Inlägg från: Anonym (trixig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trixig)

Ställa in träff pga barn

Jag hade velat veta om anledningen till inställda träffar var en tillfällig jobbig sak som kanske sträckte sig över just de veckorna, eller om personen alltid curlar med sina halvvuxna barn.

Jag har två kollegor som förra året har fått riktigt knäppa grejer med sina tonårsbarn. Så halva livet rasar i några månader och det blir polis och soc och läkarbesök och skolmöten och fan och hans mormor. Då kan nog alla fatta att man varken kan prioritera eller sitta och vara trevlig och avslappnad på en dejt, när man väntar på måldatum i tingsrätten för sitt barn och barnet hävdar att det aldrig mer tänker gå till skolan för det är inte lönt...

TS om du ställer frågan utifrån ett sånt exempel och utgår från att det är något superallvarligt som hänt, och din dejt säger "Oj, nej det var bara att x behövde bli skjutsad från a till b och inte orkade ta bussen", då har du nog fått ditt svar.

• Anonym (trixig)
    Anonym (barnlös) skrev 2025-08-13 18:45:57 följande:
    Fast hur rimligt är det att det skulle kunna vara så. Om det är så pass jobbigt man har det hemma just nu då kanske man ska lugna sig med att boka dejter och stort riskera att slösa andras tid i onödan. Behöver man inte fokusera på sin svåra situation istället. Orkar man ens tänka på dejting om man är i ett sånt läge.
    Ja inte vet jag, det var bara en möjlig förklaring.
Svar på tråden Ställa in träff pga barn