Inlägg från: Anonym (Betty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Betty)

Ställa in träff pga barn

Nej helt oacceptabelt. Om man är en sådan som tycker att barnen alltid går först; gör dolk en tjänst och dejta inte då. 

Självklart om det är nåt allvarligt men skulle absolut inte acceptera att det ställdes in pga vanliga vardagliga saker.

Och när han säger till dig att du får finna dig i det för barnen går först så talar du om honom att du inte finner dig i det och så upplyser du honom om att din tid inte finns till för honom att göra vad han vill med. Att hans barn inte kan gå först på BEKOSTNAD av dig och din tid. 

Vad vet han, du kanske jar sagt nej till andra viktiga saker för att prioritera honom. Man kan ha tackat nej till jobb, sagt nej till någon viktig vän eller vad som för att prioritera honom så prioriterar han bort dig för "småsaker". 

Tala om det för honom. Att den inställningen han har till sina barn blir på bekostnad av dig och din tid. Bara så att han vet det att det är någon annans tid och liv och planer han bollar med när han gör så.

• Anonym (Betty)

Hur går det. Har ni pratat?

• Anonym (Betty)
    Anonym (barnlös) skrev 2025-08-20 15:25:16 följande:
    Nu hörde han av sig, skriver om vad fin jag är och vad synd att det blev som det blev.

Bara sina egna behov i fokus känns det som att han har. Ingenting som tyder på att han bryr sig om mig eller ångrar att han ställde till det för mig.
    Har du svarat något till honom? 

Tycker att du ska svara något i stil med att:

"Ja jag tyckte du var fin också och trodde vi hade något bra på gång. Om jag dejtar någon med barn så förstår jag att de går först vid viktiga och allvarliga händelser. Men i övrigt  finns inte min tid till för att någon ska komma och göra vad den vill med den. Är tyvärr inte intresserad av en man som väljer sina barn på bekostnad av mig och min tid och mina planer. Din tid är inte viktigare än min."
Svar på tråden Ställa in träff pga barn