Inlägg från: Anonym (Lin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lin)

Orättvist schema

Det är helt vanliga kontorsarbetstider du fått så jag förstår inte riktigt vad problemet är. Hur skulle någon schemaläggare kunna veta att de är dåliga för dig? Behöver man speciallösningar behöver man påtala det, innan schemat läggs. Att missa barnens träning är det ju supersnällt om en chef kan bry sig om, men det kan man inte räkna med. I synnerhet inte som ny på jobbet. 

Du finns ju för dina barn på morgonen. De slipper gå upp jättetidigt och kan äta frukost hemma med dig.  Är inte det bra? 

• Anonym (Lin)

Kom ihåg att du är där för jobbets skull, inte tvärtom. Kan man inte jobba helt vanliga arbetstider får man gå ner i tid eller vara tydlig när man söker jobbet att man endast vill ha det om ens specialönskemål funkar där. Är man ny på arbetsmarknaden får man generellt ta det som finns och anpassa sig. 

Jag blir provocerad av din trådstart eftersom jag tog betydligt krångligare anställningar när jag var ny i mitt jobb. Helt vanliga arbetstider på en ort där du bor (låter det som). Det är ju skitbra! 

Svar på tråden Orättvist schema