Anonym (Matt) skrev 2025-08-13 07:40:08 följande:
För det påverkar mig och vår dotter direkt, vill inte att vi ska äta ur eller laga mat i gamla matrester och olja, i vissa fall har det funnits mögel i grejer och det är ju en direkt hälsofara. Och jag vill ha mat som jag vill äta, inte hårda och torra köttbitar, för salt potatismos osv osv. Viktigt också att dottern får bra mat.
Att snöröjningen är dåligt gjord eller avlopp dåligt tömda påverkar inte på samma sätt, därav är det grejer jag släpper helt och accepterar.
Ok, då förstår jag. Det är ju så klart lätt för mig att komma och vara efterklok. Allas liv ser olika ut och man har möjlighet till olika val.
Våra kära män verkar lika vad gäller både förutsättningar för praktiskt arbete och vad de fått med sig hemifrån om hushållsskötsel. Jag hade turen att träffa min man som ung och vi var ihop många år innan det kom barn. Vi hann därför jobba in sätt som funkade innan dess. Jag förstår att det blir mycket jobbigare för dig. Det verkar ha ramlat på lite snabbt med barn och hus. Min erfarenhet är ju att det ordnar sig, men du kan inte förvänta dig att han någonsin kommer att bli Mr Handyman. Vill du ha ett perfekt hus är det du som får stå för det. Det grundläggande tycker jag däremot att ni måste jobba vidare på att han ska klara. Mögel bland porslinet är så klart inte ok. Vad gäller mat hade jag ett snack med min man innan vi bestämde oss för det - med barn i huset måste vi äta ok mat varje dag.