Han är så otroligt slarvig
Tyvärr är det inte småsaker utan saker som påverkar mig och vår dotter när han gör det slarvigt.
Om inget blir ordentligt gjort, förstår jag om du är frustrerad. Om du däremot är pedant, förstår jag om HAN blir frustrerad.
Tvätta bilen för hand? No way. Torka av den kanske, resten sköter biltvätten.
Laga god mat? Menar du att han gör äcklig mat? Här lagas mest enkla rätter, ingen av oss har tid eller lust att tillbringa timmar i köket för att det ska bli perfekt.
Städ? Självklart måste det städas ibland. Hur noga är subjektivt. Lite skit i hörnen har ingen dött av.
Tvätt? Onödigt slarvigt av honom att förstöra flera av dina plagg, att inte lära sig hur man tvättar. Det håller jag med om. Men jag hade inte gått i taket om det bara hände någon enstaka gång. Alla kan göra misstag.
Pappa färgade mina vita underkläder ljusrosa och ljusblå när jag var i tonåren. Av misstag alltså, i tvätten. Sen dess har jag alltid köpt mörka underkläder.
Min poäng är att även en slarvig person kan ha fina egenskaper och att du bör fundera på om dina krav på "ordentligt gjort" verkligen är rimliga. När man har kommit fram till vad som är rimligt, kan man fundera på vad man kan leva med.