• Mandel

Han är så otroligt slarvig

Anonym (Matt) skrev 2025-08-12 23:13:21 följande:

Har ni inget att tillägga som hjälper mig förstå honom eller lösa detta så ber jag er gå vidare. Detta har pågått så länge och är ett mycket stort problem i vår vardag, orsakar mycket bråk och matthet för mig. Vet inte hur jag ska hantera det mer. 

Jag skilde mig faktiskt till slut.
    Var så innerligt trött på att leva med en man som hela tiden ursäktade allt med att han jobbade - eget företag/arbetsnarkoman (jag jobbade heltid).
    Han ansåg sig ha rätten att göra saker när han hade tid -läs lust, vilket han såg till att aldrig ha. Och när han väl var tvungen att ta sig tid så slarvades allt igenom så det i princip var mer katastrof när han var "klar" än innan han börjat.
    Fick alltid svaret: men det gick ju fort ju!
    Jag lade mer tid på att göra om massa saker mot att om jag gjort det själv ifrån början.

Ifrågasatte varför företaget kunde skötas korrekt, men barnen, hemmet och vår relation var totalt ointressant att ta hand om. 
    Då tyckte han att jag var orättvis för han gjorde ju minsann ditten och datten och rabblade bara upp saker som hade med företaget att göra. 

Som skild sköter jag visserligen fortfarande allt på egen hand, men jag slipper slösa en massa energi på att vara irriterad över att den person som borde ta halva ansvaret för allt bara skiter i det och skyller ifrån sig.

Behöver jag nämna att jag är avskräckt från att flytta ihop med någon man igen? Har gått mer än 6 år sedan skilsmässan och jag blir inte mer sugen på samboskap trots att åren går.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Han är så otroligt slarvig