Hitta tillbaka efter otrohet?
Hej,
Sitter i en klurig/jobbig sits.
Mannen kom en dag förra veckan och ville skiljas. Tydligen har jag varit ?bestämmande? över honom ett bra tag och fått honom att göra saker han inte velat, till exempel köpa hus. Det kom fram att så var väl inte hela sanningen. Det har blivit för mycket för honom allt med hus och fix etc. Han känner att det är bättre att flytta isär. Finns inte heller några känslor kvar.
ett par dagar senare kom det även fram att han flirtat/träffat en annan, yngre tjej som bor hemma, och som inte alls är hans ?typ?. Ett flyktbeteende.
Då blev jag sårad på nytt. Tjejen är dock ett avslutat kapital nu då han insåg sitt misstag och avbröt kontakten helt.
Vi har pratat jättemycket och är nu på god fot och ser en framtid på vars ett håll, som ska bli det bästa för barnen.
Men något gnager i mig. Kan man hitta tillbaka? Jag kan se framför mig att vi bor på vars ett håll och ses ?i smyg? när barnen somnat, och håller det på den nivån lääänge, då jag tror vi mår bäst av att bo på vars ett håll. Inget vi pratat om, vet inte ens om han vill ha den relationen med mig, men han vill iallafall ha en bra relation för barnens skull.
Är det någon som fortsatt som särbos efter, hittat tillbaka och setts utan att andra vetat om det?
Just nu är relationen infekterad utåt pga grejer han sagt om mig, men oss sinsemellan funkar det bra. Dock ingen närhet, men bra kommunikation.
Vi har ännu inte sålt huset men det ska ske, och vars ett nytt boende fixas.