Inlägg från: Anonym (Sia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sia)

Hitta tillbaka efter otrohet?

Anonym (Anonymous) skrev 2025-08-13 08:40:15 följande:
    Själva otroheten skyller han inte på mig utan att flyktbeteende av att han mått dåligt i vår relation 
    Fast flyktbeteendet bestod ju i att vara otrogen 
  • Anonym (Sia)
    Anonym (ja trist) skrev 2025-08-14 08:54:06 följande:

Det jag tycker försvårar saken är

1) att det är mycket ovanligt att en man vill skiljas om det inte finns en annan kvinna i bilden. Detta tror jag dessvärre fortfarande är fallet.

2) Om det inte finns en annan kvinna, så måste det nästan ha varit otroligt jobbiga saker i relationen för att en man ska välja att skilja sig. Då behövs mycket terapi, och inte separation med kk tendenser.

3) Sista möjligheten är att han fått en livskris då han letar efter en yngre kvinna. Men de brukar inte skiljas förrän de hittar det först. Att han valde skiljas är det som försvårar saken. 

Vill du ens ha tillbaka en man som inte kan kommunicera att han inte är nöjd i förhållandet, utan är otrogen först för att berätta sen? 

Behöver inte vara så. Efter många år så tröttnar båda eller en av parterna på äktenskapet och vill skiljas. Inte på grund av en annan kvinna eller att det hänt jobbiga saker. Det har bara blivit tristess och kärleken försvunnit. Ganska vanligt bland äldre. 
  • Anonym (Sia)
    Anonym (ja trist) skrev 2025-08-14 14:23:13 följande:
    Jag har ännu inte levt så länge att jag träffat en enda man som initierat en skilsmässa utan att ha förälskat sig i en annan. Män verkar ha lättare att leva kvar i kärlekslösa äktenskap (hellre än att vara ensamma)  än kvinnor. 

De allra flesta verkar leva kvar i kärlekslösa äktenskap mycket längre än de borde. Men om någon av de initierar en skilsmässa utan annan anledning så lär det vara 99% en kvinna. Män vill inte vara ensamma.
    Både min exman och en annan släkting har gjort det.

Du vet, saker existerar även om du aldrig sett det. 
Svar på tråden Hitta tillbaka efter otrohet?