Inlägg från: Anonym (Separerad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Separerad)

Hitta tillbaka efter otrohet?

Anonym (Anonymous) skrev 2025-08-13 08:40:15 följande:
    Själva otroheten skyller han inte på mig utan att flyktbeteende av att han mått dåligt i vår relation 
    Aka ditt fel. Det är ju du som fått honom att må dåligt i relationen, så pass att han behövde fly till någon annans säng.

Jag separerade förra våren. Otroligt stökig separation. Han tyckte att vi kunde väl vara kks till någon av oss hittat någon annan eller att vi hittade tillbaka till varandra. En av anledningarna till separationen var hans alkoholdrickande. Hans förklaring till varför han drack så mycket var att jag var så jobbig att leva med att han behövde dricka en bib på 24 timmar för att orka med mig. Det var enkom mitt fel att han drack så mycket. Inget eget ansvar alls, precis som din man inte tar ansvar för sitt mående i er relation. 

Kan ni hitta tillbaka till varandra? Kanske, kanske inte. Men förutsättningen för att det eventuellt, möjligtvis skulle kunna ske är att båda vill det, en sjuhelvetes massa terapi och att man är ärlig med sina känslor i relationen. 

Jag skulle inte ta i exet med tång och speciellt inte om han varit otrogen med motiveringen att jag var så svår att leva med. 
  • Anonym (Separerad)
    Anonym (Sia) skrev 2025-08-14 10:36:24 följande:
    Behöver inte vara så. Efter många år så tröttnar båda eller en av parterna på äktenskapet och vill skiljas. Inte på grund av en annan kvinna eller att det hänt jobbiga saker. Det har bara blivit tristess och kärleken försvunnit. Ganska vanligt bland äldre. 
    De flesta män lämnar först när de hittat någon annan som kan ta hand om dem. 

Det är också därför män mår sämre efter en separation, för hela deras supportsystem försvinner. 
Svar på tråden Hitta tillbaka efter otrohet?