Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Varför äter ni McDonalds? Är det inte dags att förbjuda skiten?

Intressant, ska vi då förbjuda grönsaker som står för ca hälften av alla EHEC fall, andra häften är av animaliska saker.
    (Givetvis beroende på om det blir utbrott på nån av dom, då blir siffrorna andra.)
    Som tex ibland har man utbrott utomlands och folk kommer hemmed sjukdomen.

Och det mest intressanta är att det är inte MC fel att det är kontaminerat, men kanske det är något som inte spelar någon roll för dig?

Annars så gillar amerikanarna sina hamburgare gå ifrån rare hållet till medium, och där har du massor av fall och dödsfall och även skador av detta.

Hoppar man bara drickan och pommes på MC, så är det rätt så bra mat.
    Men sure, inte den bästa heller.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Core skrev 2025-08-15 23:33:31 följande:

Förbjuda. FÖRBJUDA

Förbud av en etablerad produkt, eller ett sätt att tänka, skapar alltid en motreaktion. Förbud skapar ett hat mot staten och etablissemanget. Förbud mot att prata negativt om invandring och integration skördade SD?s frukt. Förbud mot sprit på 20 talet närde en svart marknad, och maffian. Förbud mot avvikande åsikter satte en man som Trump vid makten.

I ett sunt samhälle lägger utbildning och allmänbildning grundstenarna, inte förbud

Förbud mot avvikande åsikter, jaså?
    Vilken lag pratar du om nu då?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Core skrev 2025-08-16 10:04:06 följande:
    Det är uppenbarligen inget lagstadgat förbud vi pratar om när det gäller åsikter, men om man satt på internet eller läste medierna 2010-2015 vet man vad jag pratar om. Det fanns liksom med i det sociala kontraktet vilken form av åsikter man fick ha, allt annat blev kvävt och skammat. 

Hela inte rasist men raljerandet var ju att ingen fick ens yttra fel åsikter utan att bli tillbakavisad in i skuggorna. Trump har byggt sin popularitet i symbios med motreaktioner på wokerörelsen. Pre Trump vart ju nästan alla offentliga personer som avvek för mycket cancelled

Nu kanske jag låter som någon högervriden konspirationsteoretiker med foliehatt, men jag är nog nära på gråsosse på åsiktsspektrumet. Men redan kring 2010 när jag var i mina 20 sa jag om och om igen att vi skulle låta Sverigedemokrater komma till tals, så kommer dom att självdö som en tändsticka som brinner ut. Men nej, medier och gemene man skulle till varje pris tysta kritiska tankar om invandring, och det blev ju så klart som att lägga hat i en tryckkokare

Det enda du berättar är att staten inte alls har förbjudit något i USA och pga du varken kan peka på politiska beslut eller lagar av någon administration.

Tycker du inte det är intressant, sen får enskilda företag och personer ha yttrandefrihet som de själva vill och passar det, så sluta köp deras produkter eller lyssna på dom.

Och det mest komiska här, det är just att trumpen är den som har cancelerat en satans massa personer och för att ingen får säga något om trumpen som inte är glatt och vackert.

• klyban
    Core skrev 2025-08-16 10:56:19 följande:
    Missade ditt inlägg här, men beskrev just i ett annat inlägg hur Trump just nu får pendeln att vända igen. På exakt samma sätt som vissa av hans föregångare lägger han också saker i en tryckkokare, som till slut kommer slå upp i hans eget ansikte.

Genom hot ändra sig är värt att tillägga, och där yttrandefriheten   sätts ur spel av trumpen.

Privatpersoner och företag får ta vilken inställning de vill och utan det bryter mot lagen.
    Och passar det inte dig, sluta köp deras produkter och sluta lyssna på individen.

Det är vad jag gör och jag försöker inte påverka någon annan att böja sig efter min vilja heller.

Core skrev 2025-08-16 11:01:06 följande:
    Sen verkar du oerhört endimensionell i ditt tänkande. Jag pekar bara på en naturlag, det som tystas eller förbjuds växer.

USAs krig mot drogerna är ett annat exempel. Förklarandet av krig mot droger resulterade i längden i en enorm expansion av droganvändningen.

Tänk om man lagt den oändliga budgeten på drogutbildning av unga istället, det hade varit intressant att se skillnaden i resultatet. 

Ingen som säger du måste följa någon eller att någon ska följa dig.

Och dina försök till kalla detta endimensionellt är en gåta.
    Och pga det vart flera lager jag tog samtidigt och olika saker, och det är ju den exakt motsatsen av endimensionellt.

Nummer ett, det finns inga politiska beslut eller lagar, mer än det som finns under yttrandefriheten.
    Det betyder att ditt påstående att staten förbjuder i USA är en direkt lögn.

Två, yttrandefrihet åtnjuter samtliga i USA(Och under vissa förordningar, om nu den halmgubben skulle komma.)
    Det betyder att de kan göra hur mycket reklam med transor och annat som de vill, ingen tvingar ju dig köpa produkten.
    Så var en riktig människa och berätta nej, det vill jag inte vara med om och därmed inte köpa produkten.
    Dock har inget av detta med federal politik och göra, och därmed saknar betydelse att påstå att trumpen kom till makten för staten förbjöd, för det var ju som vi kom fram till en lögn.

Kriget mot droger är sedan länge förlorat och kommer aldrig vinnas.
    Inga tullar i världen kommer heller stoppa fentanyl vars dos är som ett saltkorn i storlek.

Det är precis helt jävla omöjligt.
    Och kanske opidod-epidemin inte skulle haft Georg Bush, för kanske idag problemet inte hade varit lika massivt.
    DÅ Bush och DOJ hade ett åtal på bordet som stoppades mot perdue pharma och som är den som är ansvarig för denna hemska epidemi.

I Sverige lärde man sig i polisen att om man kom ut och informera om droger, så det enda som skedde var ett ökat intresse för droger.
    Så det låter ju rätt kontraproduktivt att göra det.

• klyban
    Core skrev 2025-08-16 12:13:14 följande:

Jag vet inte längre vad poängen är med att besvara dig. Du har hakat upp dig på att jag använde förbud som ord, men trots att jag är igen och återigen utvecklar vad jag menar utgår du ifrån att jag menar förbud som i lag.

Om inte du ser att Trump kom till makten genom en motreaktion vet jag inte vad du ser.

Jag kan exempelvis hävda att vänstern är en produkt av högern och att högern är en produkt av vänstern. I den skrivna historien kan du peka på gott om fakta som kan tyckas motsäga det. Ändå anar de flesta, på en intuitiv nivå, att sambandet är verkligt, som två sidor av samma mynt.

Vi utgår från så vitt skilda perspektiv att det inte är någon idé att ens försöka mötas.

Ang svensk narkotikapolitik kan du med fördel lyssna på p3 dystopia- det narkotikafria samhället. Där tar man upp hur Sverige historiskt har varit bland de mest konservativa i världen vad gäller droger, det enda landet i världen som har gripit människor endast pga mindre innehav eller drogpåverkan, och det i sin tur har närt explosionsartad användning. Kort sagt har Svensk narkotikapolitik blivit ett internationellt skräckexempel, och det är INTE för att vi har utbildat, tvärt om.

Det var du som sade att förbjuda av staten så kom trumpen.
    SAKLIGHETEN OCH FAKTA berättar att det EXISTERAR inga sådana förbud, och då i nivån av precis ingenting alls.

trumpen är blev den utnämnda sektledaren, det är därför hen blev president och pga sektmedlemmarna röstar R oavsett.

Är fascinerad i hur man ska tillskriva Demokraterna som de inte ens gör eller försöker göra.
    Vad är det om, för du verkar drivas av en agenda där saklighet och fakta inte får existera.

Du utgår ifrån ett perspektiv som inte ens är Demokraternas politik, det heter även att fabulera om man då försöker tillskriva detta till D.

Och att du säger saker som inte ens stämmer, varför gör du detta för?
    För det är väldigt mysko att du tillskriver D något som de inte ens driver eller producerat i politiken eller att ens en lag finns.
    Och det är du som skapar ett problem som inte ens finns i den federala poli8tiek och D.

USA är en värre katastrof med hästlängder, med det sagt så ja, den svenska narkotikapolitiken är misslyckad sedan länge, och inget parti ens vågar diskutera frågan eller utreda vad som kan vara bättre att göra än det som vi gör nu.

USA ligger på 100000 döda i överdoser nu, och tack vara Bush som inte satte ned foten tidigt.(Det gjorde man senare, men problemen bara ökar.)

Svar på tråden Varför äter ni McDonalds? Är det inte dags att förbjuda skiten?