• Anonym (Bö)

Vad vill kvinnor?

Om relationer. Jag är intresserad av det sköna könets svar. Men män kan också vara med.

• Svar på tråden Vad vill kvinnor?
  • Anonym (?)
    Anonym (Small Cap) skrev 2025-08-15 07:44:40 följande:

Jag vill ha en man som klarar av att min karriär går bättre än hans utan att han blir bitter och får krympslang.

Vad är krympslang?
  • Anonym (Norre)
    Anonym (Searching) skrev 2025-08-15 09:39:01 följande:

Jag vill ha en vuxen man, som tar ansvar för sig själv och sitt liv, precis som jag gör med mitt. (Dvs jag vill inte behöva vara mamma till min partner)
    Och som föregående skrivit, någon som kan hantera en stark kvinna
    Jag vill ha en man som respekterar mig och den jag ä. Givetvis ska det gå both ways. 
    Och gärna en man som jag både han ha djupa samtal med, samtidigt som han gärna får ha lite av barnasinnet kvar, så man kan ha lite bus och kul. 

Om män ska kunna hantera en stark kvinna. Gäller även det omvända, att kvinnor ska kunna hantera en svag man?
  • Anonym (30)
    Anonym (Norre) skrev 2025-08-15 17:55:13 följande:
    Om män ska kunna hantera en stark kvinna. Gäller även det omvända, att kvinnor ska kunna hantera en svag man?
    Jag vill inte leva med en svag man
  • Anonym (Norre)
    Anonym (30) skrev 2025-08-15 18:02:46 följande:
    Jag vill inte leva med en svag man
    Jag vet att det är så för dom flesta kvinnor. Män vill oftast inte leva med kvinnor som är för dominanta.
  • Anonym (30)
    Anonym (Norre) skrev 2025-08-15 18:09:17 följande:
    Jag vet att det är så för dom flesta kvinnor. Män vill oftast inte leva med kvinnor som är för dominanta.
    Jag är inte dominant, jag är stark.  Har byggt mitt eget liv med jobb och karriär, klar leva själv, har egna vänner, hobbies, åsikter.  Gått igenom en del kriser, rest mig och kommit igen.  
  • Anonym (Hi)
    Anonym (Norre) skrev 2025-08-15 17:55:13 följande:
    Skulle gissa på ett partnerskap mellan två starka individer då hon inte ville vara mamma åt sin partner.
  • Just Precis

Självinsikt, ärlighet, humor, empati och lite djävlar anamma. Och någon jag tycker är snygg.

• Anonym (Norre)
    Anonym (Hi) skrev 2025-08-15 18:30:10 följande:
    Skulle gissa på ett partnerskap mellan två starka individer då hon inte ville vara mamma åt sin partner.
    Väldigt få är exakt lika starka. Svara gärna på denna fråga utan att glida undan i någon förklaring som påvisar att vi är starka på olika sätt.

Om något kön ska vara lite starkare än den andra, föredrar du att det är kvinnan eller mannen?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Karin) skrev 2025-08-15 10:09:55 följande:

Han ska vara rolig, men inte FÖR rolig (jag är inte ute efter en stand-up-komiker).

Ska vara längre än mig även när jag har på mig mina högsta klackar och står på en trottoarkant.

Ska vara stark nog att bära mig från soffan till sängen, men inte så stark att han börjar träna "för mycket" och får konstiga proteindrycksvanor.

Ska ha ett jobb han brinner för, men ändå ha tid att hänga upp min tvätt utan att jag behöver be om det.

Ska kunna laga mat, men inte laga så bra mat att jag känner mig underlägsen i mitt eget kök.

Ska ha ett skägg som är perfekt trimmat ? inte för långt, inte för kort, inte för skägglöst.

Ska kunna dansa, men inte så bra att han drar till sig uppmärksamhet på klubben.

Ska vara smart, men inte på ett sätt som får honom att rätta mig framför folk.

Ska vara romantisk, men inte på ett "skriva poesi"-sätt.

Ska älska djur, men inte mer än han älskar mig (jag konkurrerar inte med någons katt).

Ska ha humor som matchar min, men aldrig skratta högre än mig åt något.

Ska vara självsäker, men ändå fråga mig om råd i alla viktiga beslut.

Ska vara spontan, men inte boka något utan att jag har packat rätt outfits.

Ska vara praktisk nog att fixa en droppande kran, men ändå vilja ringa rörmokaren så vi kan "stötta lokala företag".

Ska kunna ta en selfie utan att det blir suddigt, snett eller att han klipper bort halva mitt ansikte.

Ska alltid veta exakt vad jag vill äta när jag själv inte vet.

Ska gilla att resa, men inte ha varit på "för många" ställen jag inte har varit på.

Ska vara lagom tatuerad.

Ska kunna hantera mina känsloutbrott med stoisk lugn, men ändå bry sig "tillräckligt mycket".

Ska ha bra klädsmak, men inte börja kommentera mina klädval för mycket.

😂 Amen to that 
  • Anonym (Hi)
    Anonym (Norre) skrev 2025-08-15 19:09:23 följande:
    Väldigt få är exakt lika starka. Svara gärna på denna fråga utan att glida undan i någon förklaring som påvisar att vi är starka på olika sätt.

Om något kön ska vara lite starkare än den andra, föredrar du att det är kvinnan eller mannen?
    Jag har redan svarat på vad jag tror är korrekt. Förstår du inte resonemanget ens?
Svar på tråden Vad vill kvinnor?