Sluta ät kött - ni är en del av problemet!
Noterat.
Noterat.
Folk får göra som dom vill.
"Om Gud inte ville att man skall äta djur, varför gjorde Han dem av mat?"
Nu ska jag säga något som TS kommer gå i taket över:
Jag är småbonde. Jag har djur, som när det är dags slaktas, äts och säljs detaljer av.
Godast kött får man från en ko som är 8 år gammal, fått ett par kalvar och gått ute varje sommar. Som Anton Svensson sa.
Men att det skulle vara ett problem att hålla djur som jag gör, att det skulle vara djurplåger, eller att det skulle förstöra planeten, det är bara inte sant. Köttindustrin, den storskaliga, där köttdjur står i minimala stallar, pumpas fulla med antibiotika och tillväxthormon, det är problem. Att gödslet från djuren inte tas om hand och används är ett problem. Att regnskogar skövlas för att göra plats för djur och monokulturella odlinga är problem.
Så, ät gärna kött. Efterfråga gärna alla styckdetaljer från era butiker, efterfråga svenskt kött. Drick svensk mjölk, ät svensk ost. Köp gärna svensk djurmat som innehåller kött. Se er omkring i lokalsamhället, finns det bönder runt omkring? Kan ni gå hip några familjer kan ni även få billigt kött direkt från bönderna, ni kanske till och med får hälsa på djuret först. Om inte, har ni råd att köpa köttlådor? Och honung, se er om efter biodlare!
Änglamarken håller på att dö ut, och den räddas inte av att slut äta kött. Tvärt om.
Var är TS? Jag skall väl inte behöva hålla ställningarna?