Inlägg från: Anonym (d) |Visa alla inlägg
  • Anonym (d)

Sluta ät kött - ni är en del av problemet!

Agda90 skrev 2025-08-19 14:07:28 följande:

Kommer inte att sluta äta kött. Det är bra näring och innehåller livsviktigt b12.

Du som skrev inlägget. Knapra du på dina morötter och njut. Men glöm inte att din ekologiska mat gödslas med koskit, benmjöl, fiskmjöl och blodmjöl.

Nåja, du vet inte var ts hämtar sin mat.
  • Anonym (d)
    Anonym (J) skrev 2025-08-19 14:58:05 följande:

Alla som läser din inlägg äter kanske extra mycket kött till middag bara för att reta dig.

Och hur menar du att det ska förmedlas till ts?
  • Anonym (d)

Jag gillar inte kött, så enkelt att låta bli .

• Anonym (d)
    Anonym (Nej) skrev 2025-10-13 16:18:25 följande:
    Läste du egentligen vad det var jag skrev eller tolkar du min text som faan läser bibeln?

Jag struntar i om den är kopplad till Livsmedelsverket eller inte, om den används av dem eller inte. Det är totalt irrelevant. Jag skakade på huvudet när jag läste rubrikerna om den och när det nu kom fram att den är till största del skriven (och sponsrad) av anti-animalieanhängare så skakar jag ännu mer på huvudet. 

Ja, jag struntar i Livsmedelsverkets rekommendationer eftersom de inte funkar för mig och den matproblematik jag har i bakgrunden. Antingen så äter jag som jag vill och lever, eller så äter jag enligt Livsmedelsverkets rekommendationer och svälter då jag gillar alldeles för få grönsaker, bönor (yick!) etc för att överleva på vegetarisk kost flera dagar i veckan. 

Vad andra gör skiter jag fullständigt i, men som reformerad matfobiker är jag glad över att jag redan ändrat min kost så pass som jag gjort, att dra den flera steg längre med alla konstiga konsistenser och smaker det medför plus panikångestattacker etc.... tack, men nej tack. 

Nu fick du en förklaring till varför JAG struntar i Livsmedelsverket och deras rekommendationer. 
    Man får hoppas att du föds till köttkreatur i ditt nästa liv.
  • Anonym (d)
    Anonym (Nej) skrev 2025-10-13 16:45:29 följande:
    Varför då? För att jag äter det jag kan äta för att kunna äta med någon form av glädje istället för att få ångestattacker av att försöka få i mig något jag inte klarar av varken konsistens eller smak av? 

Shit vilken empatisk människa du är *inte*
    Jag har milsvid myckt mer empati för djurens liv än för en kräsen människa.

Du är den sista som ska pipa om empati.
Svar på tråden Sluta ät kött - ni är en del av problemet!