Sluta ät kött - ni är en del av problemet!
Jag tror det blir enklare för dig om du håller dig till en tråd och en signatur med alla dina mat-moral-frågor. Så slipper du försöka följa flera trådar och folk kan fokusera på att svara i en tråd
Jag tror det blir enklare för dig om du håller dig till en tråd och en signatur med alla dina mat-moral-frågor. Så slipper du försöka följa flera trådar och folk kan fokusera på att svara i en tråd
Det TS pläderar för är att andra ska sluta kött, så ni slåss mot väderkvarnar här.
Jag har varit vegetarian i ca 30 år och aldrig drabbats av någon brist annat än lätt järnbrist under graviditeter,
Ts ha inte enbart nämnt att man bör sluta äta kött av hänsyn till miljön. Hen har även påtalat djurplågeri. Det är rätt skönt att låtsas om att det inte existerar med anledning av vårat köttbruk. Sanningen är att det existerar i allra högsta grad, och Sverige är inget undantag. Hur det ser ut i andra länder vill man nog inte veta.
www.aftonbladet.se/nyheter/a/bmvRbg/lista-tio-djurplagare-i-sverige-som-avslojats-och-domts
Man kan ...
Och låt oss tala klarspråk: om ni tycker att ett litet piller B12 är ett bevis på att en hel livsstil är ?onaturlig? eller ?ohälsosam?, .
Matsedeln kommer också att förändras med tiden. Att vi skulle vara skapade för något betyder ju att skapare med vilja finns bakom, ja då blir det ju en religiös diskussion av det.
Om nu problemet med kött är industrialiseringen av köttproduktionen så är det ju faktiskt inte mycket bättre med grönsakssidan. Eftersom man speedat upp växtcykeln samt utarmat näringshalterna i jorden (därav behovet av konstgödsel sam fasen inte är miljövänligt) så har även näringsinnehållet i grönsaker minskat. Eftersom folk kräver att alla grönsaker ska finnas tillgängliga året runt så fraktas omogna grönsaker och frukter runt jorden. När de inte fått mogna på plats på tex trädet eller busken så smakar de annorlunda och näringsvärdet är sämre.
När jag var i Portugal för ett par år sedan och drack apelsinjuice trodde jag på allvar att man haft i socker i juicen för den var så söt. Sen köpte jag ett nät med apelsiner och gjorde egen juice som var precis lika söt. Dessa apelsiner hade ju fått mogna på trädet.
Det stämmer att nitrit i processat kött kan vara skadligt, men forskningen visar att sambandet mellan rött kött och cancer inte bara handlar om tillsatser. Även färskt, obearbetat kött utan nitrit är kopplat till ökad risk, eftersom andra faktorer spelar in, som till exempel hemjärn och kemiska föreningar som bildas när köttet tillagas på hög värme. Det är alltså inte så enkelt som att enbart peka på nitrit.
så vi BEHÖVER inte just kött. .
Varför måste det vara "naturligt". Är det ett självändamål att saker skall vara "naturliga"?
Då vil jag vara deras försvarsadvokat - försvarsadvokat för offren - och ingen, inte heller du - är tvingade av lagen att läsa just mina ord.
Jag är inte helt säker på vad du menar med frågan, men kan kanske ge ett delsvar enligt detta: åtminstone så pass långt att jag protesterar mot vissa "miljö-nissars" tanke på att äta insekter. De är också djur, så dem skulle jag själv aldrig äta.
Jag äter inte heller musslor osv, inget som har djurceller. Det finns ju olika riken
(med olika celltyper), förenklat, växtriket djurriket svamppriket och bakterier/arkebakterier-arkéer. Förr fanns även gruppen protister ,men numera räknas ju alger till växtriket och urdjur till djurriket i biologiböcker.