klyban skrev 2025-10-13 13:06:41 följande:
Nu är inte rapporten i Livsmedelsverket för användning.
Varför man skulle strunta i deras råd är lite konstigt faktiskt, och med tanke på praktiskt taget allt är korrekt.
Men sure, genom åren har det förekommit fel, men dessa rättar ju de till.
Och denna rapport/forskning är ju inte ens en rekommendation av Livsmedelsverket, så behandla den som detta att den inte är.
Och ställer mig också frågande om den ens någonsin kommer göra heller.
Läste du egentligen vad det var jag skrev eller tolkar du min text som faan läser bibeln?
Jag struntar i om den är kopplad till Livsmedelsverket eller inte, om den används av dem eller inte. Det är totalt irrelevant. Jag skakade på huvudet när jag läste rubrikerna om den och när det nu kom fram att den är till största del skriven (och sponsrad) av anti-animalieanhängare så skakar jag ännu mer på huvudet.
Ja, jag struntar i Livsmedelsverkets rekommendationer eftersom de inte funkar för mig och den matproblematik jag har i bakgrunden. Antingen så äter jag som jag vill och lever, eller så äter jag enligt Livsmedelsverkets rekommendationer och svälter då jag gillar alldeles för få grönsaker, bönor (yick!) etc för att överleva på vegetarisk kost flera dagar i veckan.
Vad andra gör skiter jag fullständigt i, men som reformerad matfobiker är jag glad över att jag redan ändrat min kost så pass som jag gjort, att dra den flera steg längre med alla konstiga konsistenser och smaker det medför plus panikångestattacker etc.... tack, men nej tack.
Nu fick du en förklaring till varför JAG struntar i Livsmedelsverket och deras rekommendationer.