Anonym (Mina skäl att välja äta vego) skrev 2025-10-17 21:39:14 följande:
Sista ordet är inget självändamål, alls, utan för mig handlar det främst om de som dödas, djuren. Det är ur deras perspektivlöshet, skriver inte översitteri..
Självklart kan både vegetarianer och veganer få cancer, tex en vegan som röker eller dricker alkohol eller ofta bränner sig i solen eller solarium, eller smittas av HPV och har otur(främst kvinnor) , bor i radonhus (speciellt om man också är rökare), utsätts för asbest (också speciellt om man är rökare)eller andra, men så mycket kan i alla fall sägas att gruppen veganer och gruppen vegetarianer totalt sett har mindre risk för vissa typer av cancer än andra
Men du har ju rätt i att det är skillnad mellan olika mängder, men svenskar i genomsnitt ligger högt i köttkonsumtion internationellt sett - och mycket högre än för 45 år sen
Jag vill ha in TS i tråden snart
Jo eftersom du ropar på ts.
Vi har alla fattat att du är emot att djur dör!
Vi är flera som inte är det. Människan är gjord för att äta kött. Nej knte bara kött och inte överdrivet mkt. Det har vi gått igenom.
Jag skrev till för ett par dagar sedan att sj får äta vad du vill och jag äter vad jag vill. Jag har full koll på vad jag stoppar i mig och jag kommer inte sluta ha kött som en näringskälla. Ja jag tycker mindre synd om djuret jag äter som blir skjuten och dör direkt än att det ska stressas ihjäl av en varg som blir en betydligt mer långdragen process och ett längre lidande. Jag skäms inte för ett ögonblick att jag tuggar kött. Och det är väldigt näringsrikt och Nej jag kommer inte få cancer och Nej jag kommer inte ändra uppfattning.
Frågor på det? Sista ordet kom igen. Skriv. Jag kommer inte ge mig här.