Sluta ät kött - ni är en del av problemet!
MEN - Får man förespråka en viss livsstil - t ex ett visst sätt att äta och laga mat?
Får man debattera etiska frågor där olika åsikter finns?
Får man ta upp känsliga ämnen?
MEN - Får man förespråka en viss livsstil - t ex ett visst sätt att äta och laga mat?
Får man debattera etiska frågor där olika åsikter finns?
Får man ta upp känsliga ämnen?
Det är konstigt i hur man måste upprepa samma mening om och om igen, och att man inte har det minsta nått emot hur de äter.
Skulle inte förvåna mig detta endast handlar om att dessa vegetarianer inte accepterar hur du äter, och sen inbillar sig kritiken när predikan kommer att det skulle betyda man är som dom och vill de ska sluta äta vegetariskt.
Men om det är så, så är ju det helt fel, eller ja, i alla fall när det gäller mig.
Lustigt att du inte får vara en djurvän och äta kött, och att den diskussionen fortsätter betyder att de accepterar int att du är djurvän som mig.
Vad är i så fall skillnaden mellan att förespråka en livsstil och att "vilja omvända"? jag blev ju själv omvänd. Jag är tacksam mot de som bidrog till att jag ändrade mig. jag hade inte blivit omvänd om det inte hade funnits en tydlighet i deras ord.
Men det var ju precis det jag sa - jag avstår från att kalla dig något särskilt alls.
Tack för att du inte ser mitt affischerande som så farligt. Budskap skall få framföras, men man kan göra det på ett "lagom" + lugnt sätt.
Jag , jag håller med dig om att vara emot att blockera vägar osv (dock snarare miljöaktivister än djurrättsaktivister).
Jag kan tillägga att jag tänkt att Greta Thunberg kanske borde ha dömts till fängelse, (en kort period någon månad eller så). Jag är själv djurrättsaktivist - inte klimataktivist och jag är inte
Det finns där och lurar hela tiden och ät inte kött och sen olika nivåer av pekpinnar.
Men som vi bägge sagt mer än en gång, detta är ju inte den värsta sorten vi mött.
Men dock finns mycket där och cirkulerar, även om det är i light versionen.
Det är dock fascinerande hur de beter sig som missionärer och ska omvända folk.
Och jag möter inte detta, för då skulle jag ju ropa ät kött, ät kött osv.
Menade inte heller.
Men när jag tänker på det, så kommer det ofta in när en vegetarian/vegan predikar, så kommer det alltid en eller flera som säger de sak äta kött i mängder.
Har inte träffat på någon av dessa enbart köttätare än, men det kanske berättar att de kör sitt och inte försöker övertyga andra.(Men låter det vara osagt, då jag helt enkelt inte vet hur de pratar och när de går utan för sin diet.)
Du ska bara sett de helt tokiga sakerna vegetarianer/veganer har sagt som diet och hur alla måste äta den.
Att vi äter lik(Vilket är helt omöjligt, då lik innefattar inte djur, och vet när vi förklara detta så blev de så arga och upprörda, vi sade bara, det är inte lik ens.)
Dom mår alltid bättre och alla som bytt mår alltid bättre och presterat mer.
Sen gillar dom slänga ut cancer om och om igen, men ser nog att det påståendet är inkorrekt, jag är mer övertygad om att det är nitriter som är problemet än rött kött.
Vi kommer inte få svar på detta, då matforskning är riktigt havererad, det är bara de supertydliga som går att säga det är så.
Sen området skuldsätta, ja, där finns det mycket, den vi haft här inte djurvän.
Eller hur skulle du känna att bli ihjälslagen, som det ens är ett argument, men svaret är, jag känner inget, kanske andra gör.
osv..., för det är mycket konstigheter som kommer från de som vill övertyga jorden att bli vegetarianer.
Personligen har jag inga problem att följa den som blir otrevlig och ifrågasätta.
Men där har vegetarianen rätt, du håller dig på en jämn nivå.
Och det bästa av allt, det är om du är osäker på vad man sade eller inte förstod, så frågar du oftast.
Det är en rätt sällsynt egenskap på forum, för de hoppar oftast över den delen och istället berättar hur dum du är och hur fel man har, men glömmer kärnan och därmed bara berättar att dom vet man har rätt(Vilket inte alls är säkert, men eftersom de inte berättar så är det svårt att göra någon slutsats.)