• Anonym (Fred)

Man kan inte bli utbränd om man lever vettigt!

Ja, detta är någonting jag hävdar.
    Antingen missköter man sig fysiskt och/eller så missköter man sig psykiskt. 

Lever man vettigt blir man inte utbränd.

Åsikter?

• Svar på tråden Man kan inte bli utbränd om man lever vettigt!
  • Meddelande borttaget
  • Jimmy75

Nej men en fråga. Vad vill du ha sagt med din trådstart? Har du ett problem med att en del människor drabbas av utmattningsdepressio? vill du att de ska ha dåligt samvete eller vad är som sagt syftet med din tråd?

• Anonym (Fred)
    Jimmy75 skrev 2025-08-16 16:53:02 följande:

Nej men en fråga. Vad vill du ha sagt med din trådstart? Har du ett problem med att en del människor drabbas av utmattningsdepressio? vill du att de ska ha dåligt samvete eller vad är som sagt syftet med din tråd?

Någon hävdade i en annan tråd något annat 

Syftet är att minska utbrändheten i samhället. Är man inte medveten om att man kan påverkar situationen är risken mycket högre för någon att drabbas.
  • Anonym (Hagopian)

Jo, det kan man. Det finns ju en skala t om med poängsystem. Har en partner gått bort, har ett barn gått bort. Om din pendlingstid är si och så. Osv. Kommer man upp i en viss nivå på den här skalan så sker utbrändhet.

Ska se om jag hittar den någonstans.

• Jimmy75
    Anonym (Fred) skrev 2025-08-16 16:54:55 följande:
    Någon hävdade i en annan tråd något annat 

Syftet är att minska utbrändheten i samhället. Är man inte medveten om att man kan påverkar situationen är risken mycket högre för någon att drabbas.
    Vad var det då som hävdades? Jag vet inte vad du hänvisar till.
  • Anonym (Vima)
    Anonym (Fred) skrev 2025-08-16 16:50:13 följande:
    Man kan inte bli utbränd om man lever vettigt!

Ja, detta är någonting jag hävdar.
    Antingen missköter man sig fysiskt och/eller så missköter man sig psykiskt. 

Lever man vettigt blir man inte utbränd.

Åsikter?

Yay!

Det Stora Föredömet har talat.
    Nu är utmattningen så gott som utdöd.
  • Jimmy75
    Anonym (Hagopian) skrev 2025-08-16 16:56:28 följande:

Jo, det kan man. Det finns ju en skala t om med poängsystem. Har en partner gått bort, har ett barn gått bort. Om din pendlingstid är si och så. Osv. Kommer man upp i en viss nivå på den här skalan så sker utbrändhet.

Nu vet jag inte vad det är för skala du syftar till och vad det är den mäter, men naturligtvis finns det inte något som säger att om du drabbas av x, y och z blir du utbränd. Någon blir det redan vid x, någon annan klarar både x, y, z och å innan de hamnar i utmattningsdepression.
  • Anonym (Fred)
    Jimmy75 skrev 2025-08-16 17:14:54 följande:
    Vad var det då som hävdades? Jag vet inte vad du hänvisar till.
    Detta hävdades:
    Mentat skrev 2025-08-16 16:23:16 följande:
    Jag skall inte kapa tråden då det vore off topic men jag kan gärna förklara exakt varför du har oerhört mycket fel, bara skicka mig ett meddelande.
  • Anonym (Fred)
    Anonym (Hagopian) skrev 2025-08-16 16:56:28 följande:

Fast då lever man inte vettigt i den situationen.

Däremot eäär det svårare att leva vettigt om man drabbas av sorg.
Svar på tråden Man kan inte bli utbränd om man lever vettigt!