Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Varför avstår män från relationer med kvinnor?

Anonym (H) skrev 2025-08-17 10:12:13 följande:

Jag hoppas verkligen att vårdnadstvisterna utfaller till BARNENS fördel.

Ja, och i de fall mamman får vårdnaden, beror det på pappan som misshandlat mamman och/eller barnen Eller missbruk av något slag. 

En normalfungerande pappa förlorar inte vårdnaden av sina barn. 

• Anonym (M)
    Anonym (Josef) skrev 2025-08-17 16:45:25 följande:
    Jag har en amerikansk vän som har en hel del att berätta. Men det är klart. Han är ju bara en av 340 miljoner i landet. En fis i Östersjön på sin höjd...
    Ja, är han lika bitter som dig, så kan man förstå hur det låter, när han gnäller.
  • Anonym (M)
    Anonym (Hela bilden) skrev 2025-08-18 13:34:02 följande:
    Anonym (Tina) skrev 2025-08-18 00:12:36 följande:
    Vilket enormt märkligt inlägg, som kvinna känner jag inte igen mig. Nog för att din dåliga kvinnosyn lyser igenom starkare än solen. Så en kvinna vill alltså ha en man som är ett svin, så länge han är rik. Intressant. Du är inte så gammal va? 

Nä du, jag lever hellre ensam alla dagar i veckan, speciellt när män som du existerar. Aldrig någonsin att jag skulle leva med en man bara för att få billigare hyra eller räkningar. Du är inte sann! Men lite kul var din ologiska tankeverksamhet i alla fall :)
    Ja, det verkar som vi har hittat en känslig punkt här...
    Personangreppen haglar in. 
    Jag visste att det var känsligt, men att det var så känsligt!! 

Som vanligt gäller: ju mer intensivt förnekande desto närmare sanningen är vi.

Och det innefattar ju i allra högsta grad dig, som förnekar de studier som redan finns. 

Sedan är det inte ett dugg känsligt, tvärtom verkar du vara den som känner sig träffad, så till den milda grad att du måste hitta på saker för att få fram din "sanning".

Men upp till bevis, visa att det du skriver stämmer. 
  • Anonym (M)
    Xenia skrev 2025-08-18 15:20:14 följande:

Är det någon skillnad på varför män väljer bort äktenskap och familj och varför kvinnor gör det? Förutom att män gör en stor sak av det genom att göra ideologi av det, MGTOW.

För män är det viktigt att vara den som väljer bort och att inte bli bortvald. 

Sanningen är nog att de som bekänner sig till MGTOW redan blivit bortvalda av kvinnor, och ser detta som någon slags tillbaka-kaka. De tror att kvinnor ska bli ledsna och ångra att de valde bort dessa män. Sanningen är väl snarare att kvinnor bara tycker det är skönt att dessa män förstår att de inte är gångbara på marknaden alternativt skiter i vad dessa män gör. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Hela bilden) skrev 2025-08-18 16:07:50 följande:
    Svenska hushåll till hör de mest skuldsatta i världen
    Andelen singelhushåll i Sverige är mycket hög jmf med andra länder.
    [Källa : AI]

Alla som är äldre än 3 år kan räkna ut att om en räkning kan delas på 2 så blir den lägre per person.
    Och? Kvinnor lever inte med män för pengarnas skull (undantag finns). 
Svar på tråden Varför avstår män från relationer med kvinnor?