• Anonym (t)

Ni som inte gick på eran studentbal, ångrar ni er?

Jag gör det. 

• Svar på tråden Ni som inte gick på eran studentbal, ångrar ni er?
  • Anonym (Varför)

Nej jag ångrar inte att jag inte gick på studentbal eller köpte mössan.

Varför köpa dyra kläder, vara till frissan, köpa en mössa som man aldrig har nytta av efteråt.

• Anonym (Varför)

Nej jag ångrar inte att jag inte gick på studentbal eller köpte mössan.

Varför köpa dyra kläder, vara till frissan, köpa en mössa som man aldrig har nytta av efteråt.

• Mayjel

Nej, inget jag direkt gått och grämt mig över. Det är bara en enda kväll trots allt.

Tillställningar som liknar en bal kan ju dyka upp i livet ändå ibland, ex. bröllop. Där får man också klä upp sig fint och dansa. Och äta tårta dessutom. Mycket roligare. 

• Anonym (Daniel Norberg)

Jag ångrar inte för en sekund att jag uteblev från studentbalen. Jag köpte inte ens en mössa eller var med på något jävla utspring. Så fort jag hade fått slutbetyget i näven (delades ut dagen innan utspringet) bad jag mina sk klasskamrater att fara åt  ......... och tog tåget de 70 milen hem. Tre års prövningar med goda betyg visserligen, men med klasskamrater som inte gillade utbölingar var äntligen till ända. Firade gjorde jag istället med barndomskompisarna när jag kom hem. 

• Anonym (Daniel Norberg)
    Anonym (t) skrev 2025-08-19 00:01:28 följande:
    Ni som inte gick på eran studentbal, ångrar ni er?

Jag gör det. 

Varför gick du inte och varför ångrar du dig?
  • Anonym (t)
    Anonym (Daniel Norberg) skrev 2025-08-19 00:22:06 följande:
    Varför gick du inte och varför ångrar du dig?
    Bra fråga.
    Alltså, jag var en röra på gymnasiet. 
    Men vill ha på mig en fin klänning och på mig smink(som jag aldrig harn på mig annars). 
  • OlleSQ

När jag var i den åldern fanns inga studentbaler. Man gick på studentskivor och man var inte uppklädd efter amerikansk norm. 

• Aliona

Nej, ångrar mig inte. Det är ju inget som har förändrats. Jag uppfattade det som ett dyrt och tramsigt jippo som jag inte kände mig bekväm med. Vi var en grupp som hade jätteroligt på eget håll den kvällen och jag ångrar inte alls att jag inte gick.

• Anonym (annat att tänka på)

Nej, jag ängrar inte att jag inte gick på studentfesten. Bal hade vi i nian, efter gymnasiet var det fest på lokal med inträdesbiljett son kostade flera hundra. Jag hade iofs haft råd, men min mamma hade precis gått bort två veckor tidigare så hade inte alls någon lust att gå på fest.

Jag var med på balen i nian och på utspringet i gymnasiet. Båda de eventen ångrar jag att jag var med på. 

• Fjäril kär

På min tid hade man studentskivor och det var något varje klass för sig ordnade och så fick man komma om man ville . Var som vilken klassfest som helst egentligen även om nästan  alla valde att ha fest på uteställen
    .. populärt att gå ihop några klasser och boka välkända krogar för ändamålet.. Ytterst få klasser valde att göra fin middag med kostym och fin klänning..

Det fanns en officiell bal på skolan man fick köpa biljetter till hos studentkåren men det var inte nån grej som det är idag . En del gick, andra inte..  av 1500 studenter var det dessutom begränsat antal platser ..  

Vår klass hade egen fest och den gick jag på.  Det var himla kul. Och jag hade mössa och vit klänning och hela alltet . Studenten var skitrolig. 

Svar på tråden Ni som inte gick på eran studentbal, ångrar ni er?