Anklagad
Jag vet inte. Har ingen aning om varför någon har reagerat.
Då blir du ju opålitlig direkt som ens nämner något sådant. Och just för du nämnde kanske hon känner att hon måste testa dig .
Alltså så här!
Om någon brukar droger som arbetar med ungdomar och INTE blir påkommen/testad så är ju det en klart större katastrof för samhället än att en person som inte brukar droger blir testad negativt (,testad i "onödan").
Hade blivit topp tunnor galen om någon som arbetade med mina döttrar i efterhand blev uppdagad som drogmissbrukare.
Alla som nu hojtar till TS att säga upp sig bör nog tänka efter. Om någon yrkeschaufför misstänks vara påverkad är vi väl hyfsat tacksamma om personen testas, och inte kör ihjäl folk.
Det är tillräckligt med skandaler runt droger som kommer in på behandlingshem och HVB, så alla tester är bra
Jag har jobbat med missbrukare i över 10 år. Det är inte märkligt att mina tankar går dit när någon pratar om att jag beter mig märkligt, frånvarande och zoomar ut.
Jag har inga drog- eller alkoholproblem och det kommer proverna visa. Men visst, det var kanske underligt och dumt av mig att nämna det.
Vad är det ens för ställe du är på där du känner dig tvungen att visa att du inte tar droger. Det kan väl ha hänt nånting privat, sjukdom, vad som helst. det kanske var det din kollega var orolig över. Varför droger just direkt.
Om man säger så så tänker man ju direkt jaha tar du droger eller varför ska du bevisa något.
Förstår att det känns jobbigt!
Min gissning är kollegan har tidigare upplevelser som gör att hen är extra uppmärksam på sånt. Eftersom ni inte känner varandra finns inget skäl att ta det personligt. (Men jag fattar om det ändå känns så.)
Få testet gjort och fortsätt att göra ett bra jobb och hälsa som vanligt på kollegan så kommer det att bli glömt. Ju mindre grej du gör av det desto lättare för andra att glömma.
Vad är det i detta som säger att du måste försvara dig om droger för det?
Ingenting
Nånting är det ju som folk märker och att bara svara nej är kanske lite dumt .
Trött kan man väl vara av mängder med anledningar. Tex att det hänt något som man tänker på.