Anklagad
Jag har precis börjat ett nytt jobb men var idag tvungen att stanna hemma och vabba. Detta tycker jag är fruktansvärt jobbigt då det är ett nytt jobb.
Sen idag runt lunch ringer min chef upp mig och frågar hur det är med mitt barn och pratar lite om hur jag känner att det går på jobbet och sådär. Sen säger hon att en kollega till mig kommit till henne och uttryckt "en oro" för mig. Kollegan ska ha upplevt att jag en dag var pigg och så på morgon och förmiddag men att jag under eftermiddagen ska ha verkat annorlunda och att jag zoomat ut.
Denna kollega har inte pratat med mig själv och jag har ingen aning om vad detta handlar om och att det hela känns väldigt olustigt. Vidare sa jag att jag gärna tar ett drogtest för att klargöra att jag inte tagit några droger. Och att de gärna får ta ett peth-test också. Hon sa då att det är jättebra att jag föreslår detta för att hon som chef har en skyldighet att kontrollera.
Drogtestet kommer vara negativt men detta känns ändå väldigt olustigt för även om de får bevis på detta så är det ju någon som har misstänkt mig och nu känns det otroligt jobbigt att gå till jobbet.