Inlägg från: Anonym (Mira) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mira)

Anklagad

Jobbig start men det är ju bara en start! Dina kollegor känner dig inte ännu. Det är inte dig de dömer utan bara det första intryck du gjort. 

Häng i och håll ut, om ett halvår när de känner dig bättre kommer den som misstänkt dig skämmas över detta. Kanske blir det din bästa vän och det här blir en historia ni kan skratta åt tillsammans. Eller så blir ni inte vänner men det jobbar väl andra där? Låt inte en person förstöra jobbet för dig  

Första intryck ändras ofta 

• Anonym (Mira)
    Anonym (TS) skrev 2025-08-20 09:02:35 följande:
    Tack.

Det jobbiga är ju att jag inte vet vem det är som upplevt mig så.

Jag fattar att det är obehagligt men försök tänka att den som gjorde det inte gjorde det av ondo mot dig utan efter sin bästa förmåga. Hen är nog inte så bra på att läsa ansiktsuttryck men är en samvetsgrann person som värnar om verksamheten.  Droger är uppenbarligen ett problem i den bransch du arbetar och det är kanske bättre att vara lite för vaksam än att vara för slapp. 

Ta det här som ett tillfälle att komma närmre dina kollegor  och visa dem vilken bra person du är. Berätta avslappnat om det som hänt och hur du känner så du kan få dina nya kollegors stöd och syn på problemet 

Svar på tråden Anklagad