• Anonym (ts)

Stör mig på personer som inte har facebook

Ja, det gör jag. Är det fler personer som stör sig på detta?

• Svar på tråden Stör mig på personer som inte har facebook
  • Anonym (Panchisar)

Det är bara panchisar som har Facebook numera. Nej, jag stängde mitt konto för gott 2017 och många har gjort detsamma. Varför ska man störa sig på att folk inte längre hänger på en omodern plattform?

• Jimmy75

Nej, det kan jag inte påstå att jag gör. Har det förvisso själv men det finns ju många goda skäl till varför man inte skulle ha Facebook tänker jag. Vad är anledningen till att du stör dig på det?

• Jimmy75
    Nämenvadå skrev 2025-08-21 00:13:31 följande:

och jag stör mig på folk som inte använder VHS =P

😂 precis och att man spelar upp dem i den klassiska gamla toppmatade Movieboxen man hyrde när en annan var liten.
  • Anonym (Varför?)

Jag har inte Facebook. Varför stör du dig på detta? Ibland blir jag själv störd på att vissa saker bara finns på Facebook. Nuförtiden brukar det dock vara Instagram som gäller bland medelålders folk så mycket som tidigare fanns på Facebook har flyttat dit.

• Anonym (Knugen)

Jag stör mig på att jag har Facebook.

• Anonym (Haha)
    Anonym (Knugen) skrev 2025-08-21 01:19:15 följande:

Jag stör mig på att jag har Facebook.

Jag stör mig på folk som stör sig på allt
  • Anonym
    Anonym (Panchisar) skrev 2025-08-21 00:11:33 följande:

Det är bara panchisar som har Facebook numera. Nej, jag stängde mitt konto för gott 2017 och många har gjort detsamma. Varför ska man störa sig på att folk inte längre hänger på en omodern plattform?

Jaså?
    Alla jag känner och både deras föräldrar och deras barn (inte småbarn förstås) har FB.
    Alla åldrar från 12-13 till pensionärer.

Alla kontakter jag har från mina många resor har jag också där.

Utöver det finns många bra grupper som jag är med i, allt efter intresse.
    Sveriges största svampgrupp, med de bästa experterna finns även där.
    Guid till lokala loppisar... allt möjligt.

Jag kan inte säga att jag tycker FB är så där superkul, men det fyller en funktion som jag uppskattar.
  • klyban

Jag skaffade mig aldrig skräpet för min del.
    Dock sen skapade jag ett fake konto för komma åt vissa saker, används kanske nått år emellan.
    Komiskt nog så skulle jag titta på någon facebookgrupp om hur de gråter över SVT/SR inte är oaprtiska, och hur de pekar på massor av saker, men inte ett enda av dessa är anmälda att inte vara opartiska(Skit komiskt.) som någon hade gett, och då var man tvungen att logga på igår.
    Och då möttes jag av flera betalningsalternativ, och nått mer skräp, tänkte har det blivit så illa nu.

Förstår inte ens vad man ska ha facebook till, ha en massa vänner som man inte bryr sig om speciellt eller ens alls.
    Det mest tragiska med facebook är dock folk förskönar sina liv  och hur lyckliga de de är, och så fina saker de gör, äter eller vad det nu må vara.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Festfixarn)
    Jimmy75 skrev 2025-08-21 00:23:19 följande:

Nej, det kan jag inte påstå att jag gör. Har det förvisso själv men det finns ju många goda skäl till varför man inte skulle ha Facebook tänker jag. Vad är anledningen till att du stör dig på det?

Att man kan göra en massinbjudan på fb till ett event/ knytisfest och alla vet då vad som gäller, de kan skriva sina allergier på ett samlat ställe, man kan skriva vad var och en tar med så det inte blir dubbelt osv osv.

Förutom då det där enda paret som man måste maila till bredvid eller ringa hela jävla tiden för att uppdatera om vad som är sagt.

Då blir det störigt.
Svar på tråden Stör mig på personer som inte har facebook