Inlägg från: Anonym (Andreas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Andreas)

Fem personer men konstig läggning

Har lagt märke till att på många av trådarna här på FL som handlar om sex, trekant, partnerbyte etc. Så får nästan alltid de som skriver inlägg och diskuterar dessa ämnen 5 tummar ner. I princip alltid.

Skulle vilja diskutera vad dessa fem personer har för läggning. De uppsöker alltså aktivt ämnen de inte tycker om och trycker tummen ner eller kommenterar negativt. 

Har dessa människor inte kommit ut ur garderoben för den kink de egentligen är nyfiken på och försöker ljuga för sig själv genom detta beteende ? Vad tror ni? 

Jag själv är hetro och skulle t.ex. aldrig få för mig att gå in i en tråd som handlar om bögsex t.ex. Och om jag skulle råkat klicka in där så skulle jag absolut inte kommentera eller klicka tumme ner, det vore bara sjukt ju. För jag inser ju att en homosexuell människa varken skulle vilja ha mig där eller lyssna på mina åsikter för fem öre. 

• Svar på tråden Fem personer men konstig läggning
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Putte) skrev 2025-08-21 09:49:48 följande:

När en person spammar forumet med trådar om trekant, partnerbyten, swinger fär att samla runkinspiration så är det inte konstigt att det blir tummen ner.

Det drabbar ju inte dig om du inte aktivt klickar in på tråden? Du ser ju i rubriken. Ändå klickar du in och gottar dig så du sen kan klicka tumme ner. 

Det borde vara enkelt att inte klicka in om du inte är intresserad. 

Är som om du scrollar aftonbladet och ser en annons för postkodslotteriet och du klickar på annonsen fast du egentligen hatar de sektliknande rövlotterna.

• Anonym (Andreas)
    Anonym (M) skrev 2025-08-21 10:25:20 följande:
    Varför bryr du dig ens om nedåttummarna?

Bara strunta i dom, dvs ge dig själv samma råd du ger andra. 
    Ja bryr mig inte om nedåttummarna jag är bara fascinerad över hur dessa människor lägger tid på att läsa, kommentera och klicka nedåttumme i en tråd om ett ämne som inte tilltalar dom. Måste ju bero på något, kanske nån skev personlighetsstörning eller bara behöver skaffa en hobby?
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (M) skrev 2025-08-21 11:35:33 följande:
    Jag är fascinerad över att du läger tid på att starta en tråd och läsa inlägg samt svara på dom när du inte ens bryr dig om dessa nedåttummar. 

Har du själv tillräckligt med hobbys? Eller är det personlighetsstörning? Bara du vet vad det beror på. 

Alltså jag bryr mig inte vad dessa nedåttummar står för om jag får sånna på en kommentar jag skrivit. 5 el 500 nedåttummar och jag är lika oberörd. 

Det är varför folk engagerar sig i ämnen de inte vill läsa om som uppriktigt förbryllar mig. 

• Anonym (Andreas)
    KimLinnefeldt skrev 2025-08-21 13:51:16 följande:

Det är nog olika personer. En del är pingstvänner, andra är jehovas, och några är bara supermoralister.

Exakt vad jag tänker också. Men till och med dom är människor och sexuella varelser så de klickar in på trådarna ändå förstås 😅
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (O) skrev 2025-08-22 02:32:39 följande:
    Vilket är så stört tankesätt! Att om inte de gillar ämnet så får ingen annan heller göra det.

Tänk om jag skulle gå in i trådar om barn eller resor och ogilla allt som skrivs om jag nu inte skulle gilla barn eller resor. Och då får andra inte heller göra det??
    Man måste ha ett sjukligt behov av att visa upp vad man ogillar. Känns så missunnsamt att försöka förstöra andras diskussioner när man bara kan strunta i att läsa. 
    De människor som går in och ogillar allt inom ett ämne på rutin har för mycket fritid och för mycket aggressioner. 
    Just när det kommer till ämnet sex så är det gissningsvis missunnsamma incels eller moraltanter-oavsett ålder-som inte tål att det finns de som är intresserade av diskussionen. Vilket de själva också verkar vara på något sätt eftersom de ändå går in och läser. 
    Precis så!
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (O) skrev 2025-08-22 02:52:05 följande:

Om man påpekar för dessa som ogillar diskussionerna i sexforumet att sluta läsa eller om man tar upp problemet med nedlåtande inlägg om "snusk" och systematiska nedtumningar på inlägg från dem så tenderar ens inlägg att försvinna mystiskt utan mail från redaktionen.

Det är så konstigt och jag undrar verkligen varför det är så? Låt folk diskutera i underforumen som finns för det ämnet på forumet. Problemet är inte diskussioner i rätt forum utan de som försöker trycka ner dem som diskuterar där och kallar dem allt från snuskpellar och äckel till att anklaga folk för att sitta och onanera till trådar.
    När liknande händer i andra delforum så är det inläggen som kallar folk nedlåtande saker som ryker. I sexforumet är det de som uppmärksammar de som mobbar som får inlägg borttagna.
    Jag undrar verkligen varför det är så?

Har sett en admin skriva att den önskade att sexkategorin försvann för det fanns så mkt sjuka människor som skriver där. 

Älskar också när vissa skriver: ?det här är ett seriöst familjeforum?Men majoriteten av inläggen består och löjliga ordlekar som är så sjukt oseriösa. 

Läste några andra trådar nu på morgonen både nystartade och äldre. Alltid dessa 5 tummar ner. Är ju garanterat samma fem patetiska personer/incels. 

• Anonym (Andreas)

Ja ni får ju tycka vad ni vill. Varje gång jag får tummar ner på nåt jag skrivit så ska ni iaf veta att jag tänke: oj bara 4 incels som klickat in på min tråd idag😂

• Anonym (Andreas)
    Anonym (Skala) skrev 2025-08-22 16:16:03 följande:
    Jag blev lite besviken när jag såg din kommentar, tycker att du brukar vara relativt vettig. Jag tänker att du nog är väldigt mycket i din egen bubbla nu, som nog är mer sexuell än många andras. Det är ditt normala Men jag är ganska övertygad om att det finns en enorm skala från att vara "supermoralist" till att hålla på med partnerbyten och trekanter. Mycket av det som skrivs här är helt otänkbart för mig och jag trycker ibland tumme ner. Jag är varken supermoralist eller religiös. Det är inte svart eller vitt. Jag är bara på en annan del av skalan än du.

Om en vän till dej berättar om en trekant. Är det första du säger då: Men guud det där är ingenting för mig! 

Det är ju typ samma som när du ger en tumme ner till nån som skrivit om det här. 

• Anonym (Andreas)
    Anonym (Sålänge) skrev 2025-08-22 16:23:42 följande:
    Ordlekar är en helt annan sak än snusk och perversiteter,
    Okej då kör vi en ordlek du och jag: Vilket ord börjar på In och slutar på cel?
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Skala) skrev 2025-08-22 16:40:51 följande:
    Om en vän till mig började prata om en trekant och beskrev det, så skulle jag tycka att personen var otroligt gränslös. Mycket möjligt att jag sagt att det inte var något för mig. 
    Är du djupt kristen el? 
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Skala) skrev 2025-08-22 17:22:17 följande:
    Har svarat på det i inlägg 29.

Sorry såg inte det. Men vad är det som gör att du skulle reagera så starkt då? 

Tror faktiskt du är ganska ensam om att inte kunna prata om sex med en nära vän.  

Jag tror de flesta hade blivit mycket besviken på dig om de delat med sig av något och får kastat i ansiktet att man är gränslös. 

• Anonym (Andreas)
    Anonym (suck) skrev 2025-08-22 23:03:15 följande:
    Så det finns inte bättre ställen att göra det på än på FL? Jag har t ex varit medlem i ett amerikanskt forum för bdsm för några år sen, hade inte kommit på tanken att ha dom diskussionerna här.
    Det du inte förstår är att många, kanske till och med de flesta knappast ser detta som ett familjeforum. Jag är t.ex. här enbart för sexkategorin och skulle aldrig komma på tanken att tipsa mina barn el släktingar om denna sajt.
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Sålänge) skrev 2025-08-26 12:48:30 följande:
    Så namnet på forumet signalerar inget speciellt för dig?

Men ta bort sexforumet då så är problemet löst? Men eftersom det finns kvar tar jag för givet att sånna som jag är välkomna. Inga av mina inlägg är borttagna heller så kanske är du som har fel? 

ang. namnet så är det väl som mkt annat. Miljöpartie t.ex. hur miljövänliga är dom egentligen? Borde snarare heta muslimpartiet? 

• Anonym (Andreas)
    Anonym (suck) skrev 2025-08-26 16:52:30 följande:
    Fast det finns ju i stort sett inga som har nån kunskap om t ex bdsm-området jag nämnde på familjeforumet FL. Det finns en person som jag sett. Så dom som skulle svara är flåsgubbar och andra helt okunniga som går igång på sexsnack om saker dom har noll erfarenhet av och antagligen är för fega för att genomföra. Så för mig skulle det bli en sorts provokation bara och det är helt ointressant. Däremot tycker jag att det är bra om det finns ett forum där föräldrar kan ställa barnfrågor.

Så du är avundsjuk för att det finns så mkt annat sexrelaterat förutom bdsm så därför får inga andra prata sex? 

Vad får man skriva i sexforumet enligt dig då? Lampan släckt och missionären i befrukningssyfte?

• Anonym (Andreas)
    Anonym (suck) skrev 2025-08-27 01:41:54 följande:
    Jag hoppar över ditt snack om att regga sig på forum inriktade på saker man inte är intresserad av, ovidkommande.

Jag söker definitivt inte upp sexdelen på FL men rubrikerna syns. Då får jag se test av bästa cuckstolen, män som älskar att prata om sin string, flåsgubbar som fantiserar om trekanter dom aldrig kommer att ha osv. Det är okunnigt, skruvat och ärligt talat rätt äckligt skrivet om ett så trevligt ämne som sex. Om folk vill skriva om sånt så rör det mig inte i ryggen, jag vill bara inte behöva se det. Det är allt. Hat och trycka ner har inget med det att göra, håll känslorna i styr nu.
    Det du säger är att du vill att det trevliga ämnet sex endast får diskuteras på dina villkor 😂😂😂 

Hör du inte själv hur stört det låter. 
Svar på tråden Fem personer men konstig läggning