• Anonym (Mir)

Känner orättvisa

Hej jag och mitt ex har gjort slut för några veckor sedan för att inte passade längre.

Jag har också börjat tänka på en sak nu efteråt. Jag kom inte en enda gång under alla gångerna vi hade sex.

Tror jag har svårare att komma och hitta något som känns tillräckligt skönt. Han visste också det och tyckte det var synd att vi inte hittade något sätt för mig med trots att vi försökte.

Han däremot hade lätt att komma och kom nästan varje gång. Det var ju skönt för honom och han fick nog mer lust av det tillskillnad från mig. 

Dock har jag börjat känna en sorts orättvisa och avundsjuka i efterhand att han fick ha det så skönt men aldrig jag. Kände det lite när vi var ihop också men jag ville ändå att han skulle ha det skönt.

Vad kan jag göra åt dessa tankarna? känner lite sorg över detta och tänker mycket på det. det är inte som att vi kommer ligga igen eller att jag ska komma med honom 

• Svar på tråden Känner orättvisa
  • Anonym (mel)

Vad du ska göra? Du ska förstås sluta älta att det är orättvist. Livet är orättvist på hur många sätt som helst. Att kvinnor har svårare än män för att få orgasm är en sådan orättvisa, och att just du inte fick orgasm med ditt ex är kanske ett lidande för dig, men det är verkligen ingenting att bekymra dig över.

Nu är jag inte kvinna, men många kvinnor pratar ju om att man kan öva upp förmågan till orgasm på olika sätt. Sen kan du ju också välja en annan partner nästa gång som kanske är bättre på att ge dig precis vad du behöver för att få orgasm. Men att älta det som hänt för att det är "orättvist" leder inte till någonting bra för dig eller någon annan.

• Anonym (s)

Huvudsaken är ju att det hela var skönt för dig, annars är sexet meningslöst. Så det var säkert skönt, bara att du inte kom över det sista betyder inte att allt var förgäves 

• Anonym (Mir)
    KimLinnefeldt skrev 2025-08-21 15:52:11 följande:

Det är aldrig för sent att få en rejäl orgasm.

Nu är det din tur.

Hur ska jag göra 
  • Anonym (Mir)
    Anonym (mel) skrev 2025-08-21 16:10:16 följande:

Vad du ska göra? Du ska förstås sluta älta att det är orättvist. Livet är orättvist på hur många sätt som helst. Att kvinnor har svårare än män för att få orgasm är en sådan orättvisa, och att just du inte fick orgasm med ditt ex är kanske ett lidande för dig, men det är verkligen ingenting att bekymra dig över.

Nu är jag inte kvinna, men många kvinnor pratar ju om att man kan öva upp förmågan till orgasm på olika sätt. Sen kan du ju också välja en annan partner nästa gång som kanske är bättre på att ge dig precis vad du behöver för att få orgasm. Men att älta det som hänt för att det är "orättvist" leder inte till någonting bra för dig eller någon annan.

Vad kan man göra för att få bort tankarna och sluta fundera? Det kommer så fort jag inte distraherar mig som tex hittar på något eller jobbar 
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Mir) skrev 2025-08-24 15:06:11 följande:
    Hur ska jag göra 
    Börja med att njuta av dig själv, av att ha en kropp och en lust. Använd dusch och leksaker.

Skifta fokus. Jaga bort alla tankar på exet. Ersätt dem med tankar på vad du skulle vilja uppleva, på goda sexminnen, allt utom exet.
Svar på tråden Känner orättvisa