Inlägg från: Anonym (Malin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malin)

Rädsla inför framtiden

Beklagar att du tvingades till abort.

Nej jag har inte varit i din situation, men du är fortfarande ung. Vid 32 har man åtminstone tre år som fullt fertil och chans att få barn i ytterligare 10 år. Och då ni varit gravida vet ni att det funkar.
    Mitt tips är att ta en paus från tester och sex enligt schema. Stressen i sig kan göra att du inte blir gravid. Försök landa i nuet, ägna er åt varann och vårda relationen. Ha mycket sex, för att det är skönt, inte för att i första hand bli gravid. Blir det inget kan ni börja med tester och framåt våren igen, men jag tror du skulle må bra av att tagga ner gravidhetsen lite.

• Anonym (Malin)
    Anonym (Ingen gillar oombedda tips) skrev 2025-08-21 21:31:22 följande:

Jag blir fashinerad av svar som ditt. TS frågar uttryckligen om likasinnade med syfte att prata av sig. Inte efter tips. Jag har så svårt att se att de skolboksråd du skriver ovan är någonting annat än att slå in en öppen dörr. 

Till TS vill jag säga. Jag vet hur det är att bära oro över att det aldrig ska bli ens tur. Jag hoppas en snar framtid bär frukt med sig till dig ❤️

Jag vet väl att det är ett skolboksråd, men jag tror att TS är så illa däran att det är precis vad hon behöver höra. Elementär fakta på print från någon annan, ett råd som dessutom fungerar.

Jag i min tur blir fascinerad av ditt "råd". Alltså ett icke-råd, ett käckt tillrop som åtminstone jag skulle tolka som meningslöst och nedlåtande.
Svar på tråden Rädsla inför framtiden