• klyban

Oknullbar=ingen berättigande?

Anonym (När börjar entitlement/berättigande?) skrev 2025-08-21 18:15:17 följande:

Varför får kvinnor lägga skulden på olika ensamma män och påstå att de ska vara mer oattraktiva än andra män samtidigt som dessa män inte får lägga skulden då på kvinnorna istället?
    Oknullbar ska inte handla om att man anser att någon är skyldig något men om någon istället påstår att de vill att kvinnorna ska göra något så kan olika personer påstå att dessa män vill vara berättigade till något. 
    Det hade varit annorlunda om man hade sagt att ingen är skyldig någon något.
    Om man skulle påstå att det handlar om männens preferenser så skulle man acceptera mäns klagomål mot kvinnor?

Män är inte skyldiga kvinnorna något heller men det är socialt accepterat att få säga att de ska vara misslyckade pågrund av någon anledning bland annat. 

Hur orkar du starta så många TS om exakt samma sak, och om kilar som sitter i sin källare och inte visar sig eller beblandar sig med kvinnor ens.

Jag tror inte alls kvinnor lägger skulden på dessa män, de bara skiter i dom.
    Du ska inte lyssna på din syster är mitt råd till dig, för där blir det väldigt många fel inser man.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Six) skrev 2025-08-22 13:12:06 följande:
    Denna TS är nog inte den med systern som du tänker på. Den här killen är ännu mer urspårad och misogyn.

Kunde lurat mig, men är inte dugg förvånad att det finns mer av dom.

Tycker det är mycket fascinerande hur de sitter i sina mörka hem och har ingen interaktion med kvinnor, och knappt män heller, mer än möjligtvis likasinnade.
    Och se förstår dom inte att kvinnor bryter sig inte in hus och letar efter killar som inte får någon sex.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (När börjar entitlement/berättigande?) skrev 2025-08-21 18:15:17 följande:

Varför får kvinnor lägga skulden på olika ensamma män och påstå att de ska vara mer oattraktiva än andra män samtidigt som dessa män inte får lägga skulden då på kvinnorna istället?
    Oknullbar ska inte handla om att man anser att någon är skyldig något men om någon istället påstår att de vill att kvinnorna ska göra något så kan olika personer påstå att dessa män vill vara berättigade till något. 
    Det hade varit annorlunda om man hade sagt att ingen är skyldig någon något.
    Om man skulle påstå att det handlar om männens preferenser så skulle man acceptera mäns klagomål mot kvinnor?

Män är inte skyldiga kvinnorna något heller men det är socialt accepterat att få säga att de ska vara misslyckade pågrund av någon anledning bland annat. 

Jo, glömde den viktiga, samtycke är ett måste för sex, annars är det sexuellt utnyttjande eller våldtäkt.
    Glömde den lilla viktiga detaljen.

• klyban
    Anonym (KG) skrev 2025-08-22 19:09:27 följande:
    En gång kokade jag lingonsylt men hade slut på syltsocker så jag använde pommac och grannens gamla häcksax och rörde med.

Hehe, dock behöver du inte ett enda milligram socker när man kokar lingon Glad

Men pommac är gott.

Svar på tråden Oknullbar=ingen berättigande?