Anonym (Less) skrev 2025-08-22 12:02:12 följande:
Hade du spytt av att äta några mackor, en banan och yoghurt+musli mellan kl 06-13? Det låter jobbigt.
Ständigt ätande är väl att ta i. Ge gärna exempel på vad jag ska äta istället för det jag skrivit.
Nej, det är svårt om man inte har ett kontorsjobb. När jag jobbade i butik fick jag ha Läkerol i fickan för att få upp blodsockret och orka.
Ja, jag hade inte klarat att äta så ofta för det första.
Drick mycket vatten, eller om du tycker vatten är trist (som jag tycker) blanda i lite Fun Light, kolsyra gärna vattnet innan. Då fyller du magen.
Nåja, alla är vi olika och jag ber om ursäkt om du tog illa upp.
Hoppas du får ordning på det iallafall och att du når den vikt du önskar.
Hur mycket vill du gå ner?
Testa plankan, den är jäkligt effektiv. Ett bättre alternativ än sit ups som har en tendens att slita på ryggen. Iaf för mig.
Mycket promenader är jättebra motion. Kan du komma iväg utan barn med dig så lyssna på en pod eller någon musik du gillar, det gör att en (kanske) halvtrist promenad går så mycket lättare.
Allt handlar om kalorier in och kalorier ut. 1400 kalorier låter lite kan jag tycka även om jag själv skulle klara mig på det.
Man måste ju inte heller ha exakt på kalorin heller, bara man har en ungefärlig uppskattning på vad man stoppar i sig.