Inlägg från: Anonym (Moi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Moi)

Fattar inte hur jag ska gå ner i vikt?

Det som funkar bäst för mig är att bara minska mängden varje gång man äter. Är man ändå hungrig hela tiden blir skillnaden inte så stor. Om jag åt två mackor åt jag istället en osv. Det är svårt att göra stora förändringar med småbarn och man har inte tid att räkna kalorier och läsa recept. Fyll på med grönsaker och minska portionerna. Ha sallad eller gurka på mackan istället för pålägg t ex. Små saker kan göra stor skillnad utan att man måste lägga om hela kosten. Sen styrketräna eller gå lite omvägar för att hämta barnen i dubbelt tempo. 

• Anonym (Moi)

Tycker du ska sluta hålla på att byta ut mat mot kvarg osv. Ät riktigt mat till lunch och lättare på kvällen. Frukost så du står dig. Protein och grönsaker och långsamma kolhydrater. Grönsaker, frukt och magert kött och fisk. Det är vad kroppen behöver. Minska portionsstorleken. Behöver inte vara mer komplicerat. Och man behöver inte räkna kalorier, det är bara jobbigt och tar död på all glädje med mat. Minska portioner så behöver du inte avstå från det du gillar. Om det ska hålla långsiktigt så är det enda sättet.

Svar på tråden Fattar inte hur jag ska gå ner i vikt?