Inlägg från: Grässtrå77 |Visa alla inlägg
  • Grässtrå77

Fattar inte hur jag ska gå ner i vikt?

Börja styrketräna för att få en mer välformad kropp. Börja med att lägga all tid på coremuskulaturen. Kör tex appen mammamage (om den finns kvar) eller annat som börjar frpn grunden anpassat för de som varit gravida.

• Grässtrå77
    Anonym (Less) skrev 2025-08-22 07:49:06 följande:
    Jag har sneglat lite på Mammamage-appen. Så himla svårt att hitta tid bara. Barnen är snart 2 och 4 år. När dom somnat är jag så trött. Har funderat på att börja med yoga på kvällen men inte tagit tag i det än. 
    Övningarna i appen kan du göra på golvet medan barnen krälar på dig. Vänta inte till kvällen för då är man för trött. Utan kör 5 min på golvet tillsammans med barnen ett par gånger om dagen.

Hitta styrkeövningar i vardagen. Vad finns på lekparken som du kan använda? I vår lekpark fanns ett traktordäck som jag klev upp och ner på. Annars kan man ju alltid göra benböj.

Få till promenader med inslag av pulshöjande delar- uppför en backe med vagnen, trappor tillsammans med barnen mm.

När du får in mer träning i vardagen kommer du känna dig starkare och piggare och må bättre.
  • Grässtrå77

Jag tror det bästa är att du börjar styrketräna och röra på dig mer så får du se vad som händer med kroppen och knoppen. Ge det två månader.

Sen är ju rårivna rotfrukter bra för att fylla magen och kanske stå emot hungern lite. Pizzasallad, rårivna morötter mm.

Svar på tråden Fattar inte hur jag ska gå ner i vikt?