Inlägg från: Anonym (Planering) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Planering)

Distansförhållande

Det stavas planering. Nu har ju han sin familj i närheten så första gångerna kanske han kan sova där. Annars hade alternativet varit hotell anser jag. 

Nu har jag "bara" en dryg timme mellan mig och kärleken men olika städer. Vi har båda barn, han siva varannan vecka, mina är hos sin pappa varannan helg (hans val att flytta så pass att varannan vecka inte fungerar). Vi ses minst en gång i månaden men ibland blir det längre emellan. Vi chattar varje dag, säger god morgon och god natt, uppdaterar varandra om hur dagen varit, roliga saker och när dagen är piss pga strul med barn eller annat skit. Ibland blir det telefon och vips har det gått typ 2 timmar. 

Att flytta ihop innan barnen gått ut gymnasiet finns inte på kartan så det dröjer typ 10 år. Sedan tror jag aldrig att vi kommer att bli sambos på heltid då båda behöver tid för oss själva ibland. Plus att han bor i villa och jag bor i lägenhet i en kranskommun till Stockholm med bra kommunikationer in till stan. 

• Anonym (Planering)
    Anonym (000anonym) skrev 2025-08-24 16:14:48 följande:
    Ja men jag har min familj och mina vänner i Uppsala och har min lägenhet i Uppsala. Känner ingen förutom han där nere. Nej det har jag väl inte sagt ?? Men jag måste väl få säga att jag vill att vi träffas åtminstone en gång i månaden eller varannan månad om vi ska börja dejta ??
    Fortfarande, du kan ju åka direkt fredag och hem måndag morgon tex. Både jag och distanskärleken jobbar, när vi ses åker den ena på fredagen och hem söndag eftermiddag. Oftast är det jag som åker till honom, är då hos honom från typ kl 17 på fredag till kl 15 på söndag. Nu när det varit lov har det hänt att jag åkt hem måndag morgon istället eftersom barnen varit hos sin pappa så jag inte behövt passa att vara hemma när de kommer hem. 

Du skyller på att du inte kan åka ner till honom för att du har vänner och familj i din stad. Du kan ju lika gärna söka jobb från hans stad. Släkt och vänner jobbar väl ändå på dagarna så de kan du ju inte träffa iaf på vardagar.

För mig låter det som att du vill hitta anledningar till att inte börja träffa denna person även om ni är attraherade av varandra. 
  • Anonym (Planering)
    Anonym (000anonym) skrev 2025-08-24 21:26:51 följande:
    Ja det kan jag ju göra men han jobbar fredag 16-22, lördag 12-22 , sön 12-21 han jobbar på restaurang så det är mycket gäster på helgen och kvällarna vi kan annars träffas på morgonen och förmiddagen innan han börjar jobba men han jobbar nästan varje dag är nästan orolig att han blir utbränd snart så mycket som han jobbar 😟 jag gillar honom jättemycket önskar dock om vi börjar dejta seriöst och vi dejtar ett tag att han flyttar tillbaka till Uppsala igen det hade varit lite enklare att träffas då 
    Tja, då finns det ju andra dagar han är ledig, eller hur? Du är ju ändå arbetslös för tillfället så för din del spelar det ju ingen roll när du är där nere. Om han jobbar varje dag så har han ändå ingen tid för en relation eftersom skulle partnern jobba normala arbetstider så skulle man ju aldrig ses. 
Svar på tråden Distansförhållande