Anonym (000anonym) skrev 2025-08-30 01:01:30 följande:
Vilken är den bästa tiden att höra av sig ?
Han jobbar oftast vardagar 16-22, Lördag 12-22
Söndag 12-21. Antar att han är på jobbet en stund innan öppning och en stund efter stängning eftersom han är chef. Han är chef på restaurang.
Jag skrev ikväll och frågade vad han gjorde, han skrev bara "jobbar" , jag förstod att han jobbade då så tänkte innan att det inte var så stor idé att höra av sig men jag chansade och hörde av mig iaf. Det kanske är lite positivt att han svarade iaf fast han jobbade. Jag vill höra av mig men jag vågar inte vara för på och höra av mig för mycket för då kanske han tröttnar på mig får väl kanske vänta och se om han hör av sig själv senare. Om man jobbar på restaurang brukar man vara ledig nån gång i veckan då eller jobbar man varje dag ? Har inte koll riktigt på när han jobbar vet bara att han jobbar ganska så mycket. Om han är chef kan han ta ledigt någon helg då eller måste han alltid vara på jobbet då ? Jag förstår att det är mest folk på kvällar och helger så det är säkert extra mycket på jobbet då.
Man kan jobba jätteolika inom restaurangbransche, och ofta många dagar i vecka. Och som chef är det ofta så att det blir ännu fler timmar. Vet inte heller om det fortfarande är så, men innan var det nästan förväntat att ge lite extra tid utan betalt om det behövdes inom restaurangbranschen, men kan ju blivit bättre
Men det absolut lättaste är ju att höra med honom när det passar honom bäst att höras.
Och kanske säga också att om du hör av dig och han jobbar, så förväntar du dig inget svar, utan är mest som du vill visa att du tänker på honom.
Sen hör jag i hur du skriver, att det nog stämmer att han har blivit lite av ett specialintresse. Så du kanske ska försöka använda lite coping strategier där? För nu låter det som att du håller på att analysera söner i detaljer som du inte kan veta innan du pratat med honom om det.
Tex som detta med hans resa i december. Du kan analysera det hur mycket du vill, men du kommer inte ha en susning om svaret innan du frågar.
Tänker också att det nog är klokt om du försöker ta det lite lugnt. Ni har trots allt inte ens träffats ön och dina tankar är nästan redan vid bröllop. (Och ja, jag överdriver lite, men tror du kanske kan hålla med om att du går händelserna i förväg.)
Risken är också att om du spinner iväg allt för mycket så är risken att det blir lite för överväldigande, så försök att ta det lite lugnt ändå, är mitt råd
Reflekterar också över att du säger att du tänkte att han skulle komma hem i december och då skulle ju kunna ses. Är det inte bättre att ni pratar om när ni ska ses? För nu blir det att du i din hjärna tänkte att han skulle det, utan att han sagt något om det (om jag förstår dig rätt). Det i sin tur leder till en besvikelse, vilket blir en onödig besvikelse, för den är enbart baserad på något du diktat upp själv.
Förstår du hur jag menar?
Obs, verkligen inte som jag försöker vara elak eller så, utan vill bara spegla det jag hör i det du säger
Förstår dock inte varför det skulle vara för tidigt för er att börja prata om att ses. Hade ni inte skrivit rätt länge nu?
Och december är trots allt ett par månader bort fortfarande.