Inlägg från: Anonym (000anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (000anonym)

Distansförhållande

Ni som har distansförhållande har ni sex och är intima när ni väl träffas ?? Jag förstår att man såklart inte bara har sex och myser man kan ju ta promenad, fika, picknick eller bara ta det lugnt men man saknar ju närhet om man inte har träffats på länge. Min mens krånglar dock och vet inte riktigt när den dyker upp om den gör det (jag har pcos så den är ganska oregelbunden och kommer inte varje månad) ska man planera in att träffas när man inte har mens? Jag känner mig ofräsch och äcklig när jag mens så vill helst inte ha sex då 

• Anonym (000anonym)
    Tow2Mater skrev 2025-08-24 16:07:38 följande:
    Men åk dit då? Du kan väl soka jobb även medan du är där ett par dagar?

Låter som du redan vill planera hans liv?
    Ja men jag har min familj och mina vänner i Uppsala och har min lägenhet i Uppsala. Känner ingen förutom han där nere. Nej det har jag väl inte sagt ?? Men jag måste väl få säga att jag vill att vi träffas åtminstone en gång i månaden eller varannan månad om vi ska börja dejta ??
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (Rosie) skrev 2025-08-24 16:21:35 följande:
    Jag och min man hade långdistans i fyra år. Vi bodde dessutom i olika länder och kunde inte ses särskilt ofta, men det är klart att vi ofta hade sex när vi väl sågs. Men grejen var ju att vi hade sex för att vi älskade varandra och VILLE ha sex. Det fanns ju inget tvång, och det var ju ingen katastrof om jag råkade ha mens precis när vi sågs. Man kan ju ändå mysa och ha det trevligt tillsammans och vår relation var ju mer än bara sex. Skulle aldrig dejta nån som enbart såg mig som ett hål, liksom. Hade min man börjat gnälla pga att vi inte kunde ha sex hade vi såklart aldrig gift oss. 
    Nej det är ju klart att jag vill att vi gör andra saker också inte bara har sex men det kanske blir mycket så i början när man börjar dejta vi är ju attraherade av varandra och vill ligga men vill ju såklart rs promenader,kolls film, lsgs mat ihop ,plocka svamp m.m ihop också ☺️
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (r) skrev 2025-08-24 16:23:37 följande:
    Klart du kan!
    Vad menar du att jag kan ?? Att jag kan fråga om han kan ta ledigt från jobbet ?
  • Anonym (000anonym)
    Tow2Mater skrev 2025-08-24 16:32:12 följande:
    Gilar han skogspromenader?
    Ja ☺️🍄?????🌲🍁
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (Planering) skrev 2025-08-24 20:09:17 följande:
    Fortfarande, du kan ju åka direkt fredag och hem måndag morgon tex. Både jag och distanskärleken jobbar, när vi ses åker den ena på fredagen och hem söndag eftermiddag. Oftast är det jag som åker till honom, är då hos honom från typ kl 17 på fredag till kl 15 på söndag. Nu när det varit lov har det hänt att jag åkt hem måndag morgon istället eftersom barnen varit hos sin pappa så jag inte behövt passa att vara hemma när de kommer hem. 

Du skyller på att du inte kan åka ner till honom för att du har vänner och familj i din stad. Du kan ju lika gärna söka jobb från hans stad. Släkt och vänner jobbar väl ändå på dagarna så de kan du ju inte träffa iaf på vardagar.

För mig låter det som att du vill hitta anledningar till att inte börja träffa denna person även om ni är attraherade av varandra. 
    Ja det kan jag ju göra men han jobbar fredag 16-22, lördag 12-22 , sön 12-21 han jobbar på restaurang så det är mycket gäster på helgen och kvällarna vi kan annars träffas på morgonen och förmiddagen innan han börjar jobba men han jobbar nästan varje dag är nästan orolig att han blir utbränd snart så mycket som han jobbar 😟 jag gillar honom jättemycket önskar dock om vi börjar dejta seriöst och vi dejtar ett tag att han flyttar tillbaka till Uppsala igen det hade varit lite enklare att träffas då 
  • Anonym (000anonym)

Men jag kräver såklart inte att han flyttar tillbaka nu och inte sen heller vill man ska kanske det går att lösa att träffas iaf 🥰

• Anonym (000anonym)
    Anonym (Planering) skrev 2025-08-24 22:00:41 följande:
    Tja, då finns det ju andra dagar han är ledig, eller hur? Du är ju ändå arbetslös för tillfället så för din del spelar det ju ingen roll när du är där nere. Om han jobbar varje dag så har han ändå ingen tid för en relation eftersom skulle partnern jobba normala arbetstider så skulle man ju aldrig ses. 
    Ja vi får väl försöka träffas nånting när han är ledig och passa på träffas några dagar när vi väl träffas 
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (r) skrev 2025-08-24 22:50:01 följande:
    Att du kan skriva för evigt
    Va  ? Vart har jag skrivit för evigt nånstans ?
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (.) skrev 2025-08-25 13:41:20 följande:

Att han åker hem första gången ni ska ses hade ju varit lättast just då, men utöver det så är det väl faktiskt klokare att du oftast åker till honom eftersom du är arbetslös. Annars innebär det att han ska åka skytteltrafik så fort han är ledig, vilket kommer vara tufft. Då är det ju bättre att du åker ner när han har lite ledigt. Och om han jobbar del av dagen så är det ju bara att du underhåller dig sålänge då. 

tex så kanske du kunnat fixa middag
    så att han blir bjuden när han väl kommer hem. 

Ja jo jag det kan jag väl göra men vet inte vad jag ska göra i hans lägenhet hela eftermiddagen och kvällen när han jobbar, han är inneboende hos en person också som äger lägenheten. Blir ju dock lika jobbigt för mig om jag ska åka ner till honom och ta tåg och buss så det nog lika mycket trafik för båda två. Men förhoppningsvis kan vi nog träffas nånting i höst eller vinter det löser sig på nåt sätt. Vet inte hur seriös han är heller vet att han var sambo med en person i ca 1 år det verkade som att dom gjorde slut i mars i år , han flyttade ner i oktober förra året men dom var skrivna på samma adress tills i april i år men han säger att han är singel och att han vill träffa mig. Vill ta det lugnt men känner ändå att jag vill dejta seriöst och inte bara vara kk.
Svar på tråden Distansförhållande