Inlägg från: happishistoria |Visa alla inlägg
  • happishistoria

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har erfarenhet av att sälja sex ett litet tag, på grund av dåvarande situation. Visst kan man ge samtycke via pengar istället för attraktion, men jag kan säga som så, att åtminstone för min del, gjorde jag det enbart på grund av den dåvarande jobbiga situationen. Det var inget jag mådde bra av. Du får väga för och emot. Någons ohälsa kontra din vilja att ha sex.

• happishistoria

Så klart det finns olika perspektiv, ett räcker väl sällan för att täcka en helhet. Kanske förhastade mig lite förut, kan ju förstås inte tala för andra. Nej, ingen person tvingade mig att göra det, de som köper kan alltså se det som en transaktion som vilken som helst och att frivilligheten fanns där. Ja ur ett ett perspektiv, nej ur ett annat. Då varande psykisk ohälsa och dåvarande beroendeproblematik var tillräckligt som ett sorts tvång. Ja då, jag gav mitt samtycke mot pengar, andra ger sitt samtycke via attraktion. Bägge samtyckena är villkorade, men det första tror jag ofta bygger på ohälsa, det andra på hälsa. Här är en som inte håller med: www.svt.se/opinion/sluta-stigmatisera-mig-som-tar-betalt-for-sex

Simon Häggström har andra perspektiv.

• happishistoria
    Anonym (.) skrev 2025-08-23 16:04:55 följande:
    Ja självklart lär man kunna hitta de som inte tycker det är en stor grej att sälja sex. Men kommer antalet sådana personer kunna täcka efterfrågan? Det verkar ju inte som det.
    Jag håller med där, det verkar inte riktigt som det. Vi får nog utgå från en majoritet av fallen, istället för de, kanske fåtal då, som avviker från det.
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?