Jag är för lagstiftningen i Sverige därför att jag tror att det överlag är det bästa för utsatta kvinnor (ffa. pga minskad efterfrågan). Jag har inte läst någonting som jag tycker utgör något övertygande bevis för motsatsen.
Sen tycker jag att de moraliska aspekterna av sexköp är en annan fråga. Som grund tycker jag inte det är fel att köpa sex om båda parter samtycker, men svårigheten är förstås att veta i vilken grad man kan säga att den som säljer sex verkligen samtycker. Som en början kanske man kan välja bort personer som inte talar svenska då, för där är nog sannolikheten för trafficking osv rätt hög. Även personer som hör hemma i Sverige kan förstås vara utsatta, men förmodligen lite lägre risk för den monumentala utsatthet som trafficking innebär. Sen tycker jag också det spelar viss roll vem sexköparen är. Gäller det en man med taskig kvinnosyn, som gärna vill ha en typ av sex som han inte kan få med andra kvinnor för att få utlopp för aggressivitet, ja då tycker jag det är förkastligt. Men någon som du, som aldrig lyckats få till det och nu börjar bli äldre, då tycker jag som grund inte att det är så farligt och jag dömer inte dig för det i någon nämnvärd utsträckning.