Inlägg från: Anonym (Pashto) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pashto)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Anonym (Pingu) skrev 2025-08-23 13:57:32 följande:

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

Jag ser ner på människor som köper andra och helt bortser från problematiken med sexhandeln. Förutom det så är det ganska uppenbart att du betraktar dig själv som ett offer som "nödgas" till ett sexköp av en annan människa, vilket gör saken ännu värre. Frånvaron av empati med andra är påträngande och obehagligt. 

Du försöker vara en bra människa betyder inte att du är det. Då har du inte "försökt" tillräckligt utan enbart "försökt" för att du tror att det leder till att någon har sex med dig. Ergo=en dålig människa som är manipulativt lagd.

Du frågade, jag gav min åsikt.

• Anonym (Pashto)
    Anonym (Luke) skrev 2025-08-23 19:09:32 följande:
    Då kanske du förstår att han inte utnyttjar någons situation. Han försöker bara rädda sig själv. 
    Jo, det gör han. Utnyttjar andra. 
    Det finns andra sätt att hantera ett dåligt mående som innebär att man inte riskerar att skada andra.
  • Anonym (Pashto)
    Anonym (Luke) skrev 2025-08-23 20:59:25 följande:
    Du har en fördom om sex som inte stämmer. Klart man kan sälja sex utan att vara ett offer. 

Klart TS inte ska igenom ett helt liv utan att ha sex. Bara kör på!
    Jag tror att du medvetet blundar för problematiken inom prostitution. Det är ganska vanligt. Handlar om att du försöker hantera saken kognitivt. Det är svårt att behandla andra människor illa och samtidigt lyckas bibehålla en bild av sig själv som en godhjärtad person. Då behöver du hitta på ursäkter.
  • Anonym (Pashto)
    Anonym (M) skrev 2025-08-24 11:21:43 följande:

Jag tror inte att folk saknar empati för TS situation. utan det är handlingen, att köpa sex, de är emot. 

Att jämföra människohandel med nazism och pedofili är inte konstigt, de är alla vedervärdiga handlingar, oavsett hur man graderar dem inbördes. Men jag tror det är okunskapen om hur det hänger ihop som är problemet. hur sexhandel bara är en bricka i ett mkt större spel där människoliv inte betyder något och många människor tjänar enormt grova pengar. Varför vill man göda kriminella? 

Där har du fel. Jag saknar empati för ts "situation" Ts framställer sig själv som ett offer för att kunna rättfärdiga ett utnyttjande av andra människor. Ts startar en tråd om saken för att få sympatier som rättfärdigar övergrepp på andra. Enligt min mening så är människor som utnyttjar andra men samtidigt framställer sig själv som offret i ekvationen den värsta formen av livsform.

Skulle ts däremot känna en avsaknad av sexuella kontakter men försöka hantera saken på annat sätt så skulle min empati infinna sig. Ts är inte en god människa och försöker inte ens vara det. Ts tycker däremot att det är viktigt att han framstår som en god människa och vill rättfärdiga hans övergrepp. Vilket är manipulativt.
  • Anonym (Pashto)
    molly50 skrev 2025-08-25 14:23:03 följande:
    Och det ska tilläggas att insidan är viktigast.

Enligt ts så är det så enkelt för kvinnor att göra en tuttoperation. Ts vill att det ska vara lika enkelt för honom. Därför tog saken om styrketräning upp av någon. 

....berättar naturligtvis mer om ts. Han tror att det enbart är ytan som räknas och att hans inre redan är så bra. Han har ju enligt sig själv "försökt" vara en bra person. Det "fungerade" inte (m a o han lyckades inte komma innanför brallorna på en kvinna)

Nu vill ts i stället utnyttja andra människor med förevändningen att han är det egentliga offret. Man får kalla kårar.

• Anonym (Pashto)
    Anonym (Duger det?) skrev 2025-08-25 14:59:35 följande:
    Håller med. Det är sjukt att ens kunna bli kåt i en sådan situation. 
    Ts känner en uppenbar oförrätt baserat på en känsla av berättigande och att en själv är den enda som betyder något. Denne har också avhumaniserat den potentiella prostituerade så pass att även om hon inte vill så spelar det ingen roll för såna personer. Han har bestämt att han är offret. Andra människor är enbart ett medel.
  • Anonym (Pashto)
    molly50 skrev 2025-08-25 20:53:22 följande:
    Ok. Jag förstår. Ja,lyckas man inte träffa någon trots ett fördelaktigt utseende så är det ju något annat som inte stämmer.
    Och då får man försöka ta reda på vad det är och börja jobba på det.

Och vad gäller ytan så är det väl inte så "bara" att operera brösten. Dessutom så vill väl inte alla män ha enorma silikonbröst liksom att inte alla kvinnor vill ha biffar. 

Nej, denne skyller förstås på sitt utseende för att han har ett uppenbarligen ohyggligt och avskräckande inre som han inte vill förändra. Han letar efter enkla vägar antagligen eftersom han egentligen känner sig ha rätt till någon annan. Han betraktar då sex som något alla andra "får" men inte han. Om man läser mellan raderna så finns det en del ilska. Framställandet av sig själv som ett offer är en del av detta aggressiva beteendet.

Denne fortsätter kalla sig för ful, samtidigt som han inte skulle stöta på andra "fula" Kalla sig själv för ful används mest för att förstärka bilden av sig själv som ett offer och därigenom rättfärdiga övergrepp på andra. 

Ts frågade efter åsikter i tråden men har inte en enda gång bemött mina. Ts vill enbart ha sympatier för att begå övergrepp vilket är en del av det här giftiga, aggressiva och obehagliga beteendet. I trådstarten så kan man utröna det underliggande budskapet relativt enkelt. Jag har full förståelse för att kvinnor håller sig undan. Antagligen håller sig män undan också. 

• Anonym (Pashto)
    Tow2Mater skrev 2025-08-25 21:32:25 följande:
    Forstår han inte vill bemota någon som om och om igen anser sig veta bättre än han själv vad han känner. Du spyr ut mycket giftigheter.
    Du anser alltså dig veta bättre än ts och med undermeningen berättar att han var ute efter regnbågar och blommor? Det är väl naturligt att ts får negativa reaktioner på sin trådstart. Han kan ju inte förväntat sig annat (eller så gjorde han det med tanke på att HAN vill framstå som ett offer, inte den prostituerade)
  • Anonym (Pashto)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-23 13:57:32 följande:

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? 

"Försökt" vara en bra människa men inte lyckat få till "det" 

Bra människor köper inte sex av andra. Du har aldrig försökt vara en bra människa om du endast gjort det för att få till "det"
  • Anonym (Pashto)
    Anonym (VCC) skrev 2025-08-26 09:48:13 följande:
    Du förstår väl att TS inte ens nästan har för avsikt att ha sex med en sexarbetare?!

TS verkliga intresse är att få kontakt med kvinnor här som han kan älta sin fulhet och sina handikapp (hans egen beskrivning av sig själv) med. En klassiker där pojken/killen/mannen  ältar och beklagar sig och tjejen sitter och lyssnar och resonerar och stöttar och ger bekräftelse - tills hon till slut tröttnar.

Då kan man lika gärna testa att säga åt honom att bara göra det, agera på det han talar om, så får man se hur han reagerar. Än så länge genom att ignorera.
    Du menar som att syna korten? Anledningen till att du reagerar på det sättet handlar ju om att trådstarten är en form av "hot" du vill syna. Omskrivet: Om inte ni kvinnor visar sympatier för mig så ska jag utsätta kvinnor inom prostitution i stället. Allt ts skriver och tycker är ju en form av underliggande förakt mot kvinnor. Ts är obehaglig. 
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?