Inlägg från: Anonym (!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (!)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Det du upplever om du köper sex är inte närhet eller intimitet. Du köper dig ett varmt hål, varken mer eller mindre, och personligen tycker jag det är smaklöst att köpa sex.
    Sex eller intimitet är inte någon mänsklig rättighet utan ett privilegium mellan två individer. Det du upplever är inte samma enligt mig, och det for mig faktiskt en smula sorgsen att du tror det är det.

• Anonym (!)
    Anonym (Luke) skrev 2025-08-23 20:59:33 följande:
    Du har en fördom om sex som inte stämmer. Klart man kan sälja sex utan att vara ett offer. 
    Jag tror snarare att du blundar för sanningen eller vill tro att man måste vara inlåst på en bordell för att vara ett offer i detta avseende. Man kan vara offer för omständigheterna som leder till att man säljer sig.
    Bara för att man inte är såld som sexslav eller är inlåsta i en lägenhet så betyder det inte att man väljer det av egen fri vilja. Jag kan lova dig att merparten av de som gör det, gör det för att de inte har något annat val. Om grundorsaken sen är att de blivit sexuellt utnyttjade av styvfarsan hela livet, eller att deras pojkvän tyckt att det är så hon ska tjäna in pengar för knark eller om det bara är ren desperation oavsett skäl, så är det oftast inte att man väljer det för att man var val, eller för att man tycker så himla mycket om att ha sex med äckliga främmande män som bara sen en varm kropp och inte en person. 
  • Anonym (!)

Visst kan det vara att det finns någon som säljer sex som gör det enbart för att de vill det. Men jag tror vi alla är överens om det inte är merparten av dem. 

Och alla ni som pratar om hur mycket ni sett och hört om hur det är många som trivs jättebra med det, är ni verkligen så snäva i tänkande att det då måste vara att det är så. 

Ni har aldrig hört talas om att det finns olika psykologiska aspekter i fråga? Olika psykologiska försvarsmekanismer. Och de som kan något om detta vet också att är så att detta oftast är något man inte är medveten om att man gör, utan det är hjärnan som gör för att skydda sig själv 
    Tex att van väljer en sån inställning för att man vill slippa känna sig som ett offer.

Att man intalar sig själv att ?detta gör jag för att jag vill? för att man ska kunna fortsätta. Ett försvar från att känna hur vidrigt det är hela tiden.

Och sen verkar ingen tänka heller att om en vuxen kvinna valt att göra så så är det hennes val.
    Men om hon blivit sexuellt utnyttjad från att hon varit barn, så händer det en massa som påverkar henne resten av livet. Saker som att hon kommer tro att hennes enda värde är just det sexuella, så nej det är inte bara det fria valet där.

Och hur många tror ni som har en bra barndom där de känt sig trygga och så, och sen haft en bra skolgång osv  tror ni tänker att ?jo, men jag vill inte jobba på konto, men däremot tycker jag om sex, så tror jag ska bli prostituerad?.
    OM ni tror det skulle vara mer än 1% som skulle stämma in här gör det enbart för att ni inte vill tycka det.
    Och vet ni vad. Detta behöver inte heller vara något medvetet, utan det kan även här vara omedvetet, för att ni inte vill känna er som grisar, så därför intalar ni er själv att det är så.

Och seriöst. HUR ska man hitta en av de riktiga lyckliga prostituerade då? First of, så lär ju ingen av er män som köper fråga kvinnan innan. Och OM ni nu mot förmodad skulle göra det. Va fan tror ni, att om hon säger ja, så är det så. Det är inte alls att hon säger det för att hon vet att det är vad ni vill höra för att känna er som ?goda män?

• Anonym (!)
    Anonym (mansperson) skrev 2025-08-24 10:12:40 följande:
    Psykoanalytiskt babbel. Sorry, men jag arbetar med psykoterapi och jag tycker att du svamlar. Jag har i arbetet träffat en hel del kvinnor som har erfarenhet av att sälja sex, och det är mer komplicerat än vad du gör gällande.

Jag arbetat inom psykiatrin och är även utbildad i kognitiv psykoterapi, och har även jag stött på en hel del som har erfarenhet av det, och ja det är ofta mer komplex, men jag har försökt ge en förenklad bild för att det ska vara lätt även för folk utanför psykiatrin att kunna förstå vad jag pratar om. 

Och kan säga att av alla de kvinnor jag stött på som sålt sig själv, så har jag hittills aldrig träffat någon där det inte funnits varierande grader av trauman som ligger bakom, när man väl börjar pratat om det. 

Kan ju också vara att du ser på saker på ett annat sätt just för att du är man, vad vet jag. Men jag talar utifrån mina erfarenheter alla de människoöden jag fått ta del av.

Och faktiskt kan jag inte se att någons ?rätt att knulla? (som många verkar tycka att man har) skulle väga upp för sånt. 
    För som sagt, det är inte så att sexköparen kommer göra någon vidare efterfrågan för att se om just ?hans? prostituerade tillhör de ?lyckliga sexsäljarna?

• Anonym (!)
    Anonym (mansperson) skrev 2025-08-24 11:30:36 följande:
    Och jag tycker definitivt att en del inte verkar ha empati för TS och andra sexköpare. Det blir ju väldigt tydligt när man jämför det med nazism och pedofili.

Jag har absolut empati för det, men kanske finns det då betydligt bättre sätt att lösa problemet än att bortse från en annan persons mänskliga värde. 

Vi vet onekligen inget om vad TS faktiskt gjort eller försökt för att träffa någon. 

Jag upplevde inte heller att personen som uttryckte det tycker att det är detsamma som nazism eller pedofili, utan tog bara upp några andra sorters människor som hen inte vill ha i sitt umgänge, så att det inte handlade om moraliserande om sex. 

• Anonym (!)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-23 13:57:32 följande:

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Jag skulle vilja veta hur du för träffa någon. 
    Som autistisk vet jag också att det kan vara svårare med det sociala. Jag har själv autism och har lite svårt med sociala situationer vilket såklart också kan påverka vid relationer då.

Men har du försökt i någon form av samtalskontakt att få hjälp i hur du känner och tänker i dejtingsammanhang?
    Är ju inte heller så att man kan bli för gammal för att kunna hitta någon. Även i äldre ålder så inleder ju folk nya relationer. 
    Det finns säkert fler vägar du kan gå för att hitta en partner, och på så vis få en riktig relation,
    men äkta närhet och intimitet, för det är ju trots allt det du söker.

Och jag har verkligen all förståelse för att du hade velat träffa någon, men då kanske det är där fokus ska ligga. Att få hjälp i hur du ska få det, snarare än att välja att köpa sex vilket onekligen också är olagligt, vilket t.o.m. kunnat leda till rättsliga konsekvenser. 

????????????????

Sen till alla er som tycker att det borde legaliseras eller att om man åker till ett land där det är lagligt så är det okej. Men skulle ni tycka detsamma om det är ett land där det är lagligt att tex gifta sig från 14 års ålder och därför anses ?vuxen?, är det okej då oxå?
    Jo för det är okej där då då är det ju okej. 
    Eller i länder där det är okej att våldta sin fru. Är det så okej för att det är det i de landet?

• Anonym (!)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-08-24 15:04:51 följande:
    Har inte med saken att göra.
    Man snackar inte nu om någon lag som ska ändras. 

Det är absolut relevant eftersom det är så att TS överväger att köpa sex för att han onekligen tycker att det är något han ska få ha. 

Bara för att man säger att det inte är någon rättighet så har det inte något alls med laglig rätt att göra. Då läser du det nog på fel sätt. 

Att sex inte är en rättighet är viktig att förstå eftersom det är många som faktiskt anser att det är det. Och om andra får ligga ska jag också få det. 
    Men så är det inte. Man har rätt till sex med sig själv. Allt utöver det är något som är mellan två individer där samtycke ska finnas.

Och ska jag vara helt ärlig så tror jag risken är rätt stor att TS mått sämre efter att ha gjort en sånhär sa, och han kommer fortfarande inte ha upplevt närheten han vill uppleva. 

• Anonym (!)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-24 17:49:20 följande:
    Självklart skulle jag inte känna mig lyckad av det. Men köpt närhet kanske är bättre än ingen alls? Jag känner att något saknas i mig. Något är tomt i kroppen. Förmodligen tomt på dopamin man får av närhet.

När du nämner dessa överviktiga och underviktiga med förhållanden så får jag inget hopp, jag känner mig bara ännu mer värdelös att även dom lyckas och inte jag. 

Problemet är att det är för sent. Det finns ingen tjej som vill ha en kille i min ålder utan sexuell eller erfarenhet av intimitet. Jag har börjat acceptera mitt öde.

Men om det är så att det är en kemisk obalans hos dig, så finns det mediciner att ta. Du känns dessutom deprimerad med väldigt låg självkänsla vilket också är något du hade kunnat få hjälp med. Och om du tar tag i de bitarna och börjar må bättre i ditt liv så kanske du också kommer ha lättare att hitta någon.
    Jag är rätt övertygad att det inte är så att sex kommer få dig att magiskt må bättre. Ännu mindre vid ett sexköp, för tror det kommer få dig att känna dig ännu sämre, för bara att du frågar här visar att du inte är helt bekväm i tanken.

Jag tror att steg 1 för dig ska vara att göra vad du kan för att må bättre i dig själv. För när du mår som du gör nu är det nästan omöjligt att träffa någon.
    Sen är det ju inte heller så att du måste berätta för den du inleder något med att du inte har någon sexuell erfarenhet om du inte vill. Du har inga skyldigheter att berätta det. 

Därefter kan du försöka igen på nytt med detta med att träffa någon

• Anonym (!)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-24 18:43:36 följande:
    Men jag lyckades inte hitta någon när jag mådde bra heller under hela min ungdomstid. Jag är deprimerad p.g.a min situation. Varför skulle jag lyckas nu om jag inte lyckades när man var 20-30 och levde ett aktivt och socialt liv? Tjejer har alltid lagt benen på ryggen när jag visat intresse.

Att jag inte har någon erfarenhet av intimitet lär ju märkas ganska snabbt.

Kan ju vara sättet du har gjort det på som gjort att det inte blev något. Är omöjligt att veta utan att veta mer om detaljerna och så. Tex visste du om din autism då? Kan ju vara att om du inte visste det, eller inte lärt dig mer om coping strategier för att lära dig mer hur ?man bör? uppföra sig och så. 
    Det kan finnas tusen olika förklarliga anledningar som tillsammans förklarar varför det gått som det gör. Jag säger inte att det är så, men kanske.

Sen tror jag faktiskt att det kan vara lättare i vuxen ålder än som ung så. Man kanske har lite andra värderingar och så när man mognat.

Har du någonsin tagit upp detta med dating och att försöka träffa någon i någon form av stödsamtal?
    Har du läst på och så med tips och råd gällande dejting?
    Vilka olika sätt har du försökt att träffa någon?
    Nu vet jag inte din ekonomiska situation, men finns ju faktiskt också matchmaker, men visst, det kostar en slant.

Men tror fortfarande det främsta ligger i att du behöver må bättre i sig själv. Men också i att förstå att sex eller en flickvän är ingen magisk lösning till att må bra. 

First of, sex eller ens sexuella erfarenhet är ju inte relevant i det första taget heller. Först lär man ju känna varandra lite. Och OM det ens skulle komma på tal så kan man ju formulera det på ett väl valt sätt. Du har ingen skyldighet att ge alla detaljer kring ditt liv till en ny potentiell dejt. Men personligen jag aldrig diskuterat hur erfaren eller inte jag är med potentiella dejter. 

Ärligt talat så tror jag på dig, och tror inte alls det är omöjligt för dig att träffa någon, och tror att du med lite hjälp och vägledning kunnat göra de.

• Anonym (!)
    HSL7510 skrev 2025-08-24 19:41:41 följande:
    Däremot är det långt ifrån alla tjejer som ser autism som ett problem.
    Ett alternativ kan ju där också vara att söka sig till forum/grupper för folk med autism. Det kan ju vara ett sätt att hitta någon som man vet kommer ha en ?mer accepterande? syn på diagnosen. 
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?