Inlägg från: Anonym (Luke) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Luke)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Anonym (Pingu) skrev 2025-08-23 13:57:32 följande:
    Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

I din situation gör du helt rätt i att köpa sex. Men gör det på laglig väg.
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Julk) skrev 2025-08-23 14:51:28 följande:
    Vidrigt, givetvis. Du kan skylla på vad du vill.
    Sluta håll på och moralisera. Han gör helt rätt som värnar sig själv. Bara en idiot går igenom ett liv utan att ha sex. 
  • Anonym (Luke)
    Finlandssvensken skrev 2025-08-23 15:49:43 följande:
    Det finns terapi också, för att komma över sin FOMO, acceptera läget och börja må bättre i det egna livsödet. Jag kan mycket väl förstå hur extremt jobbigt det måste kännas att inse att man under din livstid inte kommer att ha sex, men att "värna om sig själv" genom att utnyttja en människas sårbara situation är ju helt förkastligt. Bara en idiot tycker det är acceptabelt.
    Det är inte att utnyttja en person om man betalar en människa för det. Bara löjligt att hävda det. 
  • Anonym (Luke)
    Finlandssvensken skrev 2025-08-23 16:31:11 följande:
    Jag skrev "utnyttja en människas sårbara situation", vilket man gör hur mycket man än betalar.
    De flesta människor som säljer sex är inte slavar under människohandel så nej.
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Julk) skrev 2025-08-23 17:10:22 följande:
    Tror du verkligen att slav under människohandel är den enda sårbara situationen i sammanhanget?
    Den enda situationen där det inte finns något val och där det är utnyttjande.

Om en människa säljer sex vanligtvis är det ett val vederbörande gör. 
  • Anonym (Luke)
    Anonym (.) skrev 2025-08-23 18:09:22 följande:
    Man kan fortfarande utnyttja någons sårbara situation även om det var personens val att låta någon utnyttja situationen.
    Han utnyttjar inte någon annans sårbara situation. Han betalar för sig.

I så fall kan man lika väl säga att det är den som säljer sex som utnyttjar TS behov av sex.
  • Anonym (Luke)
    Anonym (.) skrev 2025-08-23 18:56:42 följande:
    Att han betalar det personen går med på betyder inte att personen inte är i en sårbar situation.

Det kan du säga om du vill men det gör inte att en sårbara situationen försvinner. TS situation förändrar inte det. Du verkade inte vilja kalla det för sårbar situation av anledningen att personen väljer att gå med på det och det var det jag svarade på.
    Att TS betalar betyder inte att han inte är i en sårbar situation. 
  • Anonym (Luke)
    Anonym (.) skrev 2025-08-23 19:07:16 följande:
    Det har jag heller inte påstått att han inte är, har överhuvudtaget inte nämnt något om vad jag tror om TS situation.
    Då kanske du förstår att han inte utnyttjar någons situation. Han försöker bara rädda sig själv. 
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Pashto) skrev 2025-08-23 19:45:54 följande:
    Jo, det gör han. Utnyttjar andra. 
    Det finns andra sätt att hantera ett dåligt mående som innebär att man inte riskerar att skada andra.
    Du har en fördom om sex som inte stämmer. Klart man kan sälja sex utan att vara ett offer. 

Klart TS inte ska igenom ett helt liv utan att ha sex. Bara kör på!
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Pashto) skrev 2025-08-23 19:45:54 följande:
    Jo, det gör han. Utnyttjar andra. 
    Det finns andra sätt att hantera ett dåligt mående som innebär att man inte riskerar att skada andra.
    Du har en fördom om sex som inte stämmer. Klart man kan sälja sex utan att vara ett offer. 

Klart TS inte ska igenom ett helt liv utan att ha sex. Bara kör på!
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Avskyvärt!) skrev 2025-08-23 21:14:58 följande:
    Män som är så desperata att de är redo att gå till prostituerade bör gå i terapi och snarare avhålla sig från tankar på sex.
    Vad de gör ska du bara strunta i. Sköt dig själv!
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Pashto) skrev 2025-08-23 22:12:35 följande:
    Jag tror att du medvetet blundar för problematiken inom prostitution. Det är ganska vanligt. Handlar om att du försöker hantera saken kognitivt. Det är svårt att behandla andra människor illa och samtidigt lyckas bibehålla en bild av sig själv som en godhjärtad person. Då behöver du hitta på ursäkter.
    Jag har aldrig köpt sex och jag kommer inte att göra det heller så du är uppenbarligen ute och cyklar.

Jag har empati och kan således känna det här ur TS perspektiv. Man ska inte vara man och gå igenom ett liv utan att ha sex. Föds inget bra av det. Bättre att TS köper en prostituerad än att han blir som de där prästerna som ger sig på barn eller fullbordar en våldtäkt.
  • Anonym (Luke)
    Anonym (!) skrev 2025-08-26 17:28:07 följande:

Enda anledningen att jag skriver är att jag vill hjälpa honom. Annars hade jag bara skrivit min åsikt och sen skitit i vilket. Det han vill är ju onekligen att må bättre.
    Jag har jobbat med människor med psykiskt ohälsa hela mitt yrkesliv, och jag försöker hjälpa honom att hitta sätt att må bättre. 

Du har onekligen inte en susning om hur många män som faktiskt gjort just det valet som sen mår så vansinnigt dåligt över det. Som inte vet hur de ska kunna hantera skuldkänslorna över sitt val och hemsöka av sina val. 

Jag kollade precis vad du skriver.

Tror inte en sekund på att ditt syfte är att hjälpa TS. I så fall hade du haft TS och hans behov i fokus. Fast i dina inlägg har du fokus på massa kvinnor. 

Till skillnad från dig vill jag hjälpa TS och det är därför jag säger till honom att inte bry sig om massa moralisering utan göra det som blir bäst för honom..
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Nej) skrev 2025-08-29 08:14:28 följande:
    Ja, låter som en god idé. Om du har döttrar så kan dom ha det som sommar- och extrajobb, superbra! Eller kanske som karriär helt enkelt.
    Med den inställningen kan du varken köpa kläder, eller att anlita städhjälp. 
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Luke) skrev 2025-08-29 17:56:43 följande:
    Med den inställningen kan du varken köpa kläder, eller att anlita städhjälp. 
    Finns knappt något man kan köpa då faktiskt.
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Nej) skrev 2025-08-29 18:29:02 följande:
    Vad menar du?
    Vill du att din dotter ska jobba i fabrik 16h per dag, 365 dagar om året samt dåligt betalt?
    Vill du att din dotter ska jobba med att skrubba toaletter?
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?