Inlägg från: Anonym (VCC) |Visa alla inlägg
  • Anonym (VCC)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Anonym (Pingu) skrev 2025-08-23 13:57:32 följande:
    Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

Vad tror du folk kommer att svara på sajten "Familjeliv"?

Bara gör det utan att be om ursäkt eller tillåtelse så få du det ut vägen och får ser hur det känns efteråt.
  • Anonym (VCC)
    Anonym (.) skrev 2025-08-25 21:46:01 följande:

Eftersom TS ens frågar så tvekar han. Antagligen känns det egentligen inte bra alls, det är nog inget för honom.

Och att riskera förakta sig själv mer och känna sig värdelös. Förnedrande att köpa sex. Iallafall av den anledningen.

Du förstår väl att TS inte ens nästan har för avsikt att ha sex med en sexarbetare?!

TS verkliga intresse är att få kontakt med kvinnor här som han kan älta sin fulhet och sina handikapp (hans egen beskrivning av sig själv) med. En klassiker där pojken/killen/mannen  ältar och beklagar sig och tjejen sitter och lyssnar och resonerar och stöttar och ger bekräftelse - tills hon till slut tröttnar.

Då kan man lika gärna testa att säga åt honom att bara göra det, agera på det han talar om, så får man se hur han reagerar. Än så länge genom att ignorera.
  • Anonym (VCC)
    Anonym (Pashto) skrev 2025-08-26 16:22:53 följande:
    Du menar som att syna korten? Anledningen till att du reagerar på det sättet handlar ju om att trådstarten är en form av "hot" du vill syna. Omskrivet: Om inte ni kvinnor visar sympatier för mig så ska jag utsätta kvinnor inom prostitution i stället. Allt ts skriver och tycker är ju en form av underliggande förakt mot kvinnor. Ts är obehaglig. 
    Jag är man.

Nä, inte för att syna korten. Trådstarren är inte ett (verkligt) hot.

Hade TS haft det i sig  att åka till Danmark och gå på Thaisalong med extra allt som avslutning så hade han inte suttit här och frågat FL:s kvinnor om det utan bara gjort det.

Som du ser svarar inte TS på något av alla de inlägg som säger åt honom att "bara gör det då!" men han svarar på alla kvinnor här som vill vara hans samtalsstöd, stötta, hjälpa (tror de) honom där han kan få berätta om hur ful han är och hur handikappad han är och det ena med det andra.

TS får nog ut precis vad han vill få ut av den här tråden och mitt svar till honom var lika mycket riktat till alla andra i tråden som till TS självt.
  • Anonym (VCC)

Folk lägger alldeles för stor vikt vid sex.

För TS är det hela hans liv. Han är fixerad vid avsaknaden av det.

Andra vill göra sex till det heligaste av allt ? allt annat än sex på ett visst puritanskt sätt inom vissa moraliska begräsningar är det fulaste som finns inom mänskligheten.

Jag köper TS fixering för det är trots allt biologiskt men det finns ingen anledning att låtsas att sex inom partnerskapet är finare än annat sex.

Det är bara sex och det blir precis så allvarligt och viktigt som man vill göra det. Vare sig mer eller mindre.

• Anonym (VCC)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-24 17:34:43 följande:
    Helt ärligt så de senaste åren har jag inte gjort så många saker för att träffa någon. Jag har tappat allt hopp. Men det är inte bara det sociala som går emot mig utan det är även utseendet. Har en bekant med asperger men han är jävligt lång och snygg så han får tjejer iallafall, även fast det aldrig håller. Att han har asperger märks efter några sekunder och han fick gå i specialklass för det. Han kompenserar med annat.

Nej jag har tyvärr inte haft någon samtalskontakt, jag skriver av mig på internet istället. Har skrivit av mig på olika forum i över tio års tid. Ja jag vill ha en riktig relation egentligen men jag tror inte det är möjligt :/

Mitt självförtroende är så lågt det kan bli numer. Ful, asperger och världens sämsta självförtroende. Allt detta tillsammans gör att jag aldrig kommer kunna hitta någon.
    Från en man till en annan:

I tio års tid har du alltså ältat samma saker om och om igen på nätet skriver du. Du har varit i kontakt med terapeuter. Och på vilket sätt har detta förändrat din situation?

Hur tänker du dig att fortsättningen på det här ska se ut? Fler trådar på internet-forum? Fler besök hos terapeuter? Vad kommer det att ändra som inte de första tio åren av samma sak har lyckats ändra?

Är du nöjd med vad det som du har gjort under dessa tio år har lett fram till för din del?

Vad sägs om att testa någonting helt crazy istället ... typ ... vad vet jag(?) ... bara skaffa dig ett ligg?!

Oroar du dig över din moral och själ så gå på sunkigaste haket i stan då kväll efter kväll, vecka efter vecka, och rikta in dig på att charma den fullaste rugg-ugglan i lokalen. Följ med henne hem.

När man väl gjort det en gång så släpper det. Då är det inte en fix idé på samma sätt längre. Då kan du ta det därifrån och utvecklas.

Eller, om du tar lättare på det här med din själv och inträdet i Himmelen - åk till Köpenhamn.

Alltså, när du väl fått det överstökat första gången så är det inte en sådan stor sak efter det. Det blir mycket enklare då.

För ditt framtida välmåendes skull.

Du behöver inte en terapeut och du ska inte nätdejta på Tinder - du ska bara fixa ett ligg.
  • Anonym (VCC)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-30 17:39:26 följande:
    Jag vet. Men samtidigt så tror jag inte att jag kan komma ur den. Jag tror inte att terapi kan få bort dessa tankar. Min hjärna är helt övertygad om att jag i kvinnors ögon är totalt oattraktiv och äcklig som ingen vill ha.

Jag tror ärligt talat att om jag ser ut som jag gör kommer ingen vilja ha mig. Jag måste ändra mitt utseende radikalt. Har börjat titta på olika operationer man kan göra.
    Nä, det är inte ditt utseende du behöver ändra radikalt. Du behöver agera radikalt om du vill ha ändring.

Om du vill.

Om du inte är nöjd med att sitta på nätet och skriva med kvinnor och beskriva dig själv som en "vissnad blomma" och vänta på kvinnornas bekräftande svar till dig.

Det finns ingenting som tio år till av terapi och ältande på nätet kan göra som det inte redan har skett under de första tio åren.

En gång till, från en man till en annan: gå och fixa ett ligg. Efter det, efter en gång, blir allt annorlunda, lättare. Inte lika viktigt. Inte lika fixerat.

En man i min närhet är nästan som dig. Skillnaden är att han har haft förhållanden tidigare i livet. Avsaknaden nu äter inte upp honom inifrån som det verkar göra med dig.

Är du bekymrad över moral och din själ - gå på krogen kväll efter kväll och sikta på fullaste ruggugglan - bara för att få det överstökat.

Är du mindre bekymrad om moral - åk någonstans där det går fortare att få till.

Bara fixa ett ligg.

Vad tänker du om det?
  • Anonym (VCC)
    Hornper skrev 2025-08-31 09:57:52 följande:
    Bra sagt! Terapi är för fruntimmer som har PMS, ångest och liknande. För en sorgsen man är stenhård träning, sprit och fitta den bästa medicinen.
    Nu tro jag inte att vare sig sprit eller stenhård träning ligger naturligt för TS men vill TS ha förändring, om han inte är nöjd med att sitta fast i detta ältande om hur ful och hopplös han är osv, så behöver han agera.

Göra någonting annorlunda än han gjort än så länge.
  • Anonym (VCC)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-31 10:38:09 följande:
    Du tror inte jag hade fixat ett ligg om jag hade kunnat? Det finns en anledning till att jag skapade denna tråd: Jag har inte haft sex på 15 år. Totalt två gånger i mitt liv. Kvinnor vill inte ha sex med mig utan lägger benen på ryggen och springer när jag vill vara annat än en vän.
    Jag tror inte. Jag vet att du inte har fixat det fast du kunnat. Alla här vet det. Hela tråden handlar om precis det.

Ett ligg kostar en tusenlapp eller två. Du har inte gjort det.

Eller, om du vill vara moralisk, så kostar det att vara ute på krogen hela tiden - rätt sorts krog och inte vara så petnoga med vem man träffar. Inte heller det har du gjort.

Och kom ihåg nu - jag talar ligg och inte förhållande.

Du däremot talar (egentligen) om förhållande även om du ofta översätter det till "sex". Romantik och sex med en partner. Men alla lägger benen på ryggen och springer från dig. 

Ett ligg är något annat, betydligt lättare och flyktigare. Och nej, du ska inte limma på dina kompisar för att få sex. Sexet fixar du utanför den sfären.

Tror du någonting kommer att förändras av att du fortsätter i samma stil med att sitta på nätet och säga att du är för ful och gå till terapeuter som föreslår Tinder?

OK, skit i Köpenhamn då. Då siktar du istället på baren "Sista Chansen" och häckar där och letar möjligt sällskap.

En tanke: skulle du börja plocka upp någon, eller kanske snarare omvänt, på "Sista Chansen" så kan det bli så att du blir en annan man i förhållande till kvinnliga vänner och bekanta också. Och vem vet vad som händer då?
  • Anonym (VCC)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-31 15:49:36 följande:
    Jag var SJUKT mycket ute när jag var yngre, hemmafester och allt möjligt. Det ledde inte TILL NÅGOT. Har även varit ute en del som äldre och det har inte lett till NÅGOT ALLS.
    Och hängde på baren "Sista Chansen" och försökte få kontakt med Lena, 62 förtidspensionär från hemtjänsten med stripigt hår och en rökandes en Gula Blend, desperat efter uppmärksamhet och sällskap?

Nä, tror inte det.

Inte ett råd i den här tråden betyder någonting alls om inte du agerar annorlunda mot för vad du har gjort de senaste 10-15 åren. Tio år till med trådar på forum om hur misslyckad du är och terapeuter ger noll om inte du ändrar det du gör nu.

Det är i slutänden vad en terapeut kommer att säga till dig också. Fast denne gör det för 1500 kr sessionen.
  • Anonym (VCC)
    Anonym (Duger det?) skrev 2025-08-31 19:54:52 följande:
    Opräktigt, svinigt svar som jag inte köper för fem öre! Jag tycker mig se klara indikationer på att TS mår skit och har gjort så länge. Det lär knappast bli bättre av att slänga pengar på att köpa sig ett knull. Och han verkar ju även söka närhet, men det konceptet är nog inte inget du begriper.

Att du ler åt att du köpt sex säger väl allt. Tragiskt. Pinsamt att folk tror att pengar kan ersätta respekt, känslor för att inte TALA om värdighet.Och om det är präktigt att vara emot sexköp så tar jag det som en komplimang. Tack!
    Du heligförklarar sex enligt en idealbild till någonting det i verkligheten inte är ...

... och du underskattar den effekten på välmående och självförtroende hos en man av att få ha sex.

TS har själv skrivit om hur han mådde bättre den gången han fick ha sex. Han vet av erfarenhet hur det fungerar.

Så först sex, sedan må bättre, få självförtroende och därefter orka reflektera och utvecklas.
  • Anonym (VCC)
    molly50 skrev 2025-08-31 21:35:22 följande:
    På vilket sätt tror du att TS skulle må bättre av att utnyttja en kvinna i en utsatt situation? Att ens förespråka det är helt sjukt,i mina ögon.
    Jag får dessutom känslan av att TS inte bara söker sex utan även närhet och ett förhållande.
    Och då kan det vara bra att söka terapi för att få hjälp att bearbeta allt han går och har gått igenom.
    Så länge han inte börjar jobba med sig själv och sina problem så lär han inte må bättre.
    Och ett ligg är inte en universallösning på alla problem.
    Terapi har inte hjälpt de föregående tio åren så vad ska det göra den här gången?

TS behöver inte PRATA mer. TS har pratat i 10-15 år redan utan resultat.  Han behöver AGERA.
  • Anonym (VCC)
    molly50 skrev 2025-08-31 22:52:08 följande:
    Ja,men han verkar ju inte lyckas med det heller. Och att då förespråka att han ska köpa sex är helt galet,om du frågar mig.
    Det kanske hade varit bättre att prova speeddating eller nå´t så´nt.
    Kille ha dejtat i hela sitt liv på alla möjliga olika sätt och kammat noll. Men nu skulle det fungera den här gången?

Vill man vara moralisk och inte åka till Köpenhamn så är det krogen "Sista Chansen" som gäller och börja leta från botten och uppåt. Bara för att komma igång.
  • Anonym (VCC)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-31 22:10:53 följande:
    Jag letar i liknande ålder och yngre. Med tanke på att jag ser betydligt yngre ut än min riktiga ålder så tror jag inte det är något problem. De flesta tror att jag är runt 25. Vissa ännu yngre. Leggar alltid på systembolaget.

Sedan går jag såklart inte efter de snyggaste tjejerna för det är orimligt.
    Och samma ålder eller yngre fungerar uppenbarligen inte.

Så, vad gör du då?

Man måste börja någonstans. Sedan, när du väl lugnat dig efter ett antal träffar som du inte behöver vara stolt över i efterhand så kan du jobba vidare uppåt i kvalitet.
  • Anonym (VCC)
    molly50 skrev 2025-09-01 15:10:47 följande:
    Att utnyttja kvinnor för att själv må bra lär knappast få honom att må bättre.
    På vilket sätt "utnyttjar" han kvinnor om han plockar upp Lena 62 på krogen "Sista Chansen"?  Läs gärna hela mitt inlägg som du kommenterar.
    Anonym (Duger det?) skrev 2025-09-01 18:12:55 följande:
    Jag börjar tyvärr tro att en del som skriver här helt saknar empati för andra. 
    Man saknar inte empati för att man inte har delar den syn på sex som något vackert och heligt som du verkar framställa det som.

Ni två tror på terapi, samtal, mer ältande.

Killen har floppat med det 10-15 år nu, men plötsligt så ska mer av detta vara lösningen på hans problem?

Göra samma sak igen och igen men förvänta sig ett annat utfall?

Själv tror jag på ett förändrat beteende.
  • Anonym (VCC)
    Anonym (Duger det?) skrev 2025-09-08 11:21:52 följande:
    Nej, men man saknar empati om man skadar andra för att man själv vill knulla. 
    På vilket sätt "skadar man andra" om två personer kommer överens om att ha sex?
  • Anonym (VCC)
    Anonym (Duger det?) skrev 2025-09-08 11:23:42 följande:
    Igen och igen? Har har testat en gång, du verkar helt ha missat det. Och nej, hans liv kommer inte att lösa sig automatiskt för att han går i terapi. Men det kommer inte att köpa sex heller att göra.
    molly50 skrev 2025-09-08 12:24:35 följande:
    Ja,han gör det ju då för sin egen skull. För att han själv vill ligga.
    Och om han då inte får napp på krogen,på vilket sätt skulle det då få honom att må bättre,menar du?

Han har försökt EN gång med att gå till en terapeut. EN gång.
    Varför ge upp det efter bara en gång,bara för att man blev missnöjd första gången?

Terapeut eller inte, han har suttit och ältat med andra som gör det ni gör nu med honom i 10-15 år utan att det gett något.

TS kommer aldrig att köpa sex.

Hade han varit någon som kan gå till en sexarbetare så hade han inte suttit på nätet i 15 år och förklarat för sådana som er hur värdelös han är. Han hade bara gjort det, utan att be om tillåtelse från andra.

TS är precis där han vill var. I eviga "stöttande" samtal med kvinnor på nätet. Längre än så räcker det inte till för honom.

Sedan är det feltänk att man automatiskt mår dåligt av att ha gått till en sexarbetare. Stora grupper män, nästan varannan i Sverige och än fler i länder med mer accepterande sexualpolitik känner inte skam och liknande efter att ha varit med någon mot betalning.

Men det är inte aktuellt i TS fall i alla fall. Han vill bara få igång ett samtal och få prata. På samma sätt som de senaste 10-15 åren.

Han finner sina samtalspartners här och livet rullar vidare utan förändring.

Hade TS velat ha förändring hade han agerat annorlunda.
  • Anonym (VCC)
    Anonym (.) skrev 2025-09-10 11:06:10 följande:
    Att det är stor risk att personen inte mår bra av det trots att den tvingar sig att godta situationen.
    Så ...typ,  ångra ett one-night stand, tänker du? Med Lena 62.

Eller är det Lena 62 som ångrar?

Tja, det har nog många gjort utan att världen gick under för dem för det.

Men TS behöver ligga, inte älta. Hur han fixar det är hans sak, men mer "samtal" behöver han inte. inte om han verkligen vil ha förändring i alla fall.
  • Anonym (VCC)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-09-08 18:32:09 följande:
    Köpsex är det enda tillgängliga för mig.
    Om det är så så tar du antingen tag i saken eller så lägger du ditt fokus och din energi på att samla Pokemon-figurer istället.

Eller något likvärdigt.

Det blir bra vilket du än väljer.
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?