Anonym (Pingu) skrev 2025-08-24 17:34:43 följande:
Helt ärligt så de senaste åren har jag inte gjort så många saker för att träffa någon. Jag har tappat allt hopp. Men det är inte bara det sociala som går emot mig utan det är även utseendet. Har en bekant med asperger men han är jävligt lång och snygg så han får tjejer iallafall, även fast det aldrig håller. Att han har asperger märks efter några sekunder och han fick gå i specialklass för det. Han kompenserar med annat.
Nej jag har tyvärr inte haft någon samtalskontakt, jag skriver av mig på internet istället. Har skrivit av mig på olika forum i över tio års tid. Ja jag vill ha en riktig relation egentligen men jag tror inte det är möjligt :/
Mitt självförtroende är så lågt det kan bli numer. Ful, asperger och världens sämsta självförtroende. Allt detta tillsammans gör att jag aldrig kommer kunna hitta någon.
Från en man till en annan:
I tio års tid har du alltså ältat samma saker om och om igen på nätet skriver du. Du har varit i kontakt med terapeuter. Och på vilket sätt har detta förändrat din situation?
Hur tänker du dig att fortsättningen på det här ska se ut? Fler trådar på internet-forum? Fler besök hos terapeuter? Vad kommer det att ändra som inte de första tio åren av samma sak har lyckats ändra?
Är du nöjd med vad det som du har gjort under dessa tio år har lett fram till för din del?
Vad sägs om att testa någonting helt crazy istället ... typ ... vad vet jag(?) ... bara skaffa dig ett ligg?!
Oroar du dig över din moral och själ så gå på sunkigaste haket i stan då kväll efter kväll, vecka efter vecka, och rikta in dig på att charma den fullaste rugg-ugglan i lokalen. Följ med henne hem.
När man väl gjort det en gång så släpper det. Då är det inte en fix idé på samma sätt längre. Då kan du ta det därifrån och utvecklas.
Eller, om du tar lättare på det här med din själv och inträdet i Himmelen - åk till Köpenhamn.
Alltså, när du väl fått det överstökat första gången så är det inte en sådan stor sak efter det. Det blir mycket enklare då.
För ditt framtida välmåendes skull.
Du behöver inte en terapeut och du ska inte nätdejta på Tinder - du ska bara fixa ett ligg.