• Faile

Vad tycker ni om att köpa sex?

Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-10 23:51:30 följande:
    Nästan alltid används ingen rättighet till sex när det passar vissa personer bra. 
    Exempelvis denna tråd. 
    www.reddit.com/r/TwoXChromosomes/comments/1o3difh/everytime_a_man_cries_about_how_men_have_it_so/

Det ska inte handla om rättighet till sex när kvinnor ska få vara kräsna etc men det ska handla om ingen rättighet till sex när män blir utan sex.
    Att det ska varq något roligt när män tycker det är jobbigt med de höga kraven som kvinnor kan ha. 
    Följt diskussionen och är lite osäker på var du står?

Den enda jag vet som varit utan sex och saknade det är min mamma som bodde på äldreboende i 10 år innan hon gick bort. Vem skulle ställt upp där tycker du? Om det nu var hennes rättighet. 
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 00:47:44 följande:
    Vad var orsaken varför hon inte hade sex?

Hon hade garanterat tidigare använt sin rättighet till att ha samtyckande med andra personer. 
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 00:52:04 följande:
    Vad tycker du om den tråden på Reddit? 
    Det är ologiskt om män ska ha förståelse för kvinnors önskemål, kvinnors preferenser, kvinnors tankar etc när det inte gäller tvärtom. Kvinnor ska bara göra det för män som de gillar och dessutom accepterar deras krav och lägger bara skulden på sig själv. 
    Att någon är ledsen är inte samma sak som sex skulle vara en rättighet. 
    Hon skriver själv att kvinnor ska exempelvis få vara kräsna. Det är ingen rättighet heller. 
    Alltså va? 
    Reddittråden och "hon" som hävdar något har jag ingen aning om vem det är, eller vad du refererar till. 

Orsaken till att man inte har sex som förut när man hamnar på äldreboende borde väl vara rätt uppenbar. 
  • Faile
    HSL7510 skrev 2025-10-11 01:01:51 följande:

Ja det här är en bra fråga. Samt ärlig på ngt vis. Den påvisar ett problem, samtidigt som den belyser både behov samt hur kvinnor då i detta fall väljer bort en del. Det är ju fel att köpa sex, men vad ska man göra om det nu är som du påstår ,tydligen omöjligt så du har t.o.m., gett upp. Man kan normalt anse eller tycka att man själv mår eller egentligen inte mår bra av att köpa sex. dvs en disorder i sig på ngt sätt. Men mår du bättre av det ,eller möjligen mindre dåligt då fdu får till ett närhets substitut så kanske det ändå är så att "fördelarna" överväger eventuella nackdelar dvs inte sex alls. Bara det att du frågar vittnar ju en "skuld" på ngt sätt. Men ärligt talat, jag vet faktiskt inte vad jag tycker i detta fall. Men fint av dig att våga fråga och iaf reflektera över det, och inte bara göra det. 

Orden att "kvinnor i detta fall väljer bort en del" säger en hel del om synsättet på kvinnor.

Vad menar du med "väljer bort"? Borde din mamma ha valt fler?

Är din farfar eller morfar modeller som fick alla kvinnor de tittade på, eller är de helt vanliga män som blivit halvfeta med åldern och ÄNDÅ har en kvinna? Är dina grannar manliga modeller allihop eller har de möjligen kvinnor ändå? KAN det vara så att det inte handlar om utseende? 
  • Faile
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 01:40:49 följande:
    Det finns säkert exempel på när någon som har sex och bor på ett äldreboende. 

Då handlar det mer om ålder och att personen troligen redan haft sex. 
    Fast vi pratar väl om ens rättighet till sex? Vem har i så fall rätt till det och när? 
  • Faile
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 01:48:11 följande:
    Hon har troligen använt sig av rättighet till samtyckande sex
    Rättighet till vadå? Det finns inget sådant idag.

Min fråga är, vad gör Ts behov annorlunda än någon annans? Om han har "rättigheter" så har väl alla andra som vill ha sex det också? Eller vad är kriterierna för dessa rättigheter? Och vem ska tillgodose dem? 
  • Faile
    Anonym (Pingu) skrev 2025-09-08 20:54:26 följande:
    Har testat lite blandat. Men bara de som jag på något vis anser är "min typ" ja.
    skygd skrev 2025-09-08 20:32:32 följande:
    då har du ju analyserat situationen och kommit fram till ett svar. det är väl bara du som kan avgöra om du ska agera enligt det eller låta bli.
    Du har rätt. Nu får jag ta ett beslut och bestämma mig hur jag ska göra.
    Vad är "din typ"? 
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?