Inlägg från: Anonym (Blä) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blä)

Vad tycker ni om att köpa sex?

HeiHei skrev 2025-08-24 16:59:57 följande:
    Jag är inte moderator på FL, så finns inga krav att jag måste prompt läsa varenda jävla kommentar i tråden. Eller..?
    aj aj känsligt ämne visst! För att diskutera tråden som du anser är så viktigt, vad tycker DU om sexköpare då? Tomte
  • Anonym (Blä)
    HeiHei skrev 2025-08-24 17:02:51 följande:
    Har inte jag med att göra.. Vill dom göra det är det upp till dom.. Dom som köper sex skiter ändå fullständigt i vilka åsikter andra har.
    Jasså? har du inte? delar du värderingar med sexköpare? eller bryr du dig inte om det inte drabbar dig? Eller skulle du ta avstånd från en sexköpare för att ni inte delar värderingar?
  • Anonym (Blä)
    HeiHei skrev 2025-08-24 17:11:50 följande:
    Om det är någon i min kompiskrets som köper sex, kan jag med all säkerhet säga att dom inte skulle medge det öppet.
    Har aldrig pratat med en sexköpare, eller testat själv att köpa sex.
    Så jag vet inte vilka värderingar dom har.
    varför skulle de inte medge det? För att ni skulle ta avstånd? Vilka värderingar tror du en sexköpare har? Tror du att det är empatiska och medkännande människor? Eller människor som anser sina behov vara liiiite viktigare än alla andras?
  • Anonym (Blä)
    HeiHei skrev 2025-08-24 17:15:24 följande:
    Så du tycker att jag ska vara tankeläsare nu helt plötsligt?
    Varför skriver du i en tråd om sexköp om du inte har åsikter, tankar och funderingar kring det? Tomte
  • Anonym (Blä)
    HeiHei skrev 2025-08-24 17:25:15 följande:
    Skit i det du.
    Jahaaa på det viset! en liten off topic sabotör Solig 
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-24 17:49:20 följande:
    Självklart skulle jag inte känna mig lyckad av det. Men köpt närhet kanske är bättre än ingen alls? Jag känner att något saknas i mig. Något är tomt i kroppen. Förmodligen tomt på dopamin man får av närhet.

När du nämner dessa överviktiga och underviktiga med förhållanden så får jag inget hopp, jag känner mig bara ännu mer värdelös att även dom lyckas och inte jag. 

Problemet är att det är för sent. Det finns ingen tjej som vill ha en kille i min ålder utan sexuell eller erfarenhet av intimitet. Jag har börjat acceptera mitt öde.

är verkligen köpt närhet bättre? för dig eller för kvinnan? som med största sannolikhet är i en utsatt situation och inte säljer sex för att hon vill. vad vet du om prostitution? hur många tror du njuter av närhet? Som vill sälja sex? Och hur många tror du är i en beroendeställning?

om du behöver dopamin finns det andra sätt. lagliga sätt, som kan göra dig lycklig på riktigt och på lång sikt. 

det är inte meningen att du ska känna hopplöshet för att de har relationer, det är meningen att det ska inge hopp och pepp. Att det är bevis på att du inte behöver vara så kallat perfekt, för att det finns troligen kvinnor som tycker du är perfekt som du är trots det du ser som dina tillkortakommanden. Du behöver komma ut mer, knyta mer sociala kontakter, skaffa vänner. Kanske börja med träning eller hobby för att kunna träffa fler likasinnade och  få ett sammanhang. det är aldrig för sent att börja, och för varje dag du fortsätter vänta är du en dag efter i att skapa ditt drömliv. 

• Anonym (Blä)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-24 19:58:55 följande:
    Jag har inte varit aktiv, jag har rört mig bland folk och så. Men inte aktivt försökt hitta en dejt. Jag varit aktiv i många, många år och försökte hitta någon men det gick inte. Idag är typ alla man träffar upptagna :/ i min ålder börjar folk stadga sig och skaffa barn.

Alltså, jag är helt övertygad om att utseendet är mitt största problem. Varje gång jag sett mig på en gruppbild eller liknande så ser jag typ alltid sämst ut. Det finns många singelmän i vårt land, jag tillhör inte direkt toppen. Jag kan inte tänka mig att det finns någon kvinna som attraheras av män som mig faktiskt. 

Vart ska jag kunna träffa denna tjej tänker du?
    Vad är det med utseendet som är problematiskt? Och om det är något som du stör dig på, vad kan du göra åt det? om du har så stora komplex för ditt utseende så kanske terapi kan vara värt att testa? Eller operation? det finns behandlingar för det mesta, även om det är extremt. Men om det skulle få dig att må bättre är det värt att se över. precis som kvinnor med komplex kan operera brösten för att känna sig kvinnliga. i perfekt värld skulle de inse att de är vackra som de är, men nu väljer de en drastisk åtgärd för att må bättre. menar bara att gör vad du kan för att må bättre i dig själv, och lägg inte din lycka i händerna på andra. Och att köpa sex kommer inte göra dig lyckligare
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-24 21:34:48 följande:
    Jag har en väldigt liten kroppsbyggnad framförallt. Tänk dig: ibb.co/Xrvcyj5Q (och ja det kanske är en LITEN överdrift men det är det närmaste jag kunde hitta). Jag är kort dessutom. Längdoperation finns ju men då måste man såga sönder benen och sitta i rullstol över ett år innan skelettet växer ihop igen.

Hade en enkel operation likt bröstoperation för kvinnor varit möjlig för mig hade jag betalat det direkt. Tyvärr är mitt problem inte så enkelt.

Det finns kortväxta kvinnor med, jag är 1.61 och två av mina närmsta tjejkompisar är 1.57 och 1.59. och även tjejer kan ha mindre/större kroppsbyggnad med bredare höfter och axlar etc. 

det du kan göra är att börja styrketräna för att skapa en större kroppsbyggnad. Det tar tid, men det kommer vara värt det. Både för din fysiska hälsa, hjärta och skelett. Men det är också bra för psykisk hälsa med gym. Som bonus kan du lära känna de som också tränar ofta på gym och få sociala kontakter den vägen. Om du tränar naturligt, utan diverse substanser som kan maximera muskeltillväxt så tar det tid. men tänk på att muskler är det enda som inte går att köpa för pengar, det blir något som du alltid kommer känna en oerhörd stolthet över och omgivningen kommer imponeras av (de som vet och förstår vilken dedikation som krävs dvs).

vad är det värsta som kan hända om du skulle börja träna på ett gym varannan dag? 1-1.5 h per gång? Dvs 4-6h i veckan? Och vad är det bästa? Är det inte värt att testa och ge det tid? Dvs. Minst sex månader för att börja se resultat

• Anonym (Blä)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-25 17:23:01 följande:
    Jag har haft kollegor och vänner som också inte kommer någonstans på nätdejtingsidor. Tjejerna har alltid träffat någon. Det finns mycket att se om detta på Youtube där killar som ser bättre ut än medel inte får en enda matchning. 

Jag har funderat lite på speeddating faktiskt... vi får se. Jag försöker mest kolla på tjejer som jag misstänker att jag kan passa ihop med. Jag gillar inte att ranka tjejer i 1-10 i snygghet egentligen utan snarare i två kategorier: Min typ och inte min typ. Men nej jag har kanske inte skrivit till tjejer som ligger 1-4. 

Det tråkiga är att jag tror att om jag väl fick till en dejt/förhållande så tror jag att jag skulle kunna hålla ihop det bra. Men jag får aldrig chansen. Har så mycket kärlek jag vill ha, men också ge.
    Vill du hellre köpa en prostituerad och utnyttja en kvinna i en beroendeställning? istället för att omvärdera dina preferenser?

varför får du välja bort kvinnor 1-4 om din önskan är att kvinnor skulle svepa ja på dig när du kategoriserar dig inom samma spann? Är inte det lite dubbelmoral? Får du lov att vara kräsen men inte kvinnor? eller vill du med att kvinnor hellre ska köpa manliga prostituerad istället för att ge dig en chans?
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-08-27 20:55:26 följande:
    Det är kvinnor själva som tycker det är orättvist att de kan inte ha sexliv pågrund av en förlossningskada och samhället ska åtgärda problemet. 

Varför ska vissa problem åtgärdas av samhället men inte alla problemen?
    Man hade lika väl kunna påstå att sex är ingen rättighet och de har inte förlorat något 
    Det hade varit annorlunda om dessa argument skulle inte användas.
    Apartheid liknade system... 

Jag har inte sagt någon gång att kvinnor med dessa skador ska inte få vård. 
    Kvinnor som får förlossningsskador opereras primärt för att lösa inkontinensbesvär. Läs på om både framfall och bakfall. läs på om urinläckage. Och visa gärna statistik på att kvinnor primärt opererar sig för sex som du bjäbbar om.

tror du kvinnor primärt opereras för att kunna ha sex? Eller för att faktiskt ha sin eller sina tarmar innanför kroppen? Kunna nysa utan att läcka? Kunna hoppa med barnen på studsmatta utan läckage och smärta?

och HUR ska vården hjälpa sexlösa män? ska vården hjälpa till och avliva dessa män? Eller vad föreslår du?  
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?