Inlägg från: Anonym (Duger det?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Duger det?)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Har du frågat din kompis vad hon tänker? Att tjejer lägger benen på ryggen låter ju som att något är galet.

Du behöver inte på vårdcentralen, du kan gå privat. Om du är beredd att lägga pengar på att åka utomlands och köpa "sex" så kan du väl lägga de pengarna på att göra något för din hälsa istället.

• Anonym (Duger det?)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-26 22:37:21 följande:
    Nej det har jag inte gjort faktiskt. Jag vill inte sätta henne i den pressade situationen att jag vill ha ett ärligt svar. Men det är något med mig helt klart. Ibland har jag fått för mig att jag har ful röst, för kort, för smal, för ful eller för introvert. Förmodligen är det allt av detta. Det går att vara kompis med någon som har dessa defekter men inte tillsammans.
    molly50 skrev 2025-08-26 21:15:34 följande:
    Men då måste du ju ta hjälp med det. Det finns psykologer och terapeuter på andra ställen än på vårdcentralen som är bra. Du kan ju inte bara ge upp efter ett försök. Och har man oturen att träffa en dålig psykolog så har man rätt att få byta till en annan.
    Jag är kvinna och kan säga att jag har haft samma problem som dig. 
    Jag hade svårt att träffa män. Men jag jobbade på det och framförallt på min självkänsla och då började det hända saker.
    Ger man bara upp och ägnar sig åt självömkan så lär det inte hända någonting.
    Det behöver ju inte vara en pressande situation. Du kan ju bara fråga henne om råd. Ditt utseende kan påverka, men jag tror även att annat spelar in. Sedan ska man ju inte bara gå fram till kvinnor, det funkar aldrig, såvida man inte är en supermegahunk. Men det hoppas jag att du vet redan.
  • Anonym (Duger det?)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-28 11:37:17 följande:
    Du har nog rätt. Men än så länge vet jag inte hur jag ska lyckas bygga upp den.
    Anonym (Igen) skrev 2025-08-27 12:39:01 följande:
    Det är i alla fall större chans att få hjälp med dina grundläggande problem genom terapi än genom att köpa sex. Och du inte är nöjd med terapeuten kan du byta till en annan.
    Det har du rätt i. Problemet är att jag har gett upp sedan några åt tillbaka. Jag vet ärligt talat inte om jag har orken att hoppa upp på hästen och försöka igen :/Ibland kan jag fokusera på annat, men jag måste sysselsätta mig varje vaken minut för att inte tänka på min situation. Och ja det finns många fuckboys, särskilt de snyggaste killarna är fuckboys. Kvinnorna dejtar ändå dessa i hopp om att han ska fastna för just henne. Jag vet inte ens vart jag ska börja ..... jag har verkligen inget förtroende för vårdcentralen. Senast fick jag bara antidepressiva. 

Jag vill ha ett ärligt svar, men jag vill inte sätta någon i en jävlig situation. Jag skulle inte vilja bli tvungen att svara på det där sättet. Tänk om svaret är jävligt elakt?

Synd att jag inte vågar lägga upp bild här för det skulle vara kul med en ärlig bedömning.
    Vad hade du velat ha för hjälp på VC?

Nej, jag tror inte att det varit ett dugg roligt om du lagt upp en bild. Det vore en riktigt dålig idé.

Fattar inte varför du är rädd för att fråga din vän. Varför skulle hon vara elak? Ni är ju vänner.
  • Anonym (Duger det?)
    Tow2Mater skrev 2025-08-29 11:12:33 följande:
    Borde det inte vara upp till de vuxna kvinnorna själva att bestämma? 
    Nope.
  • Anonym (Duger det?)
    Tow2Mater skrev 2025-08-29 16:44:02 följande:
    Så du anser det vara ok att välja vilka yrken dina vuxna barn får lov att ägna sig åt och inte. Ok.
    Det skrev jag inte, lägg inte ord i min mun tack.

Att kalla det ett jobb är för det första att bagatellisera och normalisera prostitution. Du pratar om val, som att de hade ett. Alternativet är att svälta. Eller att ens barn svälter. Eller att man blir av med sin bostad. Så något val är det ju inte.

Och nej, jag tycker inte att de ska få bestämma själva. Vi har vissa lagar för att skydda medborgare och jag tycker att det bra. Typ alla som prostituerar sig lider av psykisk ohälsa. De måste skyddas för att de inte klarar att skydda sig själva. Därför bör de inte få fatta det beslutet.

Sedan tycker jag inte att man ska normalisera prostitution. Länder där prostitution legaliserats (t.ex. Tyskland och Nederländerna) har en kraftig ökning av människohandel och en ökad sexhandel i stort.
  • Anonym (Duger det?)
    Hornper skrev 2025-08-29 21:16:59 följande:
    Du har delvis rätt. En ökning av människohandel på senare tid har,  såvitt jag kunnat kontrollera, skett i Tyskland. I Nederländerna förefaller emellertid nivån vara stabil (dock hög). Men i båda dessa länder har prostitution varit laglig länge.
    Man kan jämföra med Belgien och Nya Zeeland där sexköp avkriminaliserats under senare år. Enligt de källor jag kontrollerat har detta inte medfört ökad förekomst av trafficking. 

Sedan ger jag dig rätt i att kvinnor inte alltid vet sitt eget bästa, särskilt inte när det gäller sex. Men tillåter man kvinnor att på egen hand besluta om abort förefaller det inkonsekvent att inskränka deras möjligheter till att kapitalisera på mäns starkare könsdrift. 
    Ursäkta, jag kanske uttryckte mig otydligt. Det jag menade är att det blev en massiv ökning 2002 då det legaliserades i Tyskland och har sedan dess varit hög.

Märklig jämförelse mellan prostitution och abort. Ser inte kopplingen. Bara för att man har rätt till sjukvård innebär det inte att sexköp ska legaliseras.
  • Anonym (Duger det?)
    Tow2Mater skrev 2025-08-29 21:01:34 följande:
    Klart de har ett val. Ingen svälter i sverige om man inte ägnar sig åt prostitution.

Så du dumforklarar ju folk då om de inte får välja själva vad de vill jobba med. Naturligtvis sker ju alla val inom lagen, det är väl underforstått.

Vilka andra med 'psykisk ohälsa' vill du inte ska få bestämma själva over sina livsval? ADHD?
    Uppskattar som sagt inte att du lägger ord i min mun, så jag avslutar vår diskussion nu. Ville ha en seriös diskussion.
  • Anonym (Duger det?)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-30 19:19:35 följande:
    Kan dom verkligen det? Jag tror det enda som kan få mig på andra tankar är att träffa en tjej. Då är det officiellt att jag inte är ful och äcklig.

Jag är ful, men jag var ännu fulare som yngre. Det är en fördel att ha blivit mindre ful iallafall. En operation kan minska fulheten ytterligare. Jag försöker ta reda på vad som är lämpligt bara.
    Det enda som eventuellt kan hjälpa dig är att skaffa ett socialt umgänge. Jag lovar! Att operera dig är slöseri med pengar och riskerar även din hälsa. För att inte tala om hur dyrt det är.
  • Anonym (Duger det?)
    Hornper skrev 2025-08-31 17:10:20 följande:

Ok, TS. Dags att sammanfatta, för nu börjar det bli tjatigt.
    Du har att välja på:
    1. Att följa snälla tant Mollys välmenande men totalt meningslösa råd om terapi och prat med väninna.
    2. Att äntligen göra slag i saken och träffa en professionell dam i Köpenhamn. Jag lovar, bara du betalar spelar det ingen roll om du dreglar eller stammar, är harmynt eller dvärg.

Krogen kan du glömma. Hård konkurrens bland alla män som är där för att hitta ett tillfälligt ligg. Jag tror inte heller du fixar att göra dig till och låtsas vara intresserad av vad en kvinna pratar om.

För resten, varför inte skaffa en sexdocka? De lär se riktigt verklighetstrogna ut nuförtiden. Ställer upp precis när du vill! Och när du är färdig, in med henne i garderoben bara! (Tänk om man kunde göra det med levande fruntimmer...)

En sista sak bara, TS! Sluta älta dina bekymmer här på FL.

Och vad ska gubbarnas råd leda till menar du? Tror du att han kommer att få bättre självförtroende för att han förnedrat sig till att köpa sig en kvinna för stunden? Må bättre? Personligen tror jag att han kommer att må skit.
  • Anonym (Duger det?)
    Hornper skrev 2025-08-31 19:39:37 följande:
    Präktigt, politiskt korrekt svar som jag inte köper för fem öre. Jag tycker mig se klara indikationer på att TS mår skit redan nu och har gjort så länge. Det lär knappast bli sämre om han äntligen får det han så hett åstundar, nämligen ett rejält knull, med eller utan betalning.

Jag vill påminna om trådstartens rubrik är Vad tycker ni om att köpa sex?, inte Hur skall jag hitta en kvinna att leva tillsammans med? Jag har bara försökt besvara TS fråga efter bästa förmåga.
    Ja, om någon undrar, visst har jag köpt sex själv! Det hände ett par gånger i min sedan länge flydda ungdom, långt innan den nuvarande sexköpslagen ens var påtänkt. Det är definitivt inget jag ångrar det minsta, tvärtom! Det var faktiskt de bästa sex-upplevelserna jag haft i hela mitt liv, och jag kan fortfarande le åt minnena.

Detta får bli mitt slutord i denna tråd. Lycka till nu, TS!
    Opräktigt, svinigt svar som jag inte köper för fem öre! Jag tycker mig se klara indikationer på att TS mår skit och har gjort så länge. Det lär knappast bli bättre av att slänga pengar på att köpa sig ett knull. Och han verkar ju även söka närhet, men det konceptet är nog inte inget du begriper.

Att du ler åt att du köpt sex säger väl allt. Tragiskt. Pinsamt att folk tror att pengar kan ersätta respekt, känslor för att inte TALA om värdighet.Och om det är präktigt att vara emot sexköp så tar jag det som en komplimang. Tack!
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?