Vad tycker ni om att köpa sex?
Att kalla det ett jobb är för det första att bagatellisera och normalisera prostitution. Du pratar om val, som att de hade ett. Alternativet är att svälta. Eller att ens barn svälter. Eller att man blir av med sin bostad. Så något val är det ju inte.
Och nej, jag tycker inte att de ska få bestämma själva. Vi har vissa lagar för att skydda medborgare och jag tycker att det bra. Typ alla som prostituerar sig lider av psykisk ohälsa. De måste skyddas för att de inte klarar att skydda sig själva. Därför bör de inte få fatta det beslutet.
Sedan tycker jag inte att man ska normalisera prostitution. Länder där prostitution legaliserats (t.ex. Tyskland och Nederländerna) har en kraftig ökning av människohandel och en ökad sexhandel i stort.
Man kan jämföra med Belgien och Nya Zeeland där sexköp avkriminaliserats under senare år. Enligt de källor jag kontrollerat har detta inte medfört ökad förekomst av trafficking.
Sedan ger jag dig rätt i att kvinnor inte alltid vet sitt eget bästa, särskilt inte när det gäller sex. Men tillåter man kvinnor att på egen hand besluta om abort förefaller det inkonsekvent att inskränka deras möjligheter till att kapitalisera på mäns starkare könsdrift.