Inlägg från: Anonym (Om du gör det) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Om du gör det)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Anonym (!) skrev 2025-08-23 16:54:55 följande:

Det du upplever om du köper sex är inte närhet eller intimitet. Du köper dig ett varmt hål, varken mer eller mindre, och personligen tycker jag det är smaklöst att köpa sex.
    Sex eller intimitet är inte någon mänsklig rättighet utan ett privilegium mellan två individer. Det du upplever är inte samma enligt mig, och det for mig faktiskt en smula sorgsen att du tror det är det.

Och om sex är ett privilegium och ingen mänsklig rättighet, det måste betyda att iså fall enligt dig att kvinnor som säljer sex är privilegierade. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-09 03:46:48 följande:
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-09 02:26:02 följande:
    Och om det är tvång att sälja sex så borde det gälla även att det kan vara ofrivilligt när någon är utan sex och de tvingas till det och det är något bortom deras kontroll. 
    Sätt genast igång och citera de inlägg där det hävdats att det inte kan vara ofrivilligt att vara utan sex.

Anser du dessutom att sälja sex aldrig är ett tvång alltså?  
    Det jag menade är att hon verkar inte tro att det är form av tvång när exempelvis han blir utan sex.
    Min poäng är att hon kan acceptera att det finns personer som tvingas till att sälja sex men inte när exempelvis han blir utan sex. 
    Hon räknar med att han ska göra något och det ör märkligt när han är utan sex. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (uh) skrev 2025-08-23 14:25:03 följande:

Det mest talande här är att du försöker linda in ett köp av en annan människas kropp i en berättelse om ditt eget lidande, som om din ensamhet och dina misslyckanden automatiskt skulle förvandla prostitution till någon sorts rättighet för dig, när sanningen är att det bara är ännu ett uttryck för den manliga övertygelsen om att kvinnor existerar för att stilla mäns behov, och det är precis därför köpta kroppar aldrig kan ge dig den närhet du inbillar dig att du förtjänar utan bara bekräftar din egen oförmåga att se kvinnor som något annat än servicepersonal för din frustration.

Han kanske trodde sex och prostitution var en rättighet när du sagt exempelvis förut att någon skulle ha straffat ut sig själv när de var utan sex.
    Att vara utan sex skulle vara ett straff och det är något man ska kunna göra mot sig själv och det finns inte saker som ofrivilligt gör att man blir utan sex. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-08 17:36:22 följande:

Men herregud! Å ena sidan vill jag säga att ge dig själv cred att du kan träffa en kvinna för ett förhållande. Vad är det som har tagit sådan tid? Att du inte gjort något åt situationen tidigare är märkligt. Ändå bara att acceptera ditt öde. Du har bara dig själv att skylla. Du kan inte lägga problemet hos någon annan än dig själv. Du förtjänar inte sex på det sättet du tror. Det är heller inte en rättighet du har. Det är en ömsesidigt åtagande mellan två människor. På lika villkor. Jag tror att du har en skev bild av att köpa sex för du nämner närhet i samma mening. Du köper ett hål att tömma dig i. Inte en stund av närhet och åtrå. Sedan är det ingen idé att ta diskussionen om sexköp. Vidrig business. 

Du lägger också problemet hos någon annan än dig själv.
    Om sex är ingen rättighet så borde du inte snacka som man skulle ha gjort något och och man får skylla sig själv. 

Så länge man blir påverkad av andra personer så borde han få lägga skulden på någon annan.
    Det normala är att man ska ha sex, du räknar dessutom det med tanke på hur du skriver. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Jag fattar) skrev 2025-10-10 22:44:54 följande:
    Det handlar kanske mer om att inse hur orimligt det är att någon ska "ställa upp" för något som inte är en rättighet. Ja, du kan köpa det. Men ska man kunna köpa precis allt man vill? Människokroppar?

Till Ts. Att köpa en kropp är ett steg som aldrig går att ta tillbaka. Jag fattar att det är jobbigt och att längtan brinner hos dig, men att köpa en kropp som kanske faktiskt är stulen, som är tvingad till att ge det du vill ha, går aldrig någonsin att ta tillbaka. Du kommer aldrig kunna göra det ogjort.
    Och om det är orimligt att ställa upp för något som är ingen rättighet så borde man ha en annan syn på sex
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Jag fattar) skrev 2025-10-10 23:23:43 följande:
    Jag tänker att det här med rättighet och att "ställa upp" går utöver ts fråga. Människor på äldreboenden, har de rätt till sex? Borde någon, personalen, ställa upp? Unga människor som bor på LSS boenden? Eller ska boendet köpa in män och kvinnor som har sex med dessa människor som önskar det? 

Det här går inte att jämföra med någon som ställer upp för husfridens skull ( även om jag inte förstår hur man kan vilja ta emot det heller ). 

Jag förstår att man vill ha sex. Men det är inte en rättighet, oavsett orsaken till varför du inte får det. 
    Och i så fall så borde sex i övrigt se annorlunda ut. 
    Man skulle istället kunna påstå att för de flesta personer är sex en rättighet. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Jag tänker att det här med rättighet och att "ställa upp" går utöver ts fråga. Människor på äldreboenden, har de rätt till sex? Borde någon, personalen, ställa upp? Unga människor som bor på LSS boenden? Eller ska boendet köpa in män och kvinnor som har sex med dessa människor som önskar det? 

Det här går inte att jämföra med någon som ställer upp för husfridens skull ( även om jag inte förstår hur man kan vilja ta emot det heller ). 

Jag förstår att man vill ha sex. Men det är inte en rättighet, oavsett orsaken till varför du inte får det. 
    Det är vilseledande att snacka om att man ska inte ställa upp för sex för sex skulle inte vara en rättighet, det är vanligt att många klagar när de inte får tillgång till det sex som de vill ha. 
    Det är vanligt att olika personer hänvisar till någon rättighet till sex när de vill få hjälp av samhället. 

Det är främst bara i dom här sammanhangen som sex ska handla om ingen rättighet. 
  • Anonym (Om du gör det)

Exempelvis på det som jag snackar om. 
    En person i tråden tyckte det var märkligt när han är utan sex och att han ska skylla bara på sig själv och problemet skulle inte vara på någon annan. 

Då plötsligt handlar sex inte om något som är ingen rättighet utan att det ska vara konstigt att han är utan sex etc. 
  • Anonym (Om du gör det)

Eftersom de flesta personer får tillgång till sex så är frågan nästan en ickefråga för de flesta. 
  • Anonym (Om du gör det)

Nästan alltid används ingen rättighet till sex när det passar vissa personer bra. 
    Exempelvis denna tråd. 
    www.reddit.com/r/TwoXChromosomes/comments/1o3difh/everytime_a_man_cries_about_how_men_have_it_so/

Det ska inte handla om rättighet till sex när kvinnor ska få vara kräsna etc men det ska handla om ingen rättighet till sex när män blir utan sex.
    Att det ska varq något roligt när män tycker det är jobbigt med de höga kraven som kvinnor kan ha. 
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?