Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Anonym (VCC) skrev 2025-09-10 11:12:26 följande:
    Så ...typ,  ångra ett one-night stand, tänker du? Med Lena 62.

Eller är det Lena 62 som ångrar?

Tja, det har nog många gjort utan att världen gick under för dem för det.

Men TS behöver ligga, inte älta. Hur han fixar det är hans sak, men mer "samtal" behöver han inte. inte om han verkligen vil ha förändring i alla fall.
    Nej tråden handlar inte om one night stand utan om sex mot betalning så det var det jag tänkte på, att även om den som säljer godtar upplägget så kan den ändå bli skadad av det.
  • Anonym (.)
    Tow2Mater skrev 2025-09-10 22:31:17 följande:
    Om det är stor risk att personen inte mår bra av det kan ju personen låta bli. Och skaffa sig ett annat jobb.
    Ja det kan den men om den ändå inte gör det så kan det ta skada. Jag svarade på hur någon kan ta skada av en överenskommelse. Finns ju ingen motsägelse i det, bara för att två kommer överens så utesluter det inte att det är dåligt för den ena (eller båda), även om den av någon anledning ändå godkänner upplägget.
  • Anonym (.)
    Tow2Mater skrev 2025-09-11 19:16:23 följande:
    Jo det kan ju gälla äktenskap, samboskap och allt mojligt.
    Javisst, en överenskommelse behöver inte betyda att den är bra eller hälsosam för de som kommer överens.
  • Anonym (.)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-09-16 16:51:11 följande:
    Varför används det argument främst bara i såna här situationer annars? 
    Kanske att det egentligen är sex med ömsesidigt samtycke som är en rättighet? Sex utan samtycke är ingen rättighet är mer korrekt att säga.

Sex är ingen rättighet är fel uttryckt tror jag. Det är ju en rättighet att gifta sig tex.
  • Anonym (.)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-09-16 18:42:46 följande:
    Och om man vill nu diskutera om en lag så ingår det faktiskt inte med någon "ömsesidigt sex" eller att man har sex med någon annan person som man tycker är mer attraktiv.
    Det finns inget förbud att alla personer får tillgång till sex genom att folk sänker sina krav. 

Man försöker låtsas som någon lag skulle förhindra honom att tycka det där(borträknat sexköpet) och sedan enbart ta med det som passar de bra. Rent formellt så ingår det i lagen inte ens med att sexet känns skönt. 

Ömsesidigt SAMTYCKE, skrev jag. Läs igen
  • Anonym (.)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-09-17 17:44:02 följande:
    Beror på vad man menar med ömsesidigt samtycke. 
    Att de inblandade parterna samtycker till sexet som sker. Att från ömse sidor ska sexet ske med samtycke.
  • Anonym (.)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-09-18 01:52:59 följande:
    Ja men ordet ömsesidigt kan betyda enligt olika personer att det ska vara exempelvis njutbart.
    Inte att man endast godkänner till just sexet. 
    Men det jag skrev och du kommenterade handlade om just ömsesidigt samtycke och ingenting annat. Att de som är inblandade i sexet ska godkänna vad som sker ja. Sådant sex har man rättighet till att ha.
  • Anonym (.)
    Anonym (Julk) skrev 2025-09-20 13:44:05 följande:
    Sex är inget undantag från att kontext och sammanhang spelar roll. Det kan du väl seriöst inte fått för dig att jag skrivit helt plötsligt?
    Finns det något sammanhang där sex är en rättighet?
  • Anonym (.)
    Anonym (Julk) skrev 2025-09-20 18:01:23 följande:
    Det är inte jag som diskuterar sex utifrån ett rättighetsperspektiv, men givetvis inte utifrån ett sammanhang där det gäller sex med en annan person.
    nä så varför tycker du då är relevant att skriva om att det beror på sammanhanget
  • Anonym (.)
    Anonym (Julk) skrev 2025-09-21 15:22:31 följande:
    Och, ber om ursäkt för dubbelcitering, ska utveckla mitt tidigare väl kategoriska svar från din tidigare fråga:
    Anonym (.) skrev 2025-09-20 17:10:00 följande:
    Finns det något sammanhang där sex är en rättighet?

Väljer man att använda ordet rättighet i sammanhanget, så håller jag med dig om det du  skrivit här. Tycker du att det kan tolkas som att sex är en rättighet i något sammanhang, även med en annan person?
    Du drog upp om att sammanhanget har betydelse långt innan jag skrev det där. Så ja jag tycker man kan tolka det som att du menade att det kan finnas sammanhang och kontakter där sex är en rättighet. Det var ju det han hakat upp sig på och då svarar du honom med det där om sammanhang och kontexter. Så vad menade du? I vilket sammanhang tänkte du att sex kan vara en rättighet?
  • Anonym (.)
    Anonym (.) skrev 2025-09-22 00:53:39 följande:
    Du drog upp om att sammanhanget har betydelse långt innan jag skrev det där. Så ja jag tycker man kan tolka det som att du menade att det kan finnas sammanhang och kontakter där sex är en rättighet. Det var ju det han hakat upp sig på och då svarar du honom med det där om sammanhang och kontexter. Så vad menade du? I vilket sammanhang tänkte du att sex kan vara en rättighet?
    Det ska inte stå kontakter utan kontexter.
  • Anonym (.)
    Anonym (Julk) skrev 2025-09-22 14:07:06 följande:
    Som sagt, när jag skrivit om kontext och sammanhang är detta gjort ur ett allmänt perspektiv. 
    Detta enda konkreta exemplet är ditt, om du ville ha ett sådant är ditt , även om det skrivits senare. 
    Jaha? Och hur tänkte du att det kan finnas sammanhang eller kontexter där sex kan vara en rättighet ur ett allmänt perspektiv?
  • Anonym (.)
    Anonym (Julk) skrev 2025-09-22 16:19:21 följande:
    Som sagt, jag skrev KONTEXT och SAMMANHANG ur ett allmänt perspektiv.
    Jaha men det säger ju inte så mycket faktiskt om du inte kan utveckla det mer än så.
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?