Inlägg från: Anonym (Pingu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

molly50 skrev 2025-08-26 00:47:52 följande:
    Absolut. Men vill du fortsätta vara med en kvinna som kanske är jättevacker men inte har något på insidan som attraherar dig?
    Är utseendet allt för dig eller är det helheten som räknas?
    Ytlighet är inte heller så attraktivt,för den delen.
    Nej självklart vill jag inte det. Det är helheten som avgör. Men som sagt: Efter ett helt liv av att misslyckad och bli nobbad tror jag inte på det. Jag har mentalt gett upp att hitta någon. 
    Mandel skrev 2025-08-26 08:30:30 följande:

Förutom att det är olagligt så innebär det ju även lite andra saker som du och ditt samvete behöver brottas med.
    Om du inte lyckats hitta en kvinna som frivilligt velat ha sex med dig hittills i livet så är frågan hur du ska hitta någon som gör det frivilligt mot betalning.
    Och hur genuint tror du att det blir känslomässigt när du betalar för det? Hur ska det lätta ditt behov av närhet när du vet att personen endast gör det för pengarna?

Om jag skulle göra det så skulle jag göra det i ett land där det är lagligt. Alltså nästan hela Europa. Dom som jobbar med att sälja sex bryr sig väl bara om att tjäna pengar? Och ja det lär väl inte bli något genuint alls. Men man kan ju inte veta säkert förrän man testat.
  • Anonym (Pingu)
    Anonym (!) skrev 2025-08-26 10:54:04 följande:

Du bär fortfarande dina gamla upplevelser som någon slags sanning som om det fortfarande är så, men du erkänner nu sjölv att du har bättre förutsättningar nu. 

Helt ärligt tror jag att det kommer göra betydligt mycket mer skada än att försöka dejta igen. Även om är så kall att du skiter i den individen, så att du inte får dåligt samvete, så kommer du hela tiden veta att hon låtsas genom all tid ni har tillsammans för att få sina pengar. Kan nog inte föreställa dig hur knäckande det kan vara. 

Vi har ju dessutom hittat massor av sätt för dig att gå vidare, och saker som gör att du har bättre förutsättningar idag. 

MEN, det finns en sak som hindrar dig här, och enbart en. Du själv. Du tycker uppriktigt att det är mer rimligt att köpa sex (vilket ändå inte kommer lösa ditt dåliga mående) än att du hittar en samtalskontakt som faktiskt kan göra så att du mår bättre i alla aspekter av ditt liv.  

Ja jag bär med mig gamla upplevelser och jag har faktiskt svårt att glömma dom. Även fast jag har något bättre förutsättningar idag. Jag har tänkt lite på det där faktiskt att det kanske skadar mig mer att köpa sex än att inte göra det. Jag vet faktiskt inte hur jag skulle reagera på det efteråt. Kanske mår jag ännu sämre.

Gällande samtalskontakt så tror jag inte på dessa på vårdcentralen, för dåliga erfarenheter. 
    molly50 skrev 2025-08-26 13:45:18 följande:
    Och den mentaliteten kan nog lysa igenom. Dålig självkänsla märks mer än vad man tror.
    Så kanske ska du börja jobba på den.
    Det kommer bli svårt för mig att få en bättre självkänsla när jag har det bagage jag har bakom mig och samtidigt ser mig själv brevid andra män i min ålder. 
    Anonym (Fråga dig själv) skrev 2025-08-26 14:58:29 följande:

Ok att det är lagligt i vissa länder men skulle du kunna ha det på ditt samvete? Skulle du vara ärlig mot framtida partners att du köpt sex? Om inte lever du med en mörk hemlighet inom dig.

Jag har också varit ganska dålig med att attrahera kvinnor men det gick bättre med tiden.

Är det något jag är glad över är att jag aldrig köpt sex och aldrig kommer göra.

Det känns dumt och bara tänka sig tanken. Mycket bättre att jobba med sig själv och jobba för att bli mer attraktiv. Det är inte omöjligt kan jag säga av egen erfarenhet.

Du är nog inte så ful och oattraktiv som du tror. Men du kommer garanterat bli mer oattraktiv om du köper sex.

Jag vet inte om jag skulle vilja ha det på mitt samvete faktiskt. Det jag är rädd för är att hon bara kommer ligga där på rygg som en död fisk och jag känner mig som en våldtäktsman. Det vill jag absolut inte göra. Och jag har faktiskt mentalt gett upp hoppet, jag har ingen ork att försöka igen. Tjejer har lagt benen på ryggen varje gång jag visat intresse i mitt liv som om jag vore ett missfoster eller något. Det är inte något som höjer självförtroendet direkt.
  • Anonym (Pingu)
    Anonym (Duger det?) skrev 2025-08-26 21:05:57 följande:

Har du frågat din kompis vad hon tänker? Att tjejer lägger benen på ryggen låter ju som att något är galet.

Du behöver inte på vårdcentralen, du kan gå privat. Om du är beredd att lägga pengar på att åka utomlands och köpa "sex" så kan du väl lägga de pengarna på att göra något för din hälsa istället.

Nej det har jag inte gjort faktiskt. Jag vill inte sätta henne i den pressade situationen att jag vill ha ett ärligt svar. Men det är något med mig helt klart. Ibland har jag fått för mig att jag har ful röst, för kort, för smal, för ful eller för introvert. Förmodligen är det allt av detta. Det går att vara kompis med någon som har dessa defekter men inte tillsammans.
    molly50 skrev 2025-08-26 21:15:34 följande:
    Men då måste du ju ta hjälp med det. Det finns psykologer och terapeuter på andra ställen än på vårdcentralen som är bra. Du kan ju inte bara ge upp efter ett försök. Och har man oturen att träffa en dålig psykolog så har man rätt att få byta till en annan.
    Jag är kvinna och kan säga att jag har haft samma problem som dig. 
    Jag hade svårt att träffa män. Men jag jobbade på det och framförallt på min självkänsla och då började det hända saker.
    Ger man bara upp och ägnar sig åt självömkan så lär det inte hända någonting.
    Ja det kan säkert finnas hjälp, men jag tror ärligt talat inte att jag kan träffa någon. Kul för dig att det löste sig. Men det finns en anledning till att incelcommunityn är betydligt större bland män än hos kvinnor. För det är svårare för män att hitta någon. Det finns många studier på detta och särskilt idag så är det en mindre andel män som delar på alla tjejer. Många män som har barn med en massa olika kvinnor. Som denna artikel: www.expressen.se/nyheter/attraktiva-man-ateranvands/
    Anonym (Fråga dig själv) skrev 2025-08-26 21:35:56 följande:
    Jag kan säga att jag levde lite i mörker förr och beskylld min dåliga självkänsla och mina misslyckanden på andra. Jag varit i djupaste deppen men långsamt tog jag mig ur det. Vet du hur? Kom på att jag var väldigt bra på att dansa... Jag kom på det helt plötsligt att jag känner rytm väldigt bra. Så jag började dansa och då blev jag glad och då träffade jag kvinnor och började ta hand om mig själv mer. Jag slutade vara bitter och jag började träna. 

Sen helt plötsligt träffade jag min flickvän. Det har gjort att jag blivit mer social och ödmjuk och slutat med destruktiva ovanor som alkohol och att saker var kaos innan. 

Men skulle ju inte träffat henne om jag inte tagit tag i mitt liv.

Jag tror du kan lösa detta utan göra något dumt. Jag tror du kan ta dig igenom det här. Tror du måste hitta något som du älskar och känner att du kan utvecklas inom. Sport, konst, matte... Vad som får ditt hjärta att slå.
    Kul för dig att du kom på att dansa, jag vet inte riktigt vad som skulle passa mig däremot. Var du och ful och oönskad av tjejer tidigare? Kortare än 90% av männen? Blivit nobbad och hånad av tjejer du flirtat med?
  • Anonym (Pingu)
    molly50 skrev 2025-08-26 22:51:56 följande:
    Du måste till att börja med vara mer snäll mot dig själv. Inte bara leta efter dåliga egenskaper du anser dig ha.
    Jag var likadan. Och det kan till stor del bero på att jag blev mobbad under större delen av min skoltid och fick ofta höra hur ful jag var osv. Sådant tär på självförtroendet.
    Men man måste våga ta hjälp. Inget blir bättre av att tycka synd om sig själv.
    Ja,det är svårare för män att framförallt få sex. Men att få ett seriöst förhållande kan vara svårare för kvinnor.
    Så vi kan ha det svårt på olika sätt.
    Kan verkligen terapi och sådant hjälpa mig att få bort dessa tankar?

Visst har kvinnor också utmaningar men ni kan iallafall få till dejter (oftast). Allt känns så hopplöst. Jag har liksom känt såhär i många år och nu är jag betydligt äldre. Förstår inte ens vilken tjej som ska vilja ha mig idag som är så oerfaren, för jag har läst här på forumet vad kvinnor tycker om äldre oerfarna män.
  • Anonym (Pingu)
    Anonym (Fråga dig själv) skrev 2025-08-27 11:41:38 följande:
    Tror det är mer oerfarenheten som utstrålar en osäkerhet som är problemet. Strunta i vad andra säger om oerfarenhet. Bygg upp din självkänsla. Prio nr 1.
    Du har nog rätt. Men än så länge vet jag inte hur jag ska lyckas bygga upp den.
    Anonym (Igen) skrev 2025-08-27 12:39:01 följande:
    Det är i alla fall större chans att få hjälp med dina grundläggande problem genom terapi än genom att köpa sex. Och du inte är nöjd med terapeuten kan du byta till en annan.
    Det har du rätt i. Problemet är att jag har gett upp sedan några åt tillbaka. Jag vet ärligt talat inte om jag har orken att hoppa upp på hästen och försöka igen :/
    molly50 skrev 2025-08-27 14:05:51 följande:
    Det kan ge dig verktyg att hantera dina känslor så att du kanske kan fokusera på annat istället.

Ja,men ofta så kan ju kvinnor råka ut för sk fuckboys som bara vill en sak. 
    De lurar kvinnorna att tro att de vill ha något seriöst när de egentligen bara vill ha en sak. Sex.
    Och när de har fått det de vill ha så ghostar de.
    Det är inte heller så roligt om man söker något seriöst. Och det kan få en att känna att man bara duger som ett onaniredskap.
    Men ge åtminstone terapin en chans innan du ger upp.
    Och jag tycker faktiskt också att du kan prata med din kvinnliga vän och fråga henne vad hon tror att det kan bero på att du inte lyckas träffa någon.
    Om du vill ha ett ärligt svar och kanske få veta vad du kan göra för att ändra på situationen.
    Ibland kan jag fokusera på annat, men jag måste sysselsätta mig varje vaken minut för att inte tänka på min situation. Och ja det finns många fuckboys, särskilt de snyggaste killarna är fuckboys. Kvinnorna dejtar ändå dessa i hopp om att han ska fastna för just henne. Jag vet inte ens vart jag ska börja ..... jag har verkligen inget förtroende för vårdcentralen. Senast fick jag bara antidepressiva. 

Jag vill ha ett ärligt svar, men jag vill inte sätta någon i en jävlig situation. Jag skulle inte vilja bli tvungen att svara på det där sättet. Tänk om svaret är jävligt elakt?

Synd att jag inte vågar lägga upp bild här för det skulle vara kul med en ärlig bedömning.
  • Anonym (Pingu)
    molly50 skrev 2025-08-28 15:47:05 följande:
    Men gör då det. Sysselsätt dig med saker du tycker är roliga. Hitta på kul saker med vänner osv.

Det stämmer inte med alla kvinnor. Vi är många som inte går igång på snygga fuckboys. 
    Det är inte en attraktiv egenskap att tro att man är guds gåva till kvinnan.

Ja,och just därför så kan du prova terapeuter på andra ställen än på vårdcentralen. Ge inte upp bara för att du träffat en som inte var bra.

Men din vän kanske gärna hjälper dig och svarar på dina frågor,om du bara vågar.

Ja,det är ju upp till dig om du vågar lägga upp en bild.
    Jag sysselsätter mig ofta. Men jag kan inte vara igång varje vaken minut. På slutet av dagen kommer jag ändå hem till en tom lägenhet. Man får aldrig en kram. Det tar på psyket. 

För tillfället har jag verkligen energi till att ta tag i detta. Jag är mentalt slut. Och jag kan inte tro på att det kan bli någon skillnad. Detta är mitt öde.
  • Anonym (Pingu)
    molly50 skrev 2025-08-29 15:18:33 följande:
    Men den inställningen så lär inget hända. Och det är troligen det som lyser igenom också. Att du är deprimerad och har gett upp.
    Var inte rädd för att söka hjälp hos en terapeut igen,är mitt råd.
    Och prata med din väninna och be om goda råd. Det är inte farligt.
    Jag vet, men helt ärligt känner jag mig helt slut i kroppen. Jag orkar inte försöka och misslyckas igen efter så många gånger.

Jag får känna efter hur jag ska göra framöver för idag orkar jag verkligen inte. Jag är som en blomma som vissnat och inte går att återuppliva.
  • Anonym (Pingu)
    molly50 skrev 2025-08-30 15:13:11 följande:
    Men det är just den här inställningen du behöver hjälp att ta dig ur.
    Dåligt självförtroende och dålig självkänsla samt desperation lyser igenom. Och det kan vara en orsak till att du inte lyckas träffa någon.
    Så att söka hjälp för det är inte fel.
    Jag vet. Men samtidigt så tror jag inte att jag kan komma ur den. Jag tror inte att terapi kan få bort dessa tankar. Min hjärna är helt övertygad om att jag i kvinnors ögon är totalt oattraktiv och äcklig som ingen vill ha.

Jag tror ärligt talat att om jag ser ut som jag gör kommer ingen vilja ha mig. Jag måste ändra mitt utseende radikalt. Har börjat titta på olika operationer man kan göra.
  • Anonym (Pingu)
    molly50 skrev 2025-08-30 19:07:22 följande:
    Återigen så är det ju just det som terapin kan hjälpa dig med. 
    Att ge dig verktyg att hantera de här tankarna.
    Och tidigare så skrev du att du inte var så ful. Har du ändrat dig nu?
    Och på vilket sätt tror du att en operation ska kunna hjälpa dig? Så länge du inte blir kvitt de här tankarna så kommer inga operationer i världen att hjälpa. De här tankarna lyser igenom. Tro mig.
    Kan dom verkligen det? Jag tror det enda som kan få mig på andra tankar är att träffa en tjej. Då är det officiellt att jag inte är ful och äcklig.

Jag är ful, men jag var ännu fulare som yngre. Det är en fördel att ha blivit mindre ful iallafall. En operation kan minska fulheten ytterligare. Jag försöker ta reda på vad som är lämpligt bara.
  • Anonym (Pingu)
    molly50 skrev 2025-08-30 22:14:00 följande:
    Ja,det kan de. Det vet jag av egen erfarenhet. Jag trodde också att en kille var lösningen på alla mina problem. Tills jag insåg att problemet låg hos mig själv och började jobba med det.

Vad hade du tänkt dig för operationer då?
    Du måste ju oavsett försöka jobba bort de här tankarna du har. För med de där tankarna så kan det bli svårt att träffa någon oavsett hur snygg du blir.
    Du kan inte lägga ansvaret för dina problem på andra. I detta fallet kvinnorna.
    Hm ok, kanske kan ge det en chans. Gäller att hitta någon bra bara. 

Någon form av ansiktsoperation förmodligen. Längden är för jobbig för då måste man såga itu benen och sitta i rullstol över ett år samt betala över en miljon. Jag tänker att skaffa en tjej är lite som att skaffa ett jobb. Man skaffar först en utbildning (läser böcker hur man flirtar) och sedan klipper man sig och tar på sig en fin skjorta innan man går på intervju och sedan får man eventuellt jobbet. Det ytliga är väldigt viktigt för att få jobbet idag, konkurrensen är hård. 
    Anonym (VCC) skrev 2025-08-31 08:57:44 följande:
    Nä, det är inte ditt utseende du behöver ändra radikalt. Du behöver agera radikalt om du vill ha ändring.

En gång till, från en man till en annan: gå och fixa ett ligg. Efter det, efter en gång, blir allt annorlunda, lättare. Inte lika viktigt. Inte lika fixerat.

En man i min närhet är nästan som dig. Skillnaden är att han har haft förhållanden tidigare i livet. Avsaknaden nu äter inte upp honom inifrån som det verkar göra med dig.

Är du bekymrad över moral och din själ - gå på krogen kväll efter kväll och sikta på fullaste ruggugglan - bara för att få det överstökat.

Vad tänker du om det?
    Du tror inte jag hade fixat ett ligg om jag hade kunnat? Det finns en anledning till att jag skapade denna tråd: Jag har inte haft sex på 15 år. Totalt två gånger i mitt liv. Kvinnor vill inte ha sex med mig utan lägger benen på ryggen och springer när jag vill vara annat än en vän.
  • Anonym (Pingu)
    molly50 skrev 2025-08-31 11:12:21 följande:
    Jag tycker absolut att du ska ge det en chans. Visst är ett fördelaktigt utseende det första man ser. Men har man inte en vacker insida så spelar det ingen roll hur vackert yttre man har. Det är helheten man ser till.

Jag tycker fortfarande att du kan prata med din väninna. Hon kanske kan ge dig goda råd och hjälpa dig med hur du kan göra för att lyckas träffa en kvinna.
    Visst är det så, särskilt med åldern. Det jag också oroar mig för är att jag aldrig kommer kunna ha sex/intimitet med en tjej/kvinna innan jag är för lastgammal. Vi alla ruttnar ju sakta men säkert och jag vill vara relativt ung med en relativt ung tjej och uppleva det. Inte när vi båda är gammal gubbe och tant. 
    Anonym (Duger det?) skrev 2025-08-31 12:34:05 följande:
    Det enda som eventuellt kan hjälpa dig är att skaffa ett socialt umgänge. Jag lovar! Att operera dig är slöseri med pengar och riskerar även din hälsa. För att inte tala om hur dyrt det är.
    Det är inte så lätt att bara skaffa socialt umgänge sådär. Pengar har jag och om det är en bra operation kan jag väl tänka mig betala för det. Men ja man har ju hört om en hel del som får komplikationer....
  • Anonym (Pingu)
    Anonym (VCC) skrev 2025-08-31 15:36:48 följande:
    Eller, om du vill vara moralisk, så kostar det att vara ute på krogen hela tiden - rätt sorts krog och inte vara så petnoga med vem man träffar. Inte heller det har du gjort.

Och kom ihåg nu - jag talar ligg och inte förhållande.

Ett ligg är något annat, betydligt lättare och flyktigare. Och nej, du ska inte limma på dina kompisar för att få sex. Sexet fixar du utanför den sfären.

Tror du någonting kommer att förändras av att du fortsätter i samma stil med att sitta på nätet och säga att du är för ful och gå till terapeuter som föreslår Tinder?
    Jag var SJUKT mycket ute när jag var yngre, hemmafester och allt möjligt. Det ledde inte TILL NÅGOT. Har även varit ute en del som äldre och det har inte lett till NÅGOT ALLS.
  • Anonym (Pingu)
    Anonym (!) skrev 2025-08-31 16:31:04 följande:

Du kan välja att stanna kvar i allt som har varit och att du har och inte har gjort. Eller så kan du ta hjälp, bearbeta och processa det så att du kan släppa allt det gamla som tynger ner dig, och då kommer du inte bara må bättre utan kanske faktiskt börja leva ditt liv igen på nya premisser. Vad det sen bli, det återstår att se. 
    Men så länge du bara ältar allt som har varit så kommer du bara må sämre och sämre. Är det inte dags att börja släppa allt som har varit?
    För jag misstänker att du inte mår särskilt bra i detta. 

Och jag vet att du inte vill vända dig till VC, men det behöver du inte. Om du nämner vilken region du bor i kan jag hjälpa dig hitta ett par alternativ. 

Du kanske har rätt. Och ja jag mår jävligt dåligt utav detta. Det förstör mig från insidan och har gjort det under flera år. Jag bor i Region Stockholm.
  • Anonym (Pingu)
    molly50 skrev 2025-08-31 21:20:37 följande:
    Du menar att du letar efter yngre kvinnor? Inte kvinnor i samma åder som dig själv?
    Jag undrar också om du letar efter kvinnor som är jättesnygga och som kanske har lätt att träffa män?
    Kanske du skulle prova med kvinnor i din egen ålder och som kanske inte ser ut som fotomodeller,i så fall?
    Jag letar i liknande ålder och yngre. Med tanke på att jag ser betydligt yngre ut än min riktiga ålder så tror jag inte det är något problem. De flesta tror att jag är runt 25. Vissa ännu yngre. Leggar alltid på systembolaget.

Sedan går jag såklart inte efter de snyggaste tjejerna för det är orimligt.
  • Anonym (Pingu)
    molly50 skrev 2025-08-31 22:49:20 följande:
    Ok. Men har du provat att leta efter tjejer som ligger i samma liga som dig,om du förstår vad jag menar?
    Det är svårt att avgöra vilka som spelar i samma liga. Skulle vara kul att låta en oberoende part avgöra det. Men som sagt går jag inte efter de snyggaste eller populäraste. Vart gränsen går är svårt att avgöra.
    Anonym (?) skrev 2025-08-31 22:58:05 följande:

Varför köpa sex när ... om man är normalt funtad kan få det gratis på krogen?

De flesta får inte ligga på krogen faktiskt.
  • Anonym (Pingu)
    skygd skrev 2025-09-08 17:21:15 följande:

ja alltså om sex är det ts vill ha finns två vägar: 1 ta den långa vägen, analysera varför han misslyckats och vad han kan göra åt det. 2 ta den korta vägen och köpa det han vill ha. bägge vägarna kan leda till framgång eller misslyckande. är väl bara ts som kan avgöra vilken väg han ska ta.

Jag har inte skrivit i denna tråd på någon vecka snart. Och jag börjar faktiskt erkänna att jag orkar faktiskt inte ge mig ut och försöka träffa en tjej igen. Min energi är slut. Jag har gett upp. Jag kommer aldrig att lyckas iallafall.

Köpsex är det enda tillgängliga för mig.
  • Anonym (Pingu)
    Anonym (Duger det?) skrev 2025-09-08 18:46:07 följande:
    Du hade ju inte testat med kvinnor som var längre ned på din utseendeskala. Men sexköp känns mer intressant för dig?
    Har testat lite blandat. Men bara de som jag på något vis anser är "min typ" ja.
    skygd skrev 2025-09-08 20:32:32 följande:
    då har du ju analyserat situationen och kommit fram till ett svar. det är väl bara du som kan avgöra om du ska agera enligt det eller låta bli.
    Du har rätt. Nu får jag ta ett beslut och bestämma mig hur jag ska göra.
  • Anonym (Pingu)
    lemalin12 skrev 2025-09-17 18:28:51 följande:

Jag förstår att du känner dig ensam och att det gör ont att längta efter närhet. Det är inte konstigt att vilja uppleva det. Att köpa sex är dock en svår fråga ? det kan ibland ge en kort känsla av närhet, men ofta löser det inte den djupare längtan efter kärlek och ömsesidighet potensmedel receptfritt. Du förtjänar mer än bara tillfälliga möten. Kanske kan det vara bättre att söka gemenskap på andra sätt, till exempel genom aktiviteter, grupper eller samtalsstöd där man kan möta människor som förstår en bättre.

Jag har gett upp tyvärr.
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?