Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Anonym (!) skrev 2025-09-26 00:00:12 följande:

Kan säga att av egen erfarenhet minskar risken att träffa någon om man gör det. Har själv val bord när jag fått höra sånt om någon, och blir rätt äcklad på tanken att vara med någon som köpt sex. 

Men bara min personliga åsikt. 
    Tror det finns betydligt bättre vägar att ta och klokare val att göra. 

Håller verkligen med om detta.
  • Anonym (C)
    Anonym (Sexköp utan tvång) skrev 2025-09-27 15:19:13 följande:

En fråga till och jag ber om ursäkt om jag svävar iväg lite OT här. 
    Men ni som kategoriskt säger nej till prosititution, gäller det all form av prostitution? Även när det är en man som säljer sex? Är ni emot det också? 
    Det gjordes ju en undersökning för ett antal års sedan (bland ungdomar tror jag, tonåringar kanske?) där det visade sig att det var fler killar än tjejer som hade sålt sex. Det som var dominerande bland de killar som sålt sex var att dom sålt sex till en annan man (väldigt sällan till en kvinna). Vad som också var genomgående blad dessa killar var att det fanns inget tvång, inget missbruk eller självskadebeteende inblandat i dessa fall. Bara att dom ville tjäna pengar helt enkelt. Dom såg det som ett snabbt och bekvämt sätt att tjäna pengar.

Så, skall även denna typ av sexköp förbjudas? Eller är det enbart när män köper sex av en kvinna som skall förbjudas?

Det gäller båda könen.
  • Anonym (C)
    Anonym (Snick) skrev 2025-10-01 11:20:19 följande:

Intressant är att jämföra hur det är i olika länder. För rätt många år sedan, när Fråga Olle gick på TV, så sändes det även en del dokumentärer om sexuella företeelser i andra länder. En sådan var om en vanlig familj i Australien. Han var möbelsnickare och hade egen firma. De hade det lite knapert för det var svårt att få kunder och då föreslog frun i familjen att mannen skulle börja sälja sex, för hon tyckte att han var så bra på det och hon delade gärna med sig till andra kvinnor, bara de betalade för sig.

Sagt och gjort! De satte upp en hemsida och kunderna började trilla in. Den verksamheten gav betydligt mer pengar än möbelsnickeriet.

Låter osannolikt. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-06 23:40:10 följande:
    De kvinnor som säljer sex är i alla fall mer sexuellt privilegierad än vad han är. 
    Att någon vill köpa sex av en är för de tycker man är attraktiv, inte för att man tycker någon är mindre värd och därför ska någon få någon slavliknade lön.
    Tror att torskarna tycker att dom är attraktiva, knappast.
  • Anonym (C)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-08 16:04:04 följande:
    Som kvinnor skulle inte sätta sina behov sexuellt före mäns lidande. 
    Lite liknade tänkande har uppenbarligen många kvinnor.
    Vilket lidande, du skämtar.
  • Anonym (C)
    Mariasmorgon skrev 2025-10-08 16:04:03 följande:

Sorgligt att en del män är så desperata att de vill betala för något som borde kännas rätt innan man gör det.

Verkligen.
  • Anonym (C)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-08 17:25:18 följande:
    Vad ska kvinnor göra rent konkret för att minska  männens lidande då? Ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
    Gissar att det är så.
  • Anonym (C)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-08 17:36:22 följande:

Men herregud! Å ena sidan vill jag säga att ge dig själv cred att du kan träffa en kvinna för ett förhållande. Vad är det som har tagit sådan tid? Att du inte gjort något åt situationen tidigare är märkligt. Ändå bara att acceptera ditt öde. Du har bara dig själv att skylla. Du kan inte lägga problemet hos någon annan än dig själv. Du förtjänar inte sex på det sättet du tror. Det är heller inte en rättighet du har. Det är en ömsesidigt åtagande mellan två människor. På lika villkor. Jag tror att du har en skev bild av att köpa sex för du nämner närhet i samma mening. Du köper ett hål att tömma dig i. Inte en stund av närhet och åtrå. Sedan är det ingen idé att ta diskussionen om sexköp. Vidrig business. 

Mycket bra skrivet.
  • Anonym (C)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-08 17:27:29 följande:
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-08 16:10:47 följande:
    Om det handlar om att han ser kvinnor som servicepersonal för hans frustration, vad får han av kvinnorna? 

Här har återigen citerat samma äldre inlägg ett flertal gånger. Varför? Kan det inte räcka med en gång?
    Det undrar jag också.
  • Anonym (C)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-08 18:06:45 följande:
    Varför ska man förtjäna sex men sexet ska sedan vara på bådas villkor och ömsesidigt?
    Varför ska man inte behöva förtjäna också hur sexet ska vara?
    Lite svamligt.
  • Anonym (C)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 15:26:41 följande:
    Tycka om varandra är inte ett krav när det handlar om sex. 
    Dessutom det går att förhindra folk att ha sex även med nuvarande lagar och nya, exempelvis om en myndighet skulle införa utegångsförbud för någon pandemi som pågår. 
    Det kommer inga lagar som gör att någon tilldelas en sexpartner.
  • Anonym (C)
    Anonym (Igen) skrev 2025-10-11 15:23:15 följande:
    Jag menade ju att om båda vill ha sex med varandra är kravet på samtycke uppfyllt, och då ska ingen hindra dem från att ha sex med varandra. Att någon ska ställa upp på sex utan att egentligen vilja det, bara för att det är synd om den som blir utan sex, är något annat.
    Instämmer, så är det.
  • Anonym (C)
    Anonym (Igen) skrev 2025-10-11 15:25:03 följande:
    Det handlar om sex på lika villkor och om att ingen ska behöva ställa upp på sex mot sin vilja.
    Exakt. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 16:25:44 följande:
    Eftersom du tog upp om en lag, det är ingen lag som säger att man ska tycka om varandra vid sex. 
    Man kan bli förhindrad av att kunna ha sex på olika sätt umed nuvarande lagstiftningen. 
    Du blandar ihop mig med någon annan, jag har inte skrivit om någon lag.
  • Anonym (C)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-11 17:39:54 följande:

Den lag som finns är sexköpslagen. Du straffas om du köper sex. Du straffas inte om du säljer sex. Varför det är så kan du fundera på. 

I den bästa av världar hur skulle det vara då? En kommunal callgirl verksamhet för alla män som inte tar någon som helst ansvar för sin situation utan bara är en bekväm gnällig jävel? En meny att välja ifrån. Säker kan man söka bidrag för det också. Eller kanske ett högkostnadsskydd så det blir gratis när du betalat en maxsumma. Bedömt efter inkomst kanske. Det vore väl något? Har du någonsin ägnat en tanke åt kvinnas som ska ha sex med dig? Behöver hon ge sitt samtycke eller ska hon bara ställa upp? Vad gör det med den kvinnan på sikt? 

Din värld och optimala situation gissar jag ser rätt annorlunda ut jämfört med en hel massa. Din kvinnosyn och rättvisetänkande är faktiskt obehagligt. 

Bra skrivet.
  • Anonym (C)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-15 19:32:40 följande:
    Det du skriver om här är inte givande och tagande som personen beskrev det. 
    Det är fultolkning/ missuppfattning/ oförmåga sett ur enbart ur ett egoistiskt perspektiv som du dessutom försöker tillskriva andra.
    Håller med.
  • Anonym (C)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-17 18:21:59 följande:
    (Man borde kunna ändra fel i inlägg och trådar på familjeliv.se
    Det är bra att man inte kan göra det.
  • Anonym (C)
    Hornper skrev 2025-10-15 21:15:39 följande:

Det var då ett förbannat käbblande om saker som inte hör till trådens ämne! Finns det inte någon moderator som kan gripa in och styra upp debatten? (Ja, jag menar dig bland andra Kontext-Julk!)

Debatt och debatt.
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?