• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (Duger det?)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-28 11:37:17 följande:
    Du har nog rätt. Men än så länge vet jag inte hur jag ska lyckas bygga upp den.
    Anonym (Igen) skrev 2025-08-27 12:39:01 följande:
    Det är i alla fall större chans att få hjälp med dina grundläggande problem genom terapi än genom att köpa sex. Och du inte är nöjd med terapeuten kan du byta till en annan.
    Det har du rätt i. Problemet är att jag har gett upp sedan några åt tillbaka. Jag vet ärligt talat inte om jag har orken att hoppa upp på hästen och försöka igen :/Ibland kan jag fokusera på annat, men jag måste sysselsätta mig varje vaken minut för att inte tänka på min situation. Och ja det finns många fuckboys, särskilt de snyggaste killarna är fuckboys. Kvinnorna dejtar ändå dessa i hopp om att han ska fastna för just henne. Jag vet inte ens vart jag ska börja ..... jag har verkligen inget förtroende för vårdcentralen. Senast fick jag bara antidepressiva. 

Jag vill ha ett ärligt svar, men jag vill inte sätta någon i en jävlig situation. Jag skulle inte vilja bli tvungen att svara på det där sättet. Tänk om svaret är jävligt elakt?

Synd att jag inte vågar lägga upp bild här för det skulle vara kul med en ärlig bedömning.
    Vad hade du velat ha för hjälp på VC?

Nej, jag tror inte att det varit ett dugg roligt om du lagt upp en bild. Det vore en riktigt dålig idé.

Fattar inte varför du är rädd för att fråga din vän. Varför skulle hon vara elak? Ni är ju vänner.
  • Hornper
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-28 11:37:17 följande:
    Du har nog rätt. Men än så länge vet jag inte hur jag ska lyckas bygga upp den.
    Anonym (Igen) skrev 2025-08-27 12:39:01 följande:
    Det är i alla fall större chans att få hjälp med dina grundläggande problem genom terapi än genom att köpa sex. Och du inte är nöjd med terapeuten kan du byta till en annan.
    Det har du rätt i. Problemet är att jag har gett upp sedan några åt tillbaka. Jag vet ärligt talat inte om jag har orken att hoppa upp på hästen och försöka igen :/Ibland kan jag fokusera på annat, men jag måste sysselsätta mig varje vaken minut för att inte tänka på min situation. Och ja det finns många fuckboys, särskilt de snyggaste killarna är fuckboys. Kvinnorna dejtar ändå dessa i hopp om att han ska fastna för just henne. Jag vet inte ens vart jag ska börja ..... jag har verkligen inget förtroende för vårdcentralen. Senast fick jag bara antidepressiva. 

Jag vill ha ett ärligt svar, men jag vill inte sätta någon i en jävlig situation. Jag skulle inte vilja bli tvungen att svara på det där sättet. Tänk om svaret är jävligt elakt?

Synd att jag inte vågar lägga upp bild här för det skulle vara kul med en ärlig bedömning.
    Antidepressiva är bra eftersom de minskar könsdriften. Är inte det tillräckligt kan du fråga efter preparat som medför kemisk kastrering. Terapi är däremot bortkastade pengar.
  • Anonym (Blä)
    Tow2Mater skrev 2025-08-28 19:54:50 följande:
    Vad de ska göra? Om det var olagligt skulle de tas omhand av myndigheterna och komma bort från sin destruktiva situation i ett första steg. 
    Och du tror att männen som köper sex skulle magiskt skulle bli reko män om dessa kvinnor skulle få fängelsestraff eller utvisas? Finns jultomten med? Så du lägger alltså ansvaret på kvinnorna som är i en utsatt situation? Istället för att lägga skulden där skulden hör hemma? Måste vara otroligt bekvämt att vara så naiv. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Blä) skrev 2025-08-28 21:11:11 följande:
    Och du tror att männen som köper sex skulle magiskt skulle bli reko män om dessa kvinnor skulle få fängelsestraff eller utvisas? Finns jultomten med? Så du lägger alltså ansvaret på kvinnorna som är i en utsatt situation? Istället för att lägga skulden där skulden hör hemma? Måste vara otroligt bekvämt att vara så naiv. 
    Skuld ligger pa bade saljare och kopare om du vill skuldbelagga. Ar det inte battre att se till att forsoka stoppa det och att saljarna hittar annan forsorjning?
  • Anonym (Blä)
    Tow2Mater skrev 2025-08-28 21:25:49 följande:
    Skuld ligger pa bade saljare och kopare om du vill skuldbelagga. Ar det inte battre att se till att forsoka stoppa det och att saljarna hittar annan forsorjning?
    Så det är systembolagets fel att Kalle är alkoholist? Det är pizzerians fel att Palle lider av fetma? eller är det kanske köparna som har ett ansvar? tror du inte Kalle hade köpt hembränt om systembolaget inte fanns? Och att Palle hade besökt mcdonalds istället?

det är otroligt naivt att tro att äckelmännen som köper sex skulle hitta en annan hobby om de utsatta prostituerade skulle sluta köpa sex. dessa äckelmän skulle väl börja våldta istället eftersom de anser att deras lust är mer värd än än andra människors värde. att dessa män plötsligt skulle bli helylle tror ingen på. men berätta gärna, vad kommer Roffe göra när han längre inte kan köpa en kvinnokropp?

om Roffe däremot vill vara en bra man, så köper han inte sex och bidrar till exploatering av människokroppar. då kommer sexhandeln minska. då kommer pengarna flyttas från sex så de utsatta kan tjäna pengar på andra sätt som inte innebär att sälja sin kropp.
  • Anonym (VCC)

Folk lägger alldeles för stor vikt vid sex.

För TS är det hela hans liv. Han är fixerad vid avsaknaden av det.

Andra vill göra sex till det heligaste av allt ? allt annat än sex på ett visst puritanskt sätt inom vissa moraliska begräsningar är det fulaste som finns inom mänskligheten.

Jag köper TS fixering för det är trots allt biologiskt men det finns ingen anledning att låtsas att sex inom partnerskapet är finare än annat sex.

Det är bara sex och det blir precis så allvarligt och viktigt som man vill göra det. Vare sig mer eller mindre.

• Tow2Mater
    Anonym (Blä) skrev 2025-08-28 21:52:01 följande:
    Så det är systembolagets fel att Kalle är alkoholist? Det är pizzerians fel att Palle lider av fetma? eller är det kanske köparna som har ett ansvar? tror du inte Kalle hade köpt hembränt om systembolaget inte fanns? Och att Palle hade besökt mcdonalds istället?

det är otroligt naivt att tro att äckelmännen som köper sex skulle hitta en annan hobby om de utsatta prostituerade skulle sluta köpa sex. dessa äckelmän skulle väl börja våldta istället eftersom de anser att deras lust är mer värd än än andra människors värde. att dessa män plötsligt skulle bli helylle tror ingen på. men berätta gärna, vad kommer Roffe göra när han längre inte kan köpa en kvinnokropp?

om Roffe däremot vill vara en bra man, så köper han inte sex och bidrar till exploatering av människokroppar. då kommer sexhandeln minska. då kommer pengarna flyttas från sex så de utsatta kan tjäna pengar på andra sätt som inte innebär att sälja sin kropp.
    Jag som trodde du ville hjalpa de stackars utnyttjade kvinnorna.

Forbjud och fa bort dem!
  • Tow2Mater
    Anonym (Blä) skrev 2025-08-28 21:52:01 följande:
    Vad hindrar de utsatta att gora annat anda? De har ett val.
  • Hornper
    Anonym (VCC) skrev 2025-08-28 21:56:25 följande:

Folk lägger alldeles för stor vikt vid sex.

För TS är det hela hans liv. Han är fixerad vid avsaknaden av det.

Andra vill göra sex till det heligaste av allt ? allt annat än sex på ett visst puritanskt sätt inom vissa moraliska begräsningar är det fulaste som finns inom mänskligheten.

Jag köper TS fixering för det är trots allt biologiskt men det finns ingen anledning att låtsas att sex inom partnerskapet är finare än annat sex.

Det är bara sex och det blir precis så allvarligt och viktigt som man vill göra det. Vare sig mer eller mindre.

Instämmer till fullo. Jag har aldrig begripit varför sex skall ses som något så fint och märkvärdigt. Det är ju inte konstigare än att skita. Buhu, så hemskt det är med folk som betalar för att gå på toaletten.
  • Anonym (Blä)
    Tow2Mater skrev 2025-08-28 21:59:54 följande:
    Vad hindrar de utsatta att gora annat anda? De har ett val.
    Har de verkligen ett val? Kvinnor som kommer hit från andra länder? Du tror inte att de har blivit lurade hit? Har nog aldrig varit med om någon som så nitiskt försöker blunda för verkligheten och de studier som finns inom området. 
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?