Anonym (Duger det?) skrev 2025-08-24 19:27:23 följande:
Så du har inte gjort något egentligen på flera år för att träffa någon. Du går inte ens i terapi. Istället har du skrivit på forum i tio år. Varför? Genuint nyfiken på hur du resonerar?
Sedan tycker jag att du tänker konstigt om din kompis. Det är som att du VILL tänka att det är utseendet. Men vi har ALLA faktorer som ger oss fördelar och nackdelar. Utseende, längd, vikt, status, yrke, sociala färdigheter, hur bra man är på sport, har smart man är osv. Olika saker spelar in för olika människor. Ja, din kompis har en fördel av att han är snygg. Men det innebär inte att du inte kan få någon pga ditt utseende. För som någon påpekade, så har även mindre attraktiva personer förhållanden.
Jag är helt övertygad om att du kan hitta någon. Men kanske inte den snyggaste, coolaste. Utan någon på din nivå. Duger det? Eller föredrar du att köpa sex?
Jag har inte varit aktiv, jag har rört mig bland folk och så. Men inte aktivt försökt hitta en dejt. Jag varit aktiv i många, många år och försökte hitta någon men det gick inte. Idag är typ alla man träffar upptagna :/ i min ålder börjar folk stadga sig och skaffa barn.
Alltså, jag är helt övertygad om att utseendet är mitt största problem. Varje gång jag sett mig på en gruppbild eller liknande så ser jag typ alltid sämst ut. Det finns många singelmän i vårt land, jag tillhör inte direkt toppen. Jag kan inte tänka mig att det finns någon kvinna som attraheras av män som mig faktiskt.
Vart ska jag kunna träffa denna tjej tänker du?